Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum explica Autoritatea Nationala pentru Turism contractele pentru promovarea brandului national

Cum explica Autoritatea Nationala pentru Turism contractele pentru promovarea brandului national


Autoritatea Nationala pentru Turism a explicat considerentele luate in calcul pentru a investi peste 790.000 de lei in promovarea brandului turistic national la concertul Tom Jones sau promovarea brandului la cursele de Formula 2 ale pilotului Mihai Marinescu.

Business24 prezinta punctul de vedere al Autoritatii Nationale pentru Turism cu privire la articolul Romania, promovata dupa ureche la concertul Tom Jones. Grapini da vina pe Udrea:

Autoritatea Nationala pentru Turism a finantat concertul lui Tom Jones la Bucuresti din fonduri europene. Studiile realizate de specialisti arata ca evenimentele muzicale atrag un numar semnificativ de turisti in Bucuresti in perioada desfasurarii lor, contribuind la cresterea orasului Bucuresti ca destinatie de city-break.

Ce si-au propus autoritatile prin aceasta campanie
- sa creasca nivelul de constientizare asupra faptului ca Romania este o destinatie turistica la nivel global, astfel neutralizand perceptiile negative;
- sa creasca cererea pentru turism si produsele turistice identificate ale Romaniei, cu precadere in ceea ce priveste destinatiile de city-break;
- Proiectul Concert exclusiv Tom Jones se adreseaza atat publicului intern, cat si celui extern, atras de produsul turistic tip city-break, sustinut de manifestari muzicale, culturale si artistice
.

Firma organizatoare a prezentat documente prin care demonstrau existenta exclusivitatii in ceea ce priveste realizarea unor actiuni de promovare cu prilejul concertului Tom Jones. Avand in vedere acest lucru, procedura de achizitie publica aleasa a fost aceea de negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare. Procedura de achizitie a avut loc la 24.10.2013, iar contractul a fost semnat in aceeasi zi. Pretul convenit pentru indeplinirea tuturor obligatiilor asumate prin contract este de 791.822,92 lei cu TVA.

ANT va plati insa pentru serviciile de promovare a brandului turistic national cu prilejul concertului Tom Jones care a avut loc in data de 1 noiembrie 2013, la Sala Palatului, in baza documentelor justificative pentru evaluarea modului de indeplinirea a prevederilor contractului, urmand ca plata serviciilor sa se faca in functie de gradul de realizare a acestora.

Decontarea cheltuielilor se realizeaza cu strictete, in baza audientelor, a numarului de aparitii in presa scrisa si online, a expunerii brandului national, atent monitorizate de firme (institutii) specializate si autorizate.

Cum s-a realizat promovarea brandului la concertul Tom Jones

Promovarea brandului turistic al Romaniei cu ocazia concertului Tom Jones a fost realizata prin:

1. Expunere brand turistic national pe statii TV
2. Expunere brand turistic national prin promovare outdoor
3. Expunere brand turistic national pe Internet
4. Expunere brand turistic national in mass-media scrisa
5. Vizibilitate brand turistic national pe statii radio


Promovarea brandului turistic cu ajutorul pilotului Mihai Marinescu

In ceea ce priveste contractul semnat pentru promovarea brandului turistic national prin intermediul vectorului de imagine pilotul Mihai Marinescu in cadrul Campionatului Mondial de Automobilism "World Series by Renault" 2013, Autoritatea Nationala pentru Turism face urmatoarele precizari:

In domeniul automobilistic, "World Series by Renault" reprezinta al doilea eveniment ca importanta dupa Formula 1, atat in Europa cat si la nivel mondial, in 2012 inregistrandu-se o prezenta medie de 70.000 spectatori/cursa, precum si o importanta audienta in mass-media scrisa (peste 300.000 articole si reportaje), TV (peste 85.000.000 telespectatori, televiziunea Eurosport reprezinta un partener al competitiei) si online.

Promovarea brandului turistic al Romaniei cu prilejul campionatului "World Series by Renault" pentru editia din 2013 s-a desfasura pe parcursul celor 9 etape (Italia, doua curse in Spania, Monaco, Belgia, Austria, Rusia, Ungaria si Franta).

Valoarea contractului: 604.000 de euro

Valoarea contractului pentru promovarea brandului turistic national prin intermediul vectorului de imagine pilotul Mihai Marinescu in cadrul Campionatului Mondial de Automobilism "World Series by Renault" 2013 este de 2.658.571 lei cu TVA, platibili in trei transe in functie de serviciile realizate.

Pana in prezent, Autoritatea Nationala pentru Turism a platit 116.543, 57 lei cu TVA pt. prima transa (sub 25% din serviciile asumate realizate).

Cum s-a realizat promovarea brandului national

a. Promovare in presa scrisa prin intermediul urmatoarelor publicatii: 11 cotidiene si 10 reviste;
b. Promovare on-line pe 24 de site-uri nationale si international;
c. promovare TV international: prin televiziunea Eurosport International ce acopera 51 de tari;
d. promovare TV national, pe sase televiziuni nationale;
e. promovare tip outdoor pe monopost, combinezon, casca, sapca, camasa, tricou la cursele Campionatului Mondial de Automobilism "World Series by Renault" 2013
.

Receptia se va realiza pe baza numarului de aparitii pe fiecare publicatie cu verificarea procentului de expunere a brandului turistic national in fiecare aparitie. Este valabil si pentru numarul de aparitii pe fiecare site (pentru promovarea online).

Receptia se va realiza la fiecare cursa, pe baza numarului de minute de difuzare a brandului turistic national pe canalul Eurosport International si in baza:
a) ratingului oficial Eurosport perioada aprilie-octombrie 2013, certificat de sursa de monitorizare a audientei media Europa;
b) a numarul de telespectatori TV europeni ai transmisiunilor Eurosport pe fiecare cursa, certificat de sursa de monitorizare europeana
.

Receptia se va realiza pe baza numarului de stiri (de minim 30 de secunde), a numarului de secunde pentru vizibilitatea brandului turistic national in cadrul stirii, respectiv 12 sec/stire pe statiile TV mentionate si a rating-ului televiziunii care se va verifica prin monitorizare ARMA. De asemenea, receptia se va realiza pe baza prezentarii numarului de bilete vandute la fiecare cursa (conform statisticii oficiale a biletelor vandute la Renault World Series).

Referitor la proiectul pentru promovarea brandului turistic national prin intermediul vectorului de imagine pilotul Mihai Marinescu, va precizam faptul ca Autoritatea Nationala pentru Turism s-a implicat in acest proiect si in anii precedenti, respectiv 2009, 2010, 2011 si 2012.

De asemenea, va precizam ca toate contractele de promovare incheiate de Autoritatea Nationala pentru Turism sunt verificate de o firma de consultanta specializata, care prin studiile de impact pe care le realizeaza, stabileste oportunitatea organizarii evenimentului propus pentru care este depusa cererea de finantare.

Finantarea acestor evenimente din fonduri europene face parte din strategia integrata pe care Autoritatea Nationala pentru Turism si-a propus s-o realizeze si care are ca obiectiv principal dezvoltarea unui brand de turism sustenabil la nivel regional, national si international pentru pietele tinta. Pentru prima data, activitatile de promovare sunt structurate pe baza unei planificari bugetare multianuale pentru maxim de eficienta in atragerea fondurilor europene nerambursabile disponibile.

La data de 08 noiembrie 2013, gradul de absorbtie al fondurilor europene pentru Domeniul major de interventie 5.3 "Promovarea potentialului turistic si crearea infrastructurii necesare, in scopul cresterii atractivitatii Romaniei ca destinatie turistica" a fost de 21,71%. Este cea mai mare rata de absorbtie crestere inregistrata pana acum in ultimii ani.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1610 ori