Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Conferintele, o afacere de 40 milioane de euro pe an

Conferintele, o afacere de 40 milioane de euro pe an

Turismul de conferinte, sau MICE, cum spun afaceristii din strainatate (Meetings Incentive Conference Event) este o industrie destul de activa pe plan mondial. Dovada ca si tara noastra ar putea intra puternic pe piata internationala a turismului de evenimente a fost facuta la sfarsitul anului trecut, cand Bucurestii au gazduit Congresul International al Uniunii Postale Universale sau A"afacerea anuluiA", cum spune Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania. Atunci, peste 2.500 de delegati din 198 de tari au lasat in magazinele Capitalei, zilnic, cate 300 de euro de persoana. Specialistii romani, spun ca un avantaj al nostru in atragerea de clienti, consta in faptul ca avem o imagine negativa in strainatate si reusim sa facem surprize placute.Anual, Romania castiga aproximativ 40 de milioane de euro din acest sector al turismului, iar in Bucuresti, 75% dintre veniturile hotelierilor provin din organizarea de evenimente. A"Turismul de conferinte are un potential destul de ridicat in Romania, iar acest lucru a fost demonstrat anul trecut, odata cu A"Congresul Uniunii Postale UniversaleA", tinut in perioada 15 septembrie -15 octombrie 2004, la Bucuresti. Nu numai ca Romania ar putea scoate bani din inchirierea salilor de conferinta si de pe urma cazarii turistilor veniti pentru sedinte, dar in acest mod, am avea posibilitatea si de a-i atrage pe straini catre alte zone ale turismului cum ar fi litoralulA", spune Traian Badulescu, responsabil in cadrul Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT).

Conferinta face banii

In acord cu Badulescu este si presedintele Romanian Convention Bureau (RCB), Radu Cimponeriu. A"Se poate spune ca turismul de afaceri este in dezvoltare si ca este cel mai dinamic sector.

O dovada ca se mizeaza foarte mult pe acest sector este aceea ca toate hotelurile care se construiesc pun mare accent pe sala de conferinteA", spune Cimponeriu. Afacerea este la inceputuri in Romania, iar acest lucru este cel mai bine reflectat de cifre. Astfel, daca pe plan mondial, media cheltuielilor pentru un participant la un eveniment este de 485 de euro pe zi, in Romania, turistii A"de serviciuA", sunt taxati mai subtire. 150 de euro se platesc pentru un participant roman si 380 de euro pentru participantul strain. De asemenea, daca durata medie a unei conferinte este, in strainatate de 4, 2 zile, in tara noastra aceasta se situeaza undeva intre 2,8-3,2 zile.

Pentru ca a fost demonstrat faptul ca Romania poate atrage turisti prin organizarea de conferinte, autoritatile din domeniu fac demersuri pentru exploatarea in conditii cat mai bune a acestui segment al turismului. A"Legislatia pentru dezvoltarea turismului de conferinte este intocmita si vom colabora impreuna cu cei de la Romanian Conventional Bureau, pentru a imbunatati acest sectorA", spune Octavian Arsene, de la Directia Generala de Dezvoltare din cadrul Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT). Astfel, se doreste ca strategia de dezvoltare a turismului sa fie incheiata pana la sfarsitul lunii octombrie iar din 2006 sa capete caracter de lege.

A"Sunt multe de facut, centre de conferinta nu atat luxuase, cat functionale, trebuie dezvoltate pregatirea profesionala si serviciile de suport, de la catering pana la serviciile de cazare. De asemenea, trebuie imbunatatita infrastructuraA", a declarat Radu Cimponeriu.

El mai spune ca, in general, strainii care vin la noi in tara pleaca acasa destul de multumiti de serviciile noastre de turism. A"Romania este o surpriza placuta pentru participantii din strainatate. Nu neaparat pentru ca suntem la fel de buni ca si ei la organizarea de evenimente, si este adevarat acest lucru, cat din cauza faptului ca in afara granitelor avem o imagine negativa. Iata, ca macar la un lucru ne prinde bine imaginea negativa pe care o avem in strainatate - la turismul de conferinteA", spune presedintele Romanian Conventional Bureau.

Cine face bani din MICE?

A"Institutiile care castiga cel mai bine din turismul de conferinte sunt conduse de hotelierii care au inteles importanta acestui business si, in consecinta, au investit in infrastructura specifica si in pregatirea personalului pentru acest domeniu special. Sunt acei hotelieri care si-au adaptat gandirea manageriala in functie de cerintele specifice ale acestui domeniu. Aceia care cunosc si aplica standardele si recomandarile internationale din piata MICEA", spune Cimponeriu.

Liana Anghelescu

Averea

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1183 ori