Romania trebuie sa promoveze in afara mai mult decat imaginile lui Dracula, Hagi sau Nadia Comaneci, si trebuie sa ofere produse de calitate, atractive, a afirmat, joi, ministrul de Externe, Adrian Cioroianu, la reuniunea anuala a consilierilor economici din reteaua de promovare externa.
Potrivit lui Cioroianu, imaginea Romaniei va avea de suferitdaca in strainatate se va vorbi doar de fotbal, Nadia Comaneci sau mitul lui Dracula.
"Riscam sa ramanem cantonati intr-o zona mitologica ce nu ne va aduce decat turisti straini interesati de mituri", a declarat Cioroianu.Ministrul de externe a completat ca Romania trebuie sa isi sincronizeze actiunile politice cu cele culturale pentru sustinerea turismului romanesc in strainatate.
Potrivit reprezentantilor Guvernului,intreprinderile mici si mijlocii romanesti nu sunt destul sustinute de consilierii din strainatate pentru a patrunde pe piata comuna europeana, motiv pentru care balanta comerciala a inregistrat un deficit de 40 la sutain ultimii doi ani.
"Ne intalnim in fiecare an, impartim carti de vizita, avem tot felul de discutii despre ceea ce trebuie sa facem, dar 85 la sutadin aceste discutii nu au un rezultat vizibil in privinta balantei comerciale a Romaniei, care in ultimii doi ani a scazut cu 40 la suta", a declarat consilierul de stat Razvan Orasanu, care a transmis mesajul primului-ministru la reuniuneconsilierilor economici.
Bloombiz