Preturile mari si serviciile de slaba calitate ii alunga pe strainii care, mai ales pe timp de criza, prefera destinatiile mai ieftine.
Numarul turistilor straini ar putea scadea anul acesta aproape la jumatate fata de 2008, cand au fost circa 16.000 de persoane.
In opinia operatorilor, criza este doar "bomboana de pe coliva". Principala cauza pentru care tara noastra nu prezinta interes este raportul calitate-pret.
Strainii considera ca o vacanta in Romania este costisitoare, desi tarifele oferite pietelor externe sunt cu 30%-40% mai mici fata de cele destinate turistilor romani.
Un sejur in Saturn, de exemplu, este la fel de scump ca unul in Palma de Mallorca (Spania) sau in Napoli (Italia), care pornesc de la 430 de euro/persoana.
Mai scump ca Turcia si Bulgaria
In ciuda anunturilor optimiste si a campaniilor promise de autoritatile de la Bucuresti, operatorii germani promoveaza Romania cu retinere.
Astfel, ITS, care avea in 2008 un charter pana la Constanta, a renuntat la cursa in acest sezon. Nemtii care vor sa ajunga pe litoralul romanesc aterizeaza la Varna, de unde sunt transportati cu autocarele.
Si mai putini rusi
Cele cateva sute de rusi care au venit in 2008 se vor reduce cu circa 30%-40% in acest an, e de parere operatorul singurului charter saptamanal Moscova-Constanta.
Daca primul zbor, din 16 iunie, este aproape plin, pentru urmatoarele curse nu s-au vandut nici 20% din locuri.
Tarifele exagerate se sparg in capul Elenei Udrea
De reprosurile referitoare la preturile mari si serviciile foarte slabe nu scapa nici ministrul turismului.
Touroperatorii din Israel i-au transmis Elenei Udrea, in timpul vizitei de la Tel Aviv, ca nu sunt multumiti de calitatea serviciilor din domeniul turismului.
Nemtii au fost ingroziti de preturi si de maidanezi
Litoralul romanesc seamana cu cel turcesc de acum 20 de ani - asta constata turistii germani care vin sa-si petreaca vacantele la malul Marii Negre.
Unii considera ca avem "preturi ca in Monaco", iar "serviciile ca-n Albania" - asta scrie in majoritatea plangerilor primite de agentiile de turism.