Ce drepturi ai ca turist cand vrei sa pleci in vacanta prin servicii oferite de agentiile de turism?

Miercuri, 29 Noiembrie 2017, ora 12:19
2834 citiri
Ce drepturi ai ca turist cand vrei sa pleci in vacanta prin servicii oferite de agentiile de turism?

Daca iti doresti sa calatoresti poti apela la serviciile unei agentii de turism si astfel vei reusi sa-ti planifici o vacanta frumoasa in tara sau in strainatate.

Indiferent de alegere, o calatorie de cateva zile poate fi costisitoare mai ales ca ai nevoie de un zbor dus-intors cu avionul, de masa si cazare.

La acestea se adauga si alte cheltuieli pe care le vei face ca turist, pentru a te distra, pentru a vizita diferite obiective turistice, pentru a face cumparaturi si a achizitiona suveniruri.

Daca nu ai toti banii pentru calatorie, o solutie ar fi sa aplici pe site-ul Monily de imprumuturi avantajoase online si astfel dupa ce completezi un formular de solicitare, in doar cateva minute ai banii doriti in contul tau bancar.

Ca turist trebuie sa semnezi acest contract in doua exemplare, unul il primesti si unul ramane la agentie. Intr-un astfel de contract sunt trecute urmatoarele:

* date despre cele doua parti contractante

* obiectivul

* serviciile oferite

* ce drepturi si obligatii are agentia

* care sunt drepturile turistului

* ce obligatii are turistul

* care sunt penalizarile si despagubirile in cazul nerespectarii conditiilor contractuale

* asigurari

* reclamatii

* alte date importante trecute la final.

Ca anexa la contract trebuie sa primesti si cateva documente care ofera informatii importante despre sejur ca de exemplu: pliante, cataloage, inscrisuri si eventual programul turistic. De asemenea, nu trebuie sa lipseasca voucherul, biletul de excursie sau biletul de tratament ori de odihna.

In cazul in care ai platit un avans pentru pretul unui pachet de servicii trebuie sa respecti termenul pentru achitarea celorlalte rate, in caz contrar agentia poate anula rezervarile si aplica si anumite penalitati care sunt trecute in contract. Avansul poate fi destul de mare, cam de 30-60% din pretul total.

Toate prevederile din contract trebuie respectate, daca apar modificari ale acestora, tu ca turist trebuie sa fii anuntat din timp de agentie, cu cel putin 2 saptamani inainte de data plecarii.

Principalele modificari pot fi in ceea ce priveste serviciile oferite in pachetul sejurului, conditiile de cazare si alte date cu privire la calatorie.

Daca se modifica doar orele de zbor (atunci cand este cazul unui transport pe cale aeriana) agentia nu este vinovata de programul aterizarii sau al decolarii avioanelor.

In cazul in care serviciile turistice nu sunt respectate dupa plecare, vei avea dreptul ca turist sa primesti alternative corespunzatoare acestora sau sa fii despagubit pentru serviciile neprestate.

Daca accepti alte servicii care sunt la acelasi nivel de calitate si pret, lucrurile pot fi solutionate astfel destul de usor mai ales ca au loc si dupa inceperea calatoriei si nu are rost sa te mai intorci doar pentru ca nu vrei sa le accepti.

La hotelul unde vei fi cazat trebuie sa prezinti actele de identitate si documentele - voucher, bilet de tratament sau bilet de odihna.

Daca agentia respecta conditiile de cazare dar tu doresti sa stai in alt hotel, poti face acest lucru insa trebuie sa suporti anumite cheltuieli sau diferentele de pret care sunt inevitabile.

Daca apar variatii ale taxelor, ale costurilor de transport, ale cursurilor de schimb valutar, este posibil ca agentia sa modifice pretul contractului si in majoritatea cazurilor se intampla ca acesta sa creasca, mai rar se poate ca acesta sa se micsoreze.

Totusi un lucru important de stiut este ca aceste preturi nu pot fi majorate cu 2-3 saptamani inainte de data plecarii, ci doar cu mult timp inainte. Cand apar majorari mai mari de 10% din partea agentiei, ai dreptul ca turist sa reziliezi contractul si sa primesti sumele platite inapoi.

Daca iti doresti sa reziliezi contractul sau sa renunti la calatorie fara sa ai motive legate de agentie ci doar din cauza faptului ca tu nu mai vrei sa pleci, este posibil sa fii penalizat cu 25-50% din pretul biletului, sau chiar sa pierzi toti banii platiti pentru sejur in cazul in care ai renuntat prea tarziu, cu aproximativ 3 saptamani inainte de data plecarii.

In cazul unor situatii de forta majora agentia nu are nicio obligatie. Aici este vorba despre situatii foarte grave: de conflicte politice, atac terorist, embargou international, catastrofe naturale, greve sau pericole publice. Despagubirile se aplica doar daca nu sunt respectate serviciile si obligatiile din contract.

Daca iti doresti sa beneficiezi de serviciile oferite de o agentie de turism si nu ai toti banii pentru plata acestora, poti sa faci un imprumut fara comisioane, aplicand din timp la Imprumuturi24 si astfel sa obtii suma de bani dorita pentru calatoria ta in termen de 7-90 de zile, in functie de varianta de serviciu de imprumut rapid pentru care optezi, sau de compania care furnizeaza un astfel de imprumut la timp.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Audio Magic Eraser, unealta care le permite utilizatorilor să elimine zgomotele nedorite din filmări
Audio Magic Eraser, unealta care le permite utilizatorilor să elimine zgomotele nedorite din filmări
Google a lansat recent o caracteristică revoluționară numită Audio Magic Eraser, disponibilă exclusiv pe noile modele de smartphone-uri Pixel 8 și Pixel 8 Pro. Funcția este proiectată să...
”România nu este oaia neagră a Europei”. Un fost ministru de Finanțe descrie poziția țării noastre în relație cu marile deficite globale VIDEO
Discuțiile despre deficitul bugetar ridicat și procedura de deficit excesiv în care se află țara noastră încă din 2019 a acaparat dialogul public, dar prea puțin ne aplecăm asupra...
#drepturi turist , #Legislatie turism