Cateodata locul din spate inseamna totul

Vineri, 18 Martie 2005, ora 05:48
1178 citiri

Miliardari, executivi platiti din greu, politicieni influenti si celebritatile clasa A sunt, de obicei, prea ocupati sa stea la volan.Este axiomatic ca, pentru majoritatea celor care isi vor permite sa cumpere masina pe care si-o doresc, sa fie putin probabil ca o vor conduce ei insisi. Miliardari, executivi platiti din greu, politicieni influenti si celebritatile clasa A sunt, de obicei, prea ocupati sa stea la volan.

Intotdeauna au de dat telefoane, de revizuit documente, intalniri de reprogramat si, ocazional, cate un somn mic. Asta inseamna ca atunci cand se cauta o masina noua, nu mai conteaza doar ce e sub capota cat si ce dotari are in interior la categoria confort.

Dupa cum stie cineva care s-a inghesuit pe scaunul din spate al unui sedan modern, spre deosebire de iahturile de teren americane care calcau autostrazile Interstate din anii 1950 si 1960, nu prea e loc pentru relaxarea picioarelor pe aceste locuri. Altfel spus spatiul constituie un plus. Mai ai nevoie si de a-ti intinde picioarele cat mai comod, fara insa, a lovi soferul in spate.

Unele masini ofera control audio si clima pentru partea din spate, precum si lumini pentru citit si chiar, ocazional, un scaun cu incalzire (nu se stie, oamenii mai racesc si pe scaunul din spate, stiti voi). Asemenea dotari par destul de obisnuite in comparatie cu nou sositul Rolls-Royce Phantom cu jenti extinse, care a debutat luna aceasta la Geneva Motor Show si pentru care se estimeaza un cost de peste $300,000.

Aici, pasagerii VIP vor putea savura cockteil-uri din barul propriu, sa acceseze un mini-frigider, sa pastreze trabucuri intr-un humidor special plasat, sa urmareasca DVD-uri sau chiar sa joace pe televizor. (Tapiserie si finisaje din lemn pot fi facute pe comanda speciala). Pentru mai multa intimitate, se poate interpune un zid despartitor intre sofer si locurile din spate.

In mod constant, cele mai multe companii de masini (cu exceptia diviziilor de minivan-uri) trateaza spatiul din spate precum echivalentul clasei economice la trenuri. Spatiul restrans de aici inseamna ca esti pe buget redus. Aici raman copii blocati, sau invitatii, sau cainele. Ironia este ca, bineinteles, pentru un grup foarte select de masini, locul din spate inseamna totul. Aici se inverseaza ordinea sociala tipica. Barbatii alfa (sau femeile) stau savurand un trabuc, sorbind sampanie si trimitand SMS-uri in Hong Kong.

Lista care urmeaza este un ghid catre cele mai tari vehicule in care sa fii condus, si contine exclusiv masini facute de catre constructori de prima-roata, ca sa zicem asa, -- fara tratament post-vanzare al acestor autovehicule, precum Hummer-ul extins sau limuzine cu jacuzzi.

In mod similar, multi cumparatori de limuzine sunt preocupati de securitate si isi instaleaza placaje cu armura, geamuri bullet-proof, cauciucuri pline, etc. dar, pentru ca si acestea sunt aftermarket, nu sunt incluse.

Desigur, majoritatea oamenilor considera ca limuzinele inseamna clasicul Rolls cu un spate alungit si sofer in uniforma, sau una dintre din ce in ce mai nelipsitele masini de oras care ii "cara" pe cei bogati si puternici prin orasele aglomerate in fiecare zi. Desi o limuzina poate fi si asta, este mai mult decat atat. Conform dictionarului Merriam-Webster o limuzina este simplu "un sedan incapator si luxos, adesea cu sofer".

Am extins putin (fara intentia de a carcoti) aceasta definitie atat cat sa includem si doua vehicule sportive in prezentare. Asta pentru ca spatiul interior si utilitatile se regaseau in consideratiile noastre pentru alcatuirea acestei liste. Siguranta, dotarile tehnice si prestigiul au fost factori decisivi alaturi de caii putere.

La urma urmei, majoritatea persoanelor care folosesc asemenea limuzine pot fi tintele potentialior rapitori astfel, un motor puternic, capabil sa "fuga" din fata pericolului cu pasagerii sai este tot atat de important precum un spatiu generos.

Sursa: Forbes

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...