MrBeast, un faimos YouTuber, a filmat timp de 7 zile un vlog în țara noastră, la Salina Turda. Deja clipul are 44 de milioane de vizualizări în doar două zile de la postare, ceea ce este un lucru uimitor pentru România, care merită promovată pentru locurile spectaculoase.
Pe lângă vloggerii care de-a lungul timpului au mai făcut-o cunoscută, ar trebui să existe însă și alte modalități care să genereze bani la bugetul României. Specialiștii vorbesc de un brand de țară, dar și de o infrastructură îmbunătățită.
„Cel mai tare oraș subteran din România” se bucură de notorietate, după ce a apărut într-un clip video pe Youtube. MrBeast, cel mai urmărit Youtuber din lume, a postat sâmbătă, 12 octombrie, un clip cu experiența sa din Salina Turda, acolo unde a explorat tunelurile subterane alături și de alți vloggeri internaționali.
„Acest oraş este construit în interiorul unei mine care datează de peste o mie de ani. Cu nenumărate tuneluri şi camere neexplorate, cine ştie peste ce orori vom da. Acestea sunt scările care coboară în oraş. Cât de vechi sunt aceste scări? Mai vechi decât noi. În regulă, acum că suntem aici jos, uită-te cât de sus e tavanul. Wow! În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, atunci când România era bombardată, mii de oameni s-au ascuns aici şi acum doar o grămadă de youtuberi trăiesc aici”, a spus americanul la începutul vlogului.
Ce impact are promovarea României în mediul online
Canalul său de Youtube se bucură de un real succes, având acum 320 de milioane de abonați. Cât despre clip, mulți români s-au arătat mândri de acest obiectiv turistic din Cluj-Napoca, în timp ce străinii au fost plăcut impresionați.
”O astfel de reclamă din partea vloggerilor celebri precum Mr. Beast poate aduce un impact semnificativ asupra turismului din România. În cazul Salinei Turda, faptul că a fost inclusă într-un videoclip de asemenea anvergură oferă o vizibilitate pe care campaniile de marketing tradiționale probabil că nu ar putea-o genera niciodată. Dar să nu ne îmbătăm cu apă rece, totuşi nu a promovat România ca destinație turistică, ci e ca și cum s-ar fi filmat un film celebru de la Hollywood într-un studio de filme din București”, a explicat Răzvan Pascu, consultant în turism, pentru Ziare.com.
Cum ar putea România să se facă mai cunoscută
Totuși, astfel de acțiuni punctuale nu sunt suficiente pentru a transforma România într-o destinație turistică de luat în seamă. Deci, eforturile ar trebui să fie mult mai mari din partea statului. În primul rând este necesară o strategie coerentă și continuă pe care țara noastră trebuie să o aibă, spun experții.
”E mult de muncă la acest capitol la noi în țară, dar nu pare să intereseze pe nimeni la nivel național, ci doar regional sau local. România încă nu are un brand turistic recunoscut la nivel global. Doar glume de branduri am avut până acum. Mai toate țările cu turism serios au reușit să își creeze o identitate turistică unică. O identitate clară și atractivă, susținută prin campanii de marketing constante, ar ajuta la poziționarea țării ca o destinație relevantă. Chiar dacă avem multe locuri frumoase, care chiar merită vizitate, infrastructura din jurul acestor obiective este, de multe ori, deficitară”, a mai spus expertul în turism.
Acesta a mai menționat și de campaniile integrate și coerente de marketing bine gândite pe canale digitale, prin site-uri dedicate, aplicații mobile și prezența în rețele sociale internaționale. Nu în ultimul rând, promovarea experiențelor unice și autentice ar ajuta la recuperarea anilor pierduți. Deci, în ultimă instanță, e nevoie de o combinație de strategii și măsuri menite să valorifice nu doar resursele naturale, cât și cultura, tradițiile, istoria.
”Autoritățile și agențiile de turism ar trebui să se concentreze pe promovarea acestor experiențe autentice – festivaluri tradiționale, tururi rurale, gastronomia locală, pentru a atrage un segment divers de turiști. Mr. Beast este un exemplu excelent, dar colaborările constante cu alți creatori de conținut din întreaga lume ar putea contribui la creșterea notorietății României. Ghiduri turistice video, vloguri de călătorie și experiențe autentice împărtășite pe platforme de social media pot stimula interesul. Valabil și pentru influenceri din România, desigur, dar aici s-a mai mișcat câte ceva în ultima perioadă”, mai explică Răzvan Pascu.
Totodată, calitatea serviciilor ar trebui și ea revizuită, în așa fel încât străinii, și nu numai, să fie atrași spre vizitarea cât mai multor obiective din România. Economiștii vorbesc despre reclame, dar și despre oferta diversificată pentru o țară mai atractivă din punct de vedere turistic.
”Trebuie crescută calitatea serviciilor și ar trebui o ofertă mai mare, în sensul că, fiind oferte mai mare, atunci prețurile ar putea fi mai bune. Sunt foarte multe persoane care spun că e mai ieftin să mergi în Bulgaria, Grecia decât să stai în Mamaia, ceea ce ar putea să aibă dreptate. Acest lucru se întâmplă pentru că nu există o ofertă mai diversificată. Trebuie făcut un program de reclamă, de exemplu cum a făcut cel cu auto care a filmat pe Transfăgărășan. Vă aduceți aminte și de frunza Elenei Udrea? Acești vloggeri ajută foarte mult, pentru că au milioane de urmăritori”, a declarat Adrian Benta, economist, pentru Ziare.com.
Cât au cheltuit străinii anul acesta în țara noastră
Românii au cheltuit în străinătate cu 2,3 miliarde de euro mai mult în primele șase luni ale anului decât au făcut-o străinii veniți în țara noastră, arată date obținute de cercetătorii de la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, într-un articol publicat în Economedia.
Studiul însă nu are informații despre cheltuielile pe care le fac românii cu turismul în propria țară, însă arată totuși o creștere semnificativă a atractivității turismului pentru vizitatorii străini.
Doar în prima jumătate a anului, peste 965.000 de turişti străini au vizitat România, cheltuielile lor totale ajungând la 3 miliarde de lei, arată cele mai noi date publicate de Institutul Național de Statistică. Așadar, un turist străin a cheltuit, în medie, 3.100 de lei în România în prima jumătate a anului acesta. Anul trecut, peste 4,5 miliarde de euro au fost încasați de economia românească de la turiștii stăini.
Chiar și în aceste condiții, în orice sector este loc de îmbunătățiri, mai ales pentru menținerea interesului celor care au avut deja parte de o experiență pe meleagurile românești.
...citeste mai departe despre "Cum putem face mai mulți bani din turism: MrBeast, clip inedit din Salina Turda. ”Doar glume de branduri am avut până acum”" pe Ziare.com