Scaderea gradului de ocupare, reducerea bugetelor de calatorii ale oamenilor de afaceri i-a fortat pe proprietarii de hoteluri sa reduca preturile si sa vina cu oferte.
"Preturile sunt mai mici cu 40% decat anul trecut. Daca in 2008 o camera costa 140 de euro, acum tariful este de 89 de euro. Gradul de ocupare a ajuns la 50%, de la 65% anul trecut", a declarat pentru Gandul Octavian Lazar, manager Caro Hotels.
Si Tinu Sebesanu, directorul executiv al companiei Trend Hospitality, partenerul strategic de dezvoltare al lantului hotelier american Wyndham, care detine brandurile Ramada si Howard Johnson, ne-a declarat ca tarifele s-au redus cu o medie de 20%.
De asemenea, clientii hotelurilor nu mai cheltuie la fel de mult cum o faceau in trecut: nu mai merg la bar, la restaurant si nici nu mai apeleaza la alte servicii taxabile. "Daca in 2007, durata de sedere a fost de 1,8 nopti pe client, acum ea a ajuns la 1,2 nopti pe client, iar cheltuielile acestuia in cadrul hotelului s-au redus cu 35%. Trendul este de scadere si nu cred ca am dat de fundul sacului", ne-a declarat Tinu Sebesanu.
Si segmentul de evenimente a fost afectat, astfel ca, daca in anii trecuti conferintele si evenimentele aveau o durata medie de trei zile, acum evenimentele tin doua zile. De asemenea, nu mai sunt chetuieli conexe, pentru cazarea participantilor din tara sau strainatate, iar Tinu Sebesanu vorbeste de o scadere de 50% a acestui segment.