Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Codasii Europei. Ponderea turismului romanesc in PIB, mult sub media tarilor din UE

Codasii Europei. Ponderea turismului romanesc in PIB, mult sub media tarilor din UE


Turismul ar putea avea un rol important in economie, dar cu investitii substantiale si cu un efort sutinut din partea autoritatilor care ar trebui sa fie mai atente la strategiile de promovare, spun specialistii din industria de profil.

In acest moment, contributia directa a turismului in Produsul Intern Brut (PIB) este de aproximativ 1,5%, sub media mondiala de 5,2%.

"Lipsa unei promovari a destinatiilor turistice din Romania si slaba eficienta a marketingului in atragerea de turisti sunt indicatori care au plasat tara noastra pe locul 123 in competitivitatea turistica", spune Calin Ilie, vicepresedintele Federatiei Industriei Hoteliere din Romania (FIHR), prezent in cadrul unei conferinte.

Calin Ilie a mai atras atentia autoriatilor ca statul roman nu are, inca, o Lege a turismului. "Nu avem promovare, la acest capitol, fiind, conform aceluiasi clasament, pe locul 123 din 140 de tari. Nu avem statistici coerente. Nu avem un management al destinatiilor turistice. Nu avem un centru de conferinte conform normelor internationale. Dar va avem pe voi, tinerii care ati studiat in strainatate si care doriti sa va implicati in dezvoltarea turismului romanesc", a precizat Calin Ile, citat de Agerpres.

Maria Grapini, ministru delegat pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri si Turism, declara recent ca isi propune sa creasca ponderea turismului la 5% din PIB.

"Turismul romanesc are un potential deosebit si daca la inceputul mandatului meu reprezenta circa 1,5% din PIB, doresc ca pana la finalul mandatului sa il ducem la 5%", a spus Grapini.

Ce greseste statul

In cadrul aceluiasi eveniment, Traian Badulescu, consilier in turism, spune ca una dintre solutiile pentru redresarea turismului romanesc si atragerea unui numar cat mai mare de straini in tara este promovarea Romaniei "ca o destinatie mai accesibila, din punct de vedere al preturilor".

Statul roman pierde si pentru ca nu stie sa ii atraga pe vecinii moldoveni, care vin intr-un numar foarte mic in tara. Intr-un an, Romania este vizitata de doar zeci de mii de turisti, un numar prea mic, asa cum remarca specialistii din domeniu.

Pachetele turistice preferate de turistii moldoveni in tara sunt, cu precadere, cele de turism montan (in special statiunile de pe Valea Prahovei, Predeal si Poiana Brasov) si de turism rural, pe primul loc fiind Bran-Moieciu. Pe de alta parte, litoralul romanesc este o necunoscuta pentru turistii moldoveni, care prefera sa isi petreaca vacantele la mare in Bulgaria.

BIBI Touring promite mai multi turisti moldoveni in tara

Alexandru Filipschi, director general Voyage Center Philipsky-Tour din Republica Moldova, isi propune ca agentia de turism pe care o conduce sa aduca in Romania mai mult de 100.000 de turisti moldveni.

"Maxima nouatate a acestui sezon o reprezinta exinderea activitatii BIBI Touring Touroperator pe Republica Moldova de unde, in urma contractelor cu partenerii din Chisinau, se asteapta sosirea a peste 5.000 de turisti in urmatoarea perioda. Vrem ca in urmatorii trei ani sa ajungem la un volum anual de peste 100.000 de turisti in Romania, astfel incat sa atingem un nivel de performanta prin care sa oferim cele mai multe destinatii de vacanta in Romania, dar si preturi competitive care sa asigure o relansare a turismului romanesc", spune Alexandru Filipschi.

BIBI Touring Touroperator, agentie de turism specializata exclusiv pe vacante in Romania si membru Christian Tour, a inregistrat o crestere cu 110% a vanzarilor, in primele sase luni, fata de perioada similara de anul trecut.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2623 ori