Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Centrul Romaniei, o zona cu potential turistic putin exploatat

Centrul Romaniei, o zona cu potential turistic putin exploatat


Strainii care vin in Romania mai au si altceva de descoperit in afara de Dracula, Ceausescu, Casa Poporului si copii strazii. Zona centrala a tarii, (Sibiu, Alba sau Harghita)e presarata de castele si constructii medievale, care cresc notorietatii tarii, dar si afacerile din acest sector.

Avem o tara frumoasa, ce facem cu ea? In pofida faptul ca avem o tara pitoreasca, nu stim s-o vindem, nici cum trebuie si nici cui trebuie.

Traditii si cultura vs litoral

Consultantul pe probleme de turism, Traian Badulescu, a declarat ca strainii vin la noi mai mult din curiozitate, fiind pentru ei suntem o tara noua. Totusi, cei care vin la noi stiu ca gasesc aici traditii si cultura, iar mare lor majoritate sosesc in tara cu un nivel de asteptare scazuta, mai ales pe circuitele culturale, insa dupa ce se intorc, gradul de statisfactie este ridicat.

El considera ca Romania nu are un singur brand de tara real, si oricum, strainii va tara noastra ca pe o destinatie mai pitoreasca, unde inca mai exista locuri naturale neatinse de om, ori traditii pastrate. In opinia lui Badulescu, un ambasador foarte bun al zonei centrale a Romaniei este Printul Charles, mostenitorul tronului Marii Britanii, care a descoperit locuri pe care noi nu le stiam si nu le cunoasteam asa de bine.

Traian Badulescu spune ca Romania ar avea nevoie de mai multe proiecte de genul "Transilvania Misterioasa", dezvoltat si implementat de Asociatia Infoturism, fiindca au darul de a culege informatii si a le promova. "Din pacate, chiar daca Romania se vrea o destinatie turistica, nici 30% din potentialul ei turistic nu este exploatat, iar "Transilvania Misterioasa" exact asta a facut: a scos in evidenta obiective turistice ascunse, de care nici localnicii nu stiau", a mai spus consultantul turistic.

Promovarea agresiva - o solutie de iesire din impas

Promovarea agresiva pare sa fie raspunsul la cresterea notorietatii turistice a Romaniei, iar acest lucru sa fie facut in parteneriat public-privat, nu doar de catre ministerul Turismului, care oricum ar trebui sa aiba un rol mult mai important in promovarea destinatiilor de la noi.

Traian Badulescu sustine ca avem "aportul" mitului Dracula, extrem de putin folosit in atragerea de noi turisti, chiar daca nu putem sa-l asociem cu brandul de tara. Mai apoi avem si zone de nisa, cum ar fi Delta Dunarii, care este de interes pentru specialisti.

Din pacate, spune specialistul, nu mai trezeste un asa mare interes litoralul romanesc, majoritatea turistilor, adica aproape 95%, sunt romani, desi anul acesta numarul de straini s-a dublat, chiar daca a plecat de la o cifra mica.

Promovare cu buget pe masura

El spune ca Romania nu foloseste deloc anumite zone care ar putea sa atraga foarte mult, cum ar fi Dunarea, insa nu zona Deltei. De asemenea, spune consultantul, exista zone ale Romaniei foarte putin promovate pe plan extern, cum ar fi partea de nord a Olteniei.

Aici avem ansamblul Constantin Brancusi, care are capacitatea sa atraga vizitatori, in special de pe piata franceza. De asemenea,turismul rural ar putea fi dezvoltat in aceasta zona a tarii, alaturi de ansamblurile de manastiri, unele de-o valoare ridicata ca si cele din Bucovina.

Fara bugete mari de promovare este practic imposibil sa atragi un numar mare de turisti, este de parere Badulescu, el fiind ferm convins ca un potential vizitator al tarii noastre trebuie sa vada documentare, spoturi publicitare sau reportaje care sa incerce sa-l atraga catre plaiurile mioritice.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 5418 ori