Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

VIDEO Cat investeste statul pentru a scoate cersetorul din imaginea Romaniei in Franta

VIDEO Cat investeste statul pentru a scoate cersetorul din imaginea Romaniei in Franta


Autoritatea Nationala pentru Turism (ANT) pune la bataie 13,6 milioane de lei (circa 3 milioane de euro) pentru promovarea brandului turistic national in Franta, in incercarea de a "spala" imaginea de cersetori, promovata in mai multe emisiuni televizate.

ANT a organizat o licitatie publica pentru achizitionarea serviciilor de publicitate pe canalele media din Franta pentru implementarea planurilor operationale multianuale de marketing pentru brandul turistic national.

Banii sunt alocati prin Programul Operational Regional (POR), iar procedura de achizitie este inca in derulare. Data deschiderii ofertei este 6 ianuarie 2014, iar criteriul de atribuire este "oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere economic". Anuntul de atribuire a fost publicat pe 12 noiembrie.

Proiectul vizeaza promovarea Romaniei adresata cu prioritate potentialilor turisti, dar si operatorilor din industria turismului din aceasta tara. Potrivit anuntului de atribuire, publicul tinta, din punct de vedere socio-demografic, sunt tinerii si cei necasatoriti precum si calatorii fara familii, de varsta mijlocie.

Campania de comunicare a brandului turistic national are ca obiective principale: cresterea notorietatii prin informarea publicului tinta despre Romania ca destinatie turistica si cresterea atractivitatii Romaniei ca destinatie turistica pentru publicul-tinta din Franta prin comunicarea elementelor care diferentiaza Romania ca destinatie turistica (frumusetea naturii, autenticitatea si unicitatea elementelor culturale).

Wildlife & Nature 3minute Carpathia from Travel Channel on Vimeo.



Romanii "confundati" in repetate randuri cu cersetori

Autoritatile incearca, prin aceasta campanie de promovare, sa "spele" imaginea romanilor care au fost de mai multe ori prezentati in emisiuni televizate, difuzate in aceasta tara, ca cersetori.

In 2010, umoristul Jonathan Lambert a ironizat romanii la un post public de televiune, el prezentand ceea ce numeste "salutul universal", adica salutul romanesc: "S'il vous plait, Messieurs, Mesdames!"



Si in acest an, in luna mai, unul dintre cei mai de succes regizori romani de film, Cristian Mungiu a aparut in cadrul unui show satiric in ipostaza de cersetor. Emisiunea "Les Guignols de l'info" pune in scena, cu ajutorul marionetelor cele mai importante evenimenete ale zilei. In luna mai au prezentat, in stilul propriu, Festivalul de Film de la Cannes, care tocmai incepea.



Alte investitii in promovarea Romaniei

Autoritatea Nationala pentru Turism a atribuit in acest an mai multe contracte de promovare a brandului turistic al Romaniei, in valoare totala de 6,9 milioane lei, la diverse evenimente, printre care concertul Tom Jones, festivaluri, raliuri, sau prin intermediul pilotului Mihai Marinescu.

ANT a platit 638.556 de lei (143.000 de euro) pentru "servicii de promovare a brandului turistic national cu prilejul concertului Tom Jones, care a avut loc in data de 1 noiembrie la Sala Palatului". Contractul a fost atribuit prin negociere fara anunt de participare firmei D&D Event Entertainment SRL, compania care s-a ocupat de organizarea evenimentului.

Pentru pilotul brasovean Mihai Marinescu, inceputul lunii iunie i-a adus confirmarea participarii la Campionatul Mondial de Automobilism - "World Series by Renault 2013". Statul roman a investit 600.000 de euro in clubul la care acesta este legitimat, District Racing Team, din Brasov.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2126 ori