Bucuresti, in topul oraselor periculoase pentru soferi

Miercuri, 19 Ianuarie 2011, ora 12:54
2474 citiri
Bucuresti, in topul oraselor periculoase pentru soferi

Printre putinele domenii din lume in care Bucurestiul ocupa pozitii principale se numara agresivitatea la volan. Soferii din Capitala sunt considerati de opentravel.com mai rai decat cei din India, Mexic sau Moscova si se afla pe cea de-a doua pozitie in topul celor mai periculoase orase din lume pentru sofat, realizat de siteul amintit. 

Moscova abunda de soferi aroganti

Unul dintre cele mai agasante lucruri din Moscova nu este traficul in sine, ci aroganta pe care o manifesta conducatorii auto in general si in special cei care conduc masini foarte scumpe.

Ironic este faptul ca isi permit sa cheltuiasca 10.000 dolari pe un sistem luminos, de culoare albastra, in stilul celor instalate pe masinile de politie, numit “migalka” si care in mod traditional ar trebui folosit doar in cazuri de urgenta.

Desi dispun de dotarea similara agentiilor de ordine in trafic, soferii bogati din Moscova nu au si acelasi nivel al politetii si in niciun caz nu respecta la fel de bine regulile de circulatie.

Sofatul trebuie evitat in Boston

In cazul in care v-ati planificat o excursie in Boston, cel mai bine ar fi sa va limitati doar la taxiuri si la mijloacele de transport in comun.

Sofatul trebuie evitat cu orice pret, sustine opentravel.com care argumenteaza ca de vina pentru acest sfat nu este doar aglomeratia, deficitul de locuri de parcare sau sumedeniile de strazi si de rute ocolitoare, de multe ori obositoare. De vina sunt soferii localnici, caracterizati de publicatia ca fiind pur si simplu, nebuni.

De asemenea, siteul amintit subliniaza faptul ca au fost scrise inclusiv carti intregi despre cum turistii sunt sfatuiti sa se poarte in trafic. In ceea ce priveste pietonii, acestia sunt atentionati sa paraseasca trotuarul imediat ce lumina verde a semaforului le permite traversarea strazii.

Dimpotriva, trebuie sa mai astepte cateva secunde, pentru a se feri de soferii grabiti. In schimb, acestia trebuie sa fie pregatiti sa parcheze in timp record, sa faca fata unui ambuteiaj, soferilor adolescentini dornici sa se dea in spectacol prin viraje periculoase si, nu in ultimul rand, ignorantei desavarsite a regulilor de circulatie.

Semnalizarile, ignorate in Mexico City

Sofatul in Mexic si in imprejurimea orasului este in general descurajat in mod sistematic, din cauza blocajelor omniprezente, infrastructurii rutiere deficitare sau din pricina soferilor inconstienti care se pare ca au dezvoltat un sistem de comunicare, imposibil de descifrat pentru neinitiati.

Cu toate acestea, daca insistati sa va aventurati pe strazile din Mexic, in calitate de sofer, nu uitati ca mai importante sunt gesturile pe care le fac ceilalti participanti la trafic decat semnalele luminoase sau claxoanele.

Regulile predate la scolile auto nu se aplica, iar depasirile in viteza, de pe prima banda pe a patra banda, sunt la ordinea zilei.

Shanghai, un cosmar in trafic

Sofatul in China este un cosmar iar de vina pentru aceasta “reputatie” pare sa fie Shanghai. Strazile sunt literalmente inundate de bicilete, masini, camioane, mopeduri si soferi incepatori.

Din pacate, pe strazile din Shanghai se gasesc inclusiv soferi care au picat testul auto.

Ca urmare, statisticile care contorizeaza numarul accidentelor sunt intr-o continua crestere, iar incidentele la care au luat parte soferi aflati in stare de embrietate sunt de asemenea, foarte numeroase.

Majoritatea soferilor conduc aidoma unui adolescent nechibzuit, ciclistii se avanta in trafic, iar semnalizarile sunt aproape inexistente.

Temperamentul latin domina strazile din Roma

Clasamentul nu ar fi complet daca nu i-ar include si pe soferii din Roma, care ar fi subestimati daca ar fi considerati doar agresivi si aventurosi.

De vina ar putea fi mai mult factori, printre care se pot numara lipsa de respect fata de regulile de circulatie, temperamentul vulcanic sau pur si simplu mentalitatea soferilor care acorda mai multa atentie salutarii unei femei frumoase decat semaforului.

Mai periculosi decat soferii sunt motociclistii care adora depasirile in viteza. Uneori, fac acest lucru, urcand pe carosabil, la doar cativa centrimetri de pietoni.

Soferii bucuresteni ii sperie pe straini

Pentru romani, traficul din Bucuresti nu mai este de mult un mister. Din pacate, agresivitatea soferilor din Capitala incepe sa devina cunoscuta si printre straini.

Opentravel.com a plasat Bucurestiul pe al doilea loc in clasamentul celor mai periculoase locuri din lume, in ceea ce priveste sofatul, dupa Shanghai, New Delhi sau Mexico City.

Benzile de circulatie nu reprezinta un obstacol pentru soferii grabiti, nici macar in timpul traficului extrem de aglomerat, conducatorii auto angajandu-se in depasiri bruste si folosind la maximum fiecare centrimetru patrat al strazii.

Un alt obicei foarte prost pe care il au soferii din Bucuresti consta in depasirea vitezei regulmentare nu doar pe bulevardele principale ci si pe stradutele laturalnice, unde pericolul de a lovi un pieton creste considerabil.

Manila, mai riscanta decat Bucuresti

Singurii soferi mai rai decat bucurestenii sunt cei din Manila, cel putin in opinia celor de la opentravel.com, care au clasat orasul filipinez pe prima pozitie in topul celor mai periculoase orase din lume, cel putin din punct de vedere al conducatorilor auto.

In capitala Filipinelor, Manila, domina haosul pe sosele iar regulile de circulatie sunt constant incalcate.

Mii de masini se inghesuie pe strazile inguste, isi blocheaza una alteia drumul, se depasesc si se claxoneaza intr-un vacarm de nedescris in cuvinte.

Motociclistii se alatura agitatiei generale si executa manevre pe care cel mai probabil, soferii intelepti le-ar face doar pe jocurile video.

Pietonii par niste "outsideri" in tot acest peisaj si se incumeta sa traverseze, riscandu-si, de cele mai multe ori, chiar viata.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Pierderile financiare uriașe pe care le suportă România pentru că nu face parte din Schengen terestru. „Trebuia să aderăm la 10 ani după intrarea în UE”
Pierderile financiare uriașe pe care le suportă România pentru că nu face parte din Schengen terestru. „Trebuia să aderăm la 10 ani după intrarea în UE”
După eliminarea controalelor vamale aeriene și maritime cu Spațiul Schengen pentru România, la 31 martie 2024, a revenit în discuție subiectul pierderilor enorme suferite de transportatori,...
Ce este RAM Plus, funcția disponibilă pentru utilizatorii Android
Ce este RAM Plus, funcția disponibilă pentru utilizatorii Android
Tehnologia de suplimentare a memoriei RAM, cunoscută sub numele de RAM Plus la telefoanele Samsung și RAM Boost pentru alte dispozitive cu sistem Android, este promovată ca o soluție...
#bucuresti, #soferi, #top, #trafic , #Stiri Turism