Dupa doi ani de absenta din ofertele Dertour, ITS si Thomas Cook, tara noastra apare cu cateva pachete turistice pe litoral, circuite si orase. Numarul turistilor straini veniti prin marile agentii de turism europene ar putea creste cu minimum 40%, ca urmare a sigurantei pe care o da o astfel de recomandare.
Autoritatile din domeniul turismului din
Romania au incheiat parteneriate cu tour-operatorii europeni Dertour, Thomas
Cook-Neckerman si ITS pentru promovarea Romaniei in cataloagele acestora, din
2009. In perioada urmatoare, vor avea loc negocieri si cu compania germana TUI,
cel mai mare tour-operator european.
„Colaborarea cu tour-operatorii germani
determina o crestere a prestigiului unei destinatii. Dertour isi propune cel putin
dublarea numarului de turisti, iar ITS preconizeaza o crestere de aproximativ
40%", ne-a declarat Carmen Moraru, directorul Directiei de Promovare
Turistica.
In 2007, numarul de vizitatori germani in
Romania a fost de 473.431 de persoane. Totusi, aceasta crestere este raportata
la numarul de turisti, care sunt persoane platitoare de servicii, si nu de
vizitatori, asa cum inregistreaza Institutul National de Statistica.
TUI ne-a inclus cu oferte pe orase
ITS se concentreaza in continuare pe
litoral, avand si excursii in Delta Dunarii, tratamente si wellness, circuite,
dar si oferte de cazare in Bucuresti, in catalogul destinat calatoriilor in orase.
Dertour ne-a inclus in catalogul „Romania-Bulgaria", unde tara noastra isi
prezinta oferta pe mai mult de 60 de pagini (catalogul avand circa 80 de
pagini).
Tour-operatorul german a introdus hoteluri
noi in Bucuresti si in alte orase din tara, a largit oferta de circuite si a
introdus si oferte de turism activ. „De asemenea, Romania este prezenta in
cataloagele Dertour de City Breaks, cu oferte in Capitala", a mai spus
Moraru.
Cel mai mare tour-operator european, desi
ne-a exclus cu oferta de litoral de cativa ani, are totusi cateva pagini
dedicate Romaniei.
„Suntem in continuare prezenti in
cataloagele TUI si Neckermann cu oferte de calatorii in orase, si mai ales in
Capitala. Purtam tratative si speram sa putem in curand sa anuntam ca si TUI si
Neckermann au reintrodus oferta de litoral", a mai declarat directorul
general al directiei de promovare turistica din ministerul de resort.
Insertiile publicitare din cataloage, in
valoare de 200.000 de euro pe care le va plati autoritatea de turism din tara
noastra, nu au forma clasica a unui anunt publicitar, ci pun accentul pe continutul
redactional. „Sunt informatii utile pentru turisti, cu prezenta logoului Romania
si a contactelor birourilor de turism din Germania", a mai spus Moraru.
Promovare prin companii aeriene
Ministerul de resort a decis ca una dintre
cele mai bune forme de promovare sunt companiile aeriene si a alocat pentru
aceasta forma de publicitate circa 120.000 de euro.
Lucia Morariu a precizat ca, in prezent,
din bugetul total pentru promovare aferent anului 2008, s-au cheltuit 53% din
fonduri, respectiv peste 2,7 milioane de euro, suma care include, printre
altele, organizarea de expozitii, targuri si congrese, in Romania si in strainatate
(cheltuieli de 1,69 milioane de euro) si redactarea caietului de sarcini pentru
constructia brandului turistic al Romaniei (11.900 de euro).
Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.