Promovarea turismului pe Dunare in Romania, dependenta de absorbtia fondurilor UE

Luni, 03 Decembrie 2012, ora 14:26
5045 citiri
Promovarea turismului pe Dunare in Romania, dependenta de absorbtia fondurilor UE

Romania are posibilitatea sa-si capitalizeze potentialul turistic de la Dunare prin Strategia UE pentru regiunea Dunarii, cu conditia sa acceseze fondurile de coeziune disponibile pentru a implementa proiectele dezvoltate in cadrul acesteia.

Tara noastra detine, impreuna cu Bulgaria, coordonarea ariei prioritare "Cultura si turism" din strategie, ale carei principale doua proiecte sunt brandingul regiunii Dunarii si elaborarea unui sistem integrat de monitorizare a turismului din zona.

Un alt proiect regional pentru promovarea turismului sustine transportul sustenabil cu ambarcatiuni si biciclete, precum si o noua flota de croaziera care se afla deja in constructie, se arata intr-un comunicat de presa al Comisiei Europene.

Strategia UE pentru regiunea Dunarii, un cadru de referinta pentru o absorbtie mai buna a fondurilor de coeziune

Uniunea Europeana nu are o linie bugetara separata care sa finanteze realizarea proiectelor inscrie in aceasta strategie si este practic la latitudinea tarilor membre din regiune sa urmareasca prioritatile din strategie la accesarea fondurilor de coeziune pe care le ofera uniunea, a aratat Shirin Wheeler, Purtator de Cuvant pentru Politica Regionala in cadrul Comisiei Europene, pentru Business24.

Strategia ofera astfel un cadru si instrumente de lucru pentru dezvoltarea de proiecte in regiune, iar oficialii europeni pot sa ofere consultanta in legatura cu modul in care aceste prioritati pot fi incadrate in fondurile de coeziune, dar, pana la urma, realizarea acestor proiecte va fi dependenta de vointa politica si capacitatea de absorbtie a fondurilor UE ale celor 14 tari implicate in strategie.

De altfel, atat Ministerul Transporturilor din Romania, cat si Sorin Oprescu, Primarul Capitalei, si-au exprimat intentia de a construi cu ajutorul fondurilor europene canalul Bucuresti - Dunare.

Brandingul regiunii, piesa centrala in strategia de marketing pentru turismul regional

In cazul in care acesta va fi realizat pana in anul 2015, termenul limita stabilit in acest moment, brandul regional va contribui puternic la dezvoltarea turismului in toate tarile din zona, indiferent cat de puternic este acesta dezvoltat in prezent la nivel national. In continuare, turismul din zona ar fi o sursa de crestere economica si creare de locuri de munca.

Procesul se afla inca la inceput. Un plan de implementare al proiectului de branding a fost realizat in cel de-al doilea semestru al lui 2012. In plus, au fost stabilite planurile de cercetare pentru o analiza a consumatorilor de servicii turistice din regiune si o evaluare a imaginii zonei pentru a dezvolta si pozitiona brandul regiunii Dunarii.

Romania a detinut in 2012 Vicepresedintia Consiliului Executiv al Organizatiei Mondiale a Turismului a Natiunilor Unite (OMTNU), iar in 2013 va prelua Presedintia.

In aceasta calitate, tara noastra a reusit sa implice astfel cea mai importanta organizatie de cooperare in turism din lume in implementarea planului de actiune al Strategiei regiunii Dunarii, precizeaza surse din Biroul de Presa al Comisarului pentru Politica Regionala.

Strategia UE pentru regiunea Dunarii este a doua de acest fel din Uniunea Europeana, dupa cea realizata pentru zona baltica, si a fost lansata in 2011.

Comisarul pentru Politici Regionale, Johannes Hahn, a declarat la sfarsitul lui noiembrie, in deschiderea primului Forum Anual al Strategiei UE pentru regiunea Dunarii, ca aceasta strategie "are o contributie esentiala la competitivitatea acestei regiuni a Europei".

In plus, prezenta Angelei Merkel la forum a reprezentat inca un vot de incredere in legatura cu importanta pe care aceasta zona o are la dezvoltarea economica europeana.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...
#turism Dunare, #branding regiunea Dunarii, #Strategie regiunea Dunarii, #Strategie UE Dunare , #Promovarea turismului