Yilmaz Yildirimlar, Radisson SAS: Vrem sa fim numarul unu pe piata hotelurilor de 5 stele

Vineri, 01 Mai 2009, ora 21:34
4163 citiri
Yilmaz Yildirimlar, Radisson SAS: Vrem sa fim numarul unu pe piata hotelurilor de 5 stele

Fara indoiala ca oamenii sunt constienti de criza. Daca prefera insa hotelurile de trei sau patru stele, nu este o decizie individuala, ci o decizie luata de contabilii corporatiilor, care vad in aceste hoteluri alternative la cinci stele, a declarat Yilmaz Yildirimlar, General Manager al hotelului Radisson SAS, intr-un interviu acordat in exclusivitate Bloombiz.

Vezi video pe Biztube.ro.

Ce s-a schimbat de cand domnul Tobjorn Bodin a plecat, iat dvs ati preluat conducerea Radisson Romania?

Este foarte greu sa facem o comparatie. El a fost responsabil de procesul de start-up, s-a concentrat pe lucrarile de constructii, s-a ocupat de finalizarea hotelului si de angajari, s-a asigurat ca operatiunea merge "lejer".

Eu trebuie sa ma asigur ca avem o pozitie importanta pe piata. Nu este usor sa compari doua indatoriri. Conditiile s-au schimbat dramatic. El a trebuit sa se zbata pentru ca hotelul sa isi deshida cat mai repede usile pentru oaspeti, iar slujba mea este sa tin aceste usi deschise si sa atrag cat mai multi clentii.

Preturile pentru camerele de hotel ar putea inregistra o scadere de 30% in 2009. In aceste conditii, care este strategia dvs. pe timp de criza?

Este o intrebarea de un milion de dolari. Nu stiu daca preturile scad peste tot cu 30%, dar stiu cu siguranta ca pe piata, cererea este in scadere.

In opinia mea, atunci cand esti foarte meticulos in a oferi servicii de calitate, totul are un pret.

Pentru ca ne aflam in primul an pe aceasta piata, este foarte important sa oferim clientilor nostri servicii de calitate.

In ceea ce priveste diminuare preturilor cu 30%, uitandu-ma la cifre, pot afirma ca 30 de procente este prea mult spus.

Fratii Negoita, proprietarii hotelurilor Rin Grand si-au schimbat strategia, si cum industria turismului se prabuseste in 2009, au decis sa se axeze pe gazduirea de evenimente. Este aceasta o solutie minune pentru a depasi criza cu pierderi minime?

Cred ca este strategia corecta. Trebuie sa ne asiguram ca fiecare metru patrat este "vandut", in fiecare minut, in fiecare ora.

De aceea, eu si echipa mea de management nu schimbam nimic, in mod special, si nu facem niciun plan de criza in ceea ce priveste veniturile, pentru ca asta facem tot timpul, fie ca avem o criza sau nu.

Trebuie sa ne asiguram ca toate camerele sunt "vandute" la un pret rezonabil, ca toate salile de conferinte sunt ocupate si fiecare loc este ocupat de oaspetii nostri, fie ca vorbim despre baruri sau restaurante. Cu sau fara criza, scopul este acelasi.

Luati in considerare varianta schimbarii targetarii premium, pentru clientii mai putin bogatii?

Pentru noi, clientul este intotdeauna regele. Avem un anumit stil si nu cred ca putem spune << tu esti un client bun, tu nu>>.

Nu aceasta este politica Rezidor. Nu putem face diferenta intre clienti. Vorbim despre un pret, pe care acestia trebuie sa il accepte. Atat timp cat se simt bine aici si se pot identifica cu serviciile pe care le oferim, sunt intotdeauna bine veniti.

Si-au schimbat clientii dvs preferintele, alegand acum hotelurile de 3 sau 4 stele in locul Radisson-ului? Sau mai sunt inca destui miliardari?

Cred ca miliardarii nu se pierd, miliardarii sunt miliardari. Fara indoiala ca oamenii sunt constienti de criza. Daca prefera insa hotelurile de trei sau patru stele, nu este o decizie individuala, ci o decizie luata de contabilii corporatiilor, care vad in aceste hoteluri alternative la cinci stele. Trebuie sa aratam ca un hotel de cinci stele are avantaje, dar si un pret pe masura.

Cat de greu este sa mentii nivelul de cinci stele pe timp de criza?

Intr-un mediu business, cu sau fara criza, intrebarea nu este cum sa mentii, ci cum sa imbunatatesti si sa faci mereu progrese. Acesta nu este un proces usor. In clipa in care nu reusim decat sa ne mentinem standardele fara sa le imbunatatim, nu putem numi 2009 un an bun.

De ce ar trebui sa aleaga turistii business Radisson in loc de Rin Grand, Marriot sau Hilton?

Cred ca toate aceste hoteluri au propriile lor atribute, sunt hoteluri dragute, ofera ceva unic, lucru pe care majoritatea hotelurilor nu il au. Suntem foarte mandri de produsul nostru, cred ca locatia este un punct cheie. Radisson este un hotel trendy, nu vreau sa il numesc neaparat un hotel boutique, ci un hotel trendy.

Este intotdeuna o chestiune de preferinta a clientilor, dar pana acum, luand in considerare feed-back-ul clientilor, am reusit sa ii satisfacem. Cred ca strategia noasta se potriveste cu stilul de viata al multor oamenii, iar atata timp cat acesta combinatie merge, vor alege intotdeauna Radisson ca partener.

Care sunt planurile dvs pentru 2009 si 2010?

Scopul principal este sa devenim mai puternici pe piata. Cand spun mai puternici ma refer la faptul de a fi acceptati pe piata iar clientii sa vada Radisson ca pe un viitor partener.

Bineinteles ca vrem sa fim hotelul de cinci stele numarul unu pe piata, asemeni celorlalti competitori, extinzandu-ne astfel penetrarea pe piata. Vrem sa fim de asemenea prima alegere pentru angajatorii locali, pentru ca suntem o industrie de servicii si numai cei mai buni oameni pot oferi cele mai bune servicii.

Ne dorim sa fim parteneri de incredere pentru localnici si pentru business-ul local.

Top 4 cele mai frumoase locații turistice din România, conform unei analize realizate de Sun Leader SRL. Restaurante, terase, spații evenimente
Top 4 cele mai frumoase locații turistice din România, conform unei analize realizate de Sun Leader SRL. Restaurante, terase, spații evenimente
România, o țară bogată în frumusețe naturală și istorie, este adesea descrisă ca un adevărat colț de rai pe pământ. Cu o varietate impresionantă de peisaje, de la munte până la...
Când este momentul potrivit pentru a refinanța creditul tău
Când este momentul potrivit pentru a refinanța creditul tău
Ești în căutarea unei modalități mai eficiente de a-ți gestiona datoriile financiare? Ai luat în considerare vreodată refinanțarea creditului tău? În acest articol, te vom ghida prin...
#corporatii, #criza, #hotel, #stategie, #turism , #Hoteluri