Igael Porecki, directorul general al JW Marriott Bucharest Grand Hotel, sustine ca firmele au renuntat la training-uri si reuniuni de afaceri, pe fondul crizei economice, masura lovind puternic in piata hotelurilor de lux.
Pentru ca bugetele de evenimente au fost reduse, companiile se orienteaza catre solutii mai putin costisitoare, precum 'webinariile'. Iar atunci cand deplasarile sunt necesare, oamenii de afaceri reduc numarul de zile de sedere, a declarat Porecki, pentru Business24.
"Inca de la sfarsitul anului 2008, cand criza a inceput in SUA si Europa, am observat o reducere a solicitarilor, intrucat multe companii au apelat la "webinarii" si intalniri online, in detrimentul intalnirilor in locatii fizice. Tot mai multi clienti au ales sa isi reduca sederea de la doua-trei nopti la una, maximum doua nopti", explica directorul Marriott.
Cei mai grei ani au fost 2009 si 2010, insa criza afecteaza in continuare hotelurile de lux, deoarece evenimentele reprezinta o sursa importanta de venit, remarca Igael Porecki.
"Dupa cei doi ani in care am intalnit multe provocari, 2009 si 2010, in 2011 si 2012 am inceput sa resimtim o tendinta pozitiva, dar si cateva semnale de revenire in 2013. Am reusit sa ne sporim veniturile cu un procent modest. Nu se apropie de cresterea din 2005-2007, insa a existat, totusi, o crestere", spune seful Marriott.
In luna decembrie 2012, peste 50% din veniturile JW Marriott Bucharest Grand Hotel au fost generate de petrecerile corporate de Craciun si Anul Nou.
In ciuda dificultatilor economice JW Marriott Bucharest Grand Hotel continua planurile de investitii: a semnat un contract cu Marriott International pentru constructia Courtyard Hotel in Bucurest, iar Porecki estimeaza ca proiectul ar putea fi definitivat in urmatorii doi ani.