Piata furnizorilor de produse horeca ar putea sa scada in 2009 cu pana la 20%, ca urmare a efectelor crizei financiare resimtita in sectorul hotelier si al restaurantelor, a declarat project manager al Ghidului Furnizorului pentru Hoteluri si Restaurante, Iolanda Chioaru.
"Pe piata furnizorilor horeca se va inregistra o scadere per ansamblu de pana la 20%, diminuare care va fi suportata mai ales de firmele nou intrate pe piata, care nu au avut timp sa isi construiasca un portofoliu substantial", a spus Chioaru.
In opinia acesteia, si marii jucatori vor resimiti efectele crizei, "insa acestia se vor orienta probabil spre dezvoltarea service-ului, acolo unde este posibil sau spre retail". Reprezentantul Ghidului Furnizorului pentru Hoteluri si Restaurante spune ca scaderea pietei furnizorilor de produse horeca este rezultatul diminarii cu 30% a gradului de ocupare din hoteluri, previzionat de industria de profil, precum si abandonarea proiectelor hoteliere anuntate anul trecut.
Pe de alta parte, Iolanda Chioaru subliniaza ca 30% din baza hoteliera romaneasca se afla pe litoral, iar in momentul de fata sunt in curs pregatirile pentru sezonul estival, ceea ce va stimula piata furnizorilor de profil. Cele mai cumparate produse horeca sunt cosmeticele hoteliere, produsele de unica folosinta, textile specifice si consumabile pentru curatenie.
In ce priveste produsele de folosinta indelungata, cele mai cumparate produse sunt echipamentele profesionale specifice industriei si mobila. In momentul de fata, in Romania, activeaza peste 1.100 furnizori de produse horeca.