Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Vizibilitate in crestere pentru Romania la Targul de turism de la Bruxelles

Vizibilitate in crestere pentru Romania la Targul de turism de la Bruxelles
Romania a avut un stand vizibil la 'Salon des Vacances' de la Bruxelles, care pare sa fi castigat in imagine si numar de vizitatori fata de cel din 2013 dar, sustin toti actorii implicati, s-ar putea face mai mult pentru ca numarul anual de turisti belgieni in tara noastra, de 26.000 in prezent, sa creasca substantial.

'Salon de Vacances', cel mai mare targ de turism din Belgia, se deruleaza la Bruxelles, in perioada 6-10 februarie, in patru spatii expozitionale de la Brussels Expo, unde cei circa 100.000 de vizitatori care iau parte de obicei la eveniment au putut vizita numai putin de 700 de standuri din 65 de tari.

Romania a avut un stand la care si-au putut prezenta oferta 11 tour-operatori atat din Romania, cat si din Belgia, precum si reprezentanti ai hotelurilor sau ai companiilor aeriene. Sambata, a avut loc o conferinta de prezentare a potentialului turistic al Romaniei, la care au participat ambasadorul Romaniei in Belgia, Stefan Tinca, reprezentantul Oficiului Roman de Turism de la Paris, Mihaela Mihet, reprezentanti ai tour-operatorilor, asociatiilor de turism, ONG-urilor partenere din Flandra si Valonia, si alte cateva zeci de persoane.

Ambasadorul Romaniei in Belgia, Stefan Tinca, care a prezentat in cadrul conferintei cateva elemente legate de strategia de dezvoltare a turismului romanesc, a apreciat ca nu a intalnit vreun belgian care sa se fi intors nemultumit din tara noastra, astfel incat sa nu mai vrea sa revina in Romania.

'Mai sunt si exceptii, dar sunt foarte rare si in general sentimentul celor care se duc este unul foarte bun. Si, intr-adevar, este o ocazie buna pentru orice strategie de promovare a turismului pe piata locala', a subliniat Stefan Tinca.

Oficialul roman si-a exprimat satisfactia fata de faptul ca la standul romanesc de la targul de turism a existat animatie si chiar aglomeratie, interesul pentru materialele promotionale fiind ridicat. 'Si dorim sa-i felicitam pe cei de la Agentia Nationala de Turism si, fara indoiala, ca ne pregatim si mai mult pentru 2015', a completat ambasadorul.

El a reiterat, in context, ideea ca decizia de desfiintare a Oficiului Roman de Turism de la Bruxelles a fost neinspirata, pentru ca potential pentru activitatea din domeniu exista. 'In Belgia, care este capitala institutiilor europene, sunt oameni care sunt mari consumatori de turism si belgienii ca natiune sunt mari consumatori de turism. Si in general imi place sa cred ca genul de turism pe care il fac ei il gasim la noi, dar cred ca trebuie sa stim sa le deschidem putin perspectivele', a spus ambasadorul Romaniei in Belgia.

La randul ei, reprezentanta Oficiului Roman de Turism de la Paris Mihaela Mihet a facut o prezentare, insotita de imagini, a principalelor puncte de atractie care fac din Romania o destinatie unica. 'Am organizat acest eveniment impreuna cu ambasada pentru a vorbi celor interesati de Romania, ca sa aducem cat de multi turisti in Romania. Incercam sa avem si alte actiuni, de genul insertii publicitare in cataloagele tour-operatorilor. Am avut deja o insertie in 2010, incercam sa mai avem una in acest an', a spus Mihaela Mihet. Ea a precizat ca 'intre factorii determinanti pentru circuite si pentru sejururi in Romania sunt cultura, arhitectura, peisajele, pentru ca suntem ultima tara din Europa care avem inca peisaje salbatice, care atrag foarte multi turisti'.

In context, reprezentanta Oficiului Roman de Turism de la Paris a precizat ca Franta este una dintre primele zece piete pentru turismul in Romania, fiind declarata din acest motiv 'piata prioritara'. 'Pentru aceasta avem un plan de promovare a Romaniei, de 3.120.000 de euro, care vor fi investiti in viitorul apropiat. Suntem in apel de oferta cu Autoritatea Nationala de Turism, cautam o agentia media care poate sa ne cumpere spatiul publicitar care a fost stabilit. Deocamdata pentru Belgia avem doar actiuni locale, targuri de turism sau insertii publicitare, si speram pentru a doua jumatate a anului 2014 sa avem un plan de actiune bine pus la punct pentru piata belgiana, dar si luxemburgheza si olandeza', a spus Mihaela Mihet, in contextul in care Oficiul de la Paris gestioneaza si promovarea turistica in Benelux.

Ea a remarcat ca interesul pentru standul Romaniei a fost 'destul de mare' si ca multi oameni vin ori sa intrebe ce pot vedea in Romania, ori pentru a vorbi despre experientele lor in tara noastra. 'Trebuie remarcat faptul ca standul Romaniei se afla exact la intrare, deci toata lumea care intra in Palatul 5 la 'Salon des Vacances' trece pe langa standul Romaniei', a subliniat ea.

Mihaela Mihet a apreciat si ea ca desfiintarea Oficiului de Turism Roman de la Bruxelles reprezinta un handicap, in special in contextul in care in Belgia este nevoie de brosuri atat in franceza, cat si in olandeza. 'Este mult mai usor pentru un belgian sa se adreseze unui oficiu de turism din Belgia, decat unuia din Franta. Costurile de expediere prin posta sunt foarte mari si timpul necesar postei este, de asemenea, foarte lung. Si nu este vorba doar de trimiterea de brosuri. Este vorba de toate evenimentele de promovare care ar trebui facute, sprijinul cu diverse informatii. Ar fi foarte necesar sa existe un oficiu de turism si in Belgia, pe langa cel din Franta', a opinat ea.

O prezenta in premiera la targul de turism din capitala Belgiei a fost cea a Biroului Roman de Turism de la Bruxelles, o asociatie privata, care a avut un stand separat si care a prezentat joi, intr-o alta conferinta, potentialul turistic de pe litoral si din Delta Dunarii. Evenimentul, destinat presei specializate in turism din Belgia, a fost organizat de firma Maxitours, in colaborare cu Biroul Roman de Turism (BRT) si cu Asociatia Pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului 'Litoral - Delta Dunarii'.
'Au fost puse la dispozitie materiale despre Romania. Exista organizatii partenere care vor sa se si implice, ceea ce ne impresioneaza', a precizat Constantin Dumitru, vicepresedinte al BRT.

El a dorit sa precizeze ca asociatia cu sediul la Bruxelles, este o organizatie neguvernamentala de promovare a turismului romanesc. 'Deci nu facem business, dar e foarte greu. Noi raspundem la niste cerinte in masura in care exista - ma refer la cererea din partea disporei si colaboram cu diaspora foarte bine. In acelasi timp, vrem sa marim ponderea de turisti din Romania', a adaugat Constantin Dumitru.

Bogdan Moisii, presedinte al BRT, a precizat ca la evenimentul de promovare destinat presei belgiene a participat presedintele Federatiei Asociatiilor de Promovare Turistica din Romania (FAPT), Corina Martin, si ca in cadrul conferintei a fost prezentat in premiera un film pentru promovarea litoralului si a Deltei Dunarii.

'Pentru ca s-au creat confuzii, asociatia Biroul Roman de Turism este o organizatie non-profit in Belgia, cu personalitate juridica, infiintata de un grup de romani. Am spus 'Biroul Roman' pentru ca suntem romani. Iar proiectul nostru pilot se raporteaza la promovarea potentialului turistic al Deltei si al Litoralului. Acesta este primul nostru eveniment major cu partenerul Maxitours - tour-operator belgian - am reusit sa punem cap la cap cativa furnizori de turism din Delta Dunarii si de pe litoralul Marii Negre ale caror pachete turistice vor fi promovate si vandute prin acest tour-operator. Acesta este un proiect pilot si, in functie de potential si de timpul necesar, il vom concretiza si in alte regiuni', a precizat Bogdan Moisii.

Luciana Paunescu, manager Maxitours, o romanca stabilita de peste 30 de ani in Belgia, considera ca trebuie facuta o diferenta in turismul organizat si turismul de descoperire. 'Daca toti, fiecare la randul nostru, vorbim despre acelasi lucru - despre lucrurile minunate care se intampla in tara, cred ca nu avem decat de castigat. Trebuie sa promovam ce avem mai valoros. Maxitours a avut perioade in anii 84, 89 cand aveam 16.000 de turisti, aveam zece chartere pe saptamana. Am ajuns la aproape nimic! De ce credeti? Credeti ca au uitat belgienii unde e Romania? Ar trebui sa ne asumam noi mai mult niste minusuri, dar care sunt depasite. Toti acum asta facem, ne depasim minusurile si pornim la atac', a spus Luciana Paunescu, care a solicitat presei romane sa ajute turismul national. Ea a vorbit despre importanta pe care o are turismul pentru toate sectoarele economice din Romania. 'Eu asta le spun tuturor. Va imaginati cat da de lucru un turist la toata lumea? Il caram cu avionul, avem un transfer, avem un hotel, avem un restaurant. Pai va dati seama cator romani le da de lucru un turist? Haideti sa facem un turism profesionist!', a pledat Luciana Paunescu.

Claude Herphelin, din cadrul asociatiei 'Operation Villages Roumains', a apreciat ca una dintre problemele turismului belgian in Romania este imaginea romanilor in Belgia, unde termenii rom si roman sunt amestecati. 'Parerea mea este ca, asa cum a facut si Bulgaria, trebuie sa dezvoltam un turism de masa, de exemplu daca vorbim de sporturi de iarna, sa promovam turismul la Poiana Brasov. Ati vazut vreun afis cu Poiana Brasov? Nu. Sa incercam sa facem turism de masa acolo. Cand oamenii sunt in Romania, trebuie sa-i vada pe romani, sa fie aproape de ei, sa le simta simpatia si ospitalitatea si se vor intoarce in Romania. Asta ar aduce multi bani economiei dumneavoastra si ar permite sa se faca o alta imagine astazi Romaniei in Belgia', a spus Claude Herphelin, care merge in Romania de trei ori pe an.

El spune ca scopul 'Operation Villages Roumains', in care sunt reunite 30 de sate din Romania, este sa faca sa fie descoperite in strainatate poporul si cultura romana. 'Dar trebuie sa existe un standard. Cand mergem la micul dejun in Romania, ni se ofera micul pachet de unt, dar noi am zis: 'Nu'. Pastrati cultura romana, este extraordinara. Dimineata aveti branza de oaie, cu painea gatita in gospodarie. Sunt extraordinare', a mai spus Herphelin.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 2457 ori
Citeste mai multe despreromania turism targ turism Bruxelles