Segmentul de business travel, care include calatoriile de afaceri, deplasarile angajatilor companiilor, precum si realizarea de sedinte si conferinte, a scazut vizibil in primele trei luni ale anului, ca urmare a crizei financiare care a subtiat bugetele firmelor.
Numarul biletelor de avion vandute in scop de afaceri a scazut, in primul trimestru al anului, cu pana la 14% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Romanii au cumparat, in lunile ianuarie si februarie, 155.500 de bilete de avion, in valoare de 59 de milioane de dolari, potrivit unui studiu realizat de BCD Travel International.
Romania este devansata, in regiune, doar de Polonia, cu 200.000 de bilete de avion vandute, si de Cehia, cu 180.600. In urma Romaniei se afla tari precum Ucraina, Ungaria si Bulgaria. La nivel mondial, Romania ocupa locul 52 la numarul de bilete de avion vandute.
In acest top, din care nu fac parte americanii, cel mai bine stau chinezii, cu 17 milioane, urmati de indieni, cu patru milioane, si de nemti, care au cumparat, in perioada analizata, 3,3 milioane de bilete de avion.