Infrastructura, lipsa de curatenie si serviciile, ''bubele'' turismului romanesc

Sambata, 21 Octombrie 2006, ora 05:41
1581 citiri

Principalele probleme pe care le are turismul romanesc sunt lipsa curateniei, infrastructura saraca si serviciile de proasta calitate, potrivit unui studiu care reuneste opiniile tour-operatorilor germani, realizat de Programul german pentru promovare economica - IBD/GTZ.'Romania este o destinatie turistica destul de atractiva pentru germani, dar tour-operatorii s-au plans de lipsa curateniei in unele locatii, de infrastructura precara, de lipsa de calitate a serviciilor, dar si de absenta unei strategii clare de imagine care sa prezinte atractiile Romaniei',a spus vineri reprezentantul pe probleme de turism al IBD/GTZ, Winfried Hildebrandt, cu ocazia unui forum dedicat turismului romanesc.

Studiul a fost realizat de IBD/GTZ in 2006 pe un esantion de 134 de tour-operatori din Germania, care s-a declarat extrem de nemultumiti de lipsa de calitate a serviciilor, de infrastructura, dar si de timpul petrecut in vama din cauza birocratiei, timp care poate fi scurtat doar de acordarea unor 'atentii'.

'Din studiul realizat de noi reiese ca exista pareri foarte polarizate despre Romania, fie foarte rele, fie foarte bune. De cele mai multe ori, turistii germani vin in Romania cu o parere si pleaca cu alta parere, in sensul ca daca nu au asteptari prea mari, ei se intorc uimiti de bogatiile naturale, istorice si culturale ale Romaniei', a spus Hildebrandt.

Acesta a declarat ca printre problemele enumerate de operatorii din Germania se numara si lipsa unor campanii de promovare a turismului din Romania, lipsa de pregatire a stafului, raportul inegal intre calitate si pret, dar si lipsa unor hoteluri in zonele rurale si a unor conexiuni aeriene.

'Romania are si alte probleme, de exemplu in Bucuresti, dar si in alte orase din tara arhitectura este sabotata de aparitia unor hoteluri futuriste in zone istorice, care rapesc din farmecul acestor zone, iar manarea are un caracter international pierzandu-se, in multe zone, specificul national', a explicat Hildebrandt.

Din pacate, a spus acesta, Bucurestiul este singura capitala din Europa care nu are o asociatie de promovare, care sa creeze o imagine unitara a orasului pentru turisti.

Operatorii germani sunt insa multumiti de bogatiile naturale ale Romaniei, de monumente sau produsele culturale, dar lucrul care impresioneaza cel mai mult este ospitalitatea locuitorilor.

Companiile de turism din Germania considera ca Romania ar putea reprezenta o tinta atractiva pentru Germania, dar trebuie acordata mai multa atentie curateniei, calitatii serviciilor si informarii acordate turistilor care sa pata ajunge mai usor in anumite destinatii in cadrul excursiilor individuale.

'Romania poate concura pe relatia cu Germania cu alte tari din zona, percepute ca destinatii, prin turismul cultural, , prin tururi ale oraselor, sporturi extreme, dar si Sibiu, care este capitala culturala europeana in 2007. De asemenea, sunt necesare mai multe hoteluri de patru stele in orasele Romaniei pentru a concura pe conceptul de wellness, care vizeaza oferirea unor servici de calitate buna',a explicat Winfried Hildebrandt.

Ale tinte pentru germanii care doresc sa viziteze Romania sunt: Maramuresul, Delta Dunarii sau Banatul montan. Pana in prezent, destinatiile romanesti preferate de turistii germani au fost: Bucovina - 48 la suta, Maramures - 17 la suta, Transilvania si Banat - 11 la suta, Delta Dunarii - noua la suta, Bucuresti si alte orase - sapte la suta si Litoral - trei la suta, ultima destinatie avand probleme la curatenia plajelor si lispa unor programe de agrement, in ciuda unei infrastructuri hoteliere dezvoltate, potrivit celui mai mare operator german - TUI, care s-a retras de pe piata romaneasca.

Rompres

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...