Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Hotelierii, deranjati de comisioanele agentiilor

Hotelierii, deranjati de comisioanele agentiilor
Din cauza acestor costuri mult prea mari, biletele de vacanta ajung sa fie, uneori, si cu 40% mai scumpe.
Hotelierii au gasit explicatia pentru tarifele mari de pe litoral: de vina sunt agentiile de turism care vand ofertele"la a doua mana", adica le preiau de la tour-operatori. In opiniamanagerilor spatiilor de cazare, aceste agentii practica, de regula,comisioane foarte mari care ajung, in unele cazuri, pana la 40%. Inreplica, reprezentantii agentiilor spun ca hotelierii au pus monopol pepachetele de weekend, iar agentiile "sunt bune sa umple hotelurile doaratunci cand nu vine nimeni".

Fara comisioane standard


Managerii hotelurilor acuza agentii ca sunt neprofesionisti, nu-iinformeaza pe turisti corect in legatura cu facilitatile oferite sinici nu completeaza corespunzator biletele de calatorie.

"Am descoperit ca sunt agentii care impun turistilor comisioane foatemari, mult peste cel decent, de 15%. Nu este normal ca biletul sa costela noi 2.200 de lei, iar turistul sa plateasca 3.100 de lei", afirmaNicolae Bucovala, presedintele Asociatiei Hotelierilor din Mamaia.Neintelegerile nu se opresc insa aici: voucherele eliberate de agentiisunt de multe ori incomplete, astfel ca personalul de la receptie setrezeste ca, in afara celor doi adulti care apar pe bilet, mai vin sidoi copii.

"Cazuri izolate"

Reprezentantii agentiilor sustin ca acuzatiile sunt nefondate si se bazeaza pe cateva cazuri izolate.

"Asociatia nu-i poate impiedica pe membrii sai sa practice comisioaneprestabilite. Mai ales in conditiile in care majoritatea au, de altfel,comisioane foarte mici, sub 15%, pentru a vinde cat mai multe locuri",sustine Julian Andrei, presedintele Comisiei de Incoming a AsociatieiNationale a Agentiilor de Turism (ANAT).

Discutiile au devenit mai aprise dupa ce cativa agenti s-au plans defaptul ca au primit reclamatii din partea turistilor in legatura cufacilitatile oferite de hotelurile de pe litoral. Astfel de schimburide replici intre operatorii implicati in turismul de pe litoral au loc,de altfel, in fiecare sezon, fara a se ajunge la vreun rezultat.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1580 ori