Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

In turism se dau batalii grele pe internet pentru clienti

In turism se dau batalii grele pe internet pentru clienti
Cea mai buna modalitate de atragere a turistilor in acest moment, privita prin prisma relatiei cost-profit, pare a fi devenit internetul. Tot mai multe agentii de turism (recunoscute pentru preferinta catre fluturasii distribuiti stradal) dar mai ales unitatile de cazare si- au facut pagini web si practica publicitatea online. Este un semn clar ca, macar din acest punct de vedere lucrurile se indreapta in directia urmata de suratele din Europa sau din lume.In state cu economii dezvoltate, autoritatile si asociatiile patronale incurajeaza operatorii din turism, fie ei agentii fie unitati de cazare si alimentatie, sa apeleze tot mai mult la internet. Pana nu demult, pe plaiuri mioritice, fiecare s-a descurcat cum a putut.
Internetul devine din ce in ce mai important la nivel de economii, si nu putea lasa neatins sectorul turismului. El poate fi benefic atat pentru firmele dar si pentru clientii lor. criza de timp ii determina pe oameni sa cauta informatiile dorite din ce in ce mai mult in spatiul virtual. Informatiile pentru planificarea vacantelor sunt mult mai usor de afloat prin intermediul acestui canal de informare.

Din ce in ce mai multe cercetari de piata internationale confirma tendinta de crestere a importantei internetului pentru cautarea si cumpararea serviciilor turistice. Conform unui astfel de studiu, vanzarile de servicii turistice online, pe piata europeana, au crescut cu 34% in anul 2005. Pentru 2006 se estimeaza ca vanzarile vor mai avnsa cu inca 25%, ajungand pana la 31,5 miliarde euro. Pe piata americana saltul de anul trecut este cuantificat la 20% pentru serviciilor turistice cumparate online.

Eurostatul spune ca anul trecut, 89% din firmele de turism din Uniunea European au un site web si folosesc in mare masura functii avansate pe site-uri, inclusiv sisteme de plati online.

In statele cu economii dependente in mare masura de veniturile din turism, se fac analize serioase la nivel de executiv in ceea ce priveste modul in care firmele folosesc spatiul virtual pentru promovarea si dezvoltarea afacerilor.

La noi, in schimb, unde nimeni nu gaseste o solutie de scoatere la lumina a unui turism care ar fi in topul european, autoritatile lasa totul la voia intamplarii. despre statistici la nivel central in ceea ce priveste utilizarea internetului de companiile din domeniu, nici nu mai poate fi vorba.

In Romania, firmele din domeniu nu beneficiaza, la fel ca cele in lumea civilizata, gratuit, de studii, analize sau rapoarte realizate de autoritatile din turism, documente care le pot ajuta sa-si directioneze si optimizeze. Fondurile sunt folosite pentru tiparituri, pentru deplasari al targuri si expozitii internationale aducatoare de diurne, nu pentru studii de dezvoltare. Nu ne mai mira nici parerea fostului sef al ANT nici lipsa de profesionalism a asa numitei strategii de dezvoltare a turismului. In multe tari din Uniunea Europeana, peste 90% dintre firmele din turism au websiteuri eficiente.

Internetul este folosit atat ca instrument de comunicare, cat si ca instrument de marketing si vanzari. Pentru partea de furnizare de pachete pe internet e nevoi insa ca in Romania sa fie dezvoltate mai intai serviciile de plata online. Suntem inca extrem de reticenti al acest fel de plata, probabil privit prin prisma faptului ca hackerii indigeni sunt printre cei mai temuti in intreaga lume.

Analizand unul dintre cele mai respectate motoare de cuantificare a traficului pe internet, putem constata care ar fi liderii in domeniu: lider de pluton este portalul infoTurism.ro - un ghid turistic on-line care cuprinde oferte de cazare, excursii, transport, agentii de turism, cabane si pensiuni, statiuni balneoclimaterice. Pe locul al doilea se afla un portal utilitar, www.hartionline.ro, care ofera detalii extrem de utile celor care vor sa strabata Romania si sa-si planifice calatoria in cele mai mici amanunte. In fine, pe pozitia a treia se afla portalul www.infotravelromania.ro, care deja promoveaza ofertele agentiilor de turism pentru revelionul 2007.

Bloombiz

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 983 ori