Turistii straini prefera circuitele culturale si sejururile montane

Joi, 24 Martie 2005, ora 08:57
1619 citiri

Cel mai bine vandut produs romanesc este Poiana Brasov, o statiune excelenta pentru schi, cu un raport bun calitate-pret.Circuitele culturale in Transilvania, Maramures si Bucovina, condimentate cu cateva vizite la diferitele resedinte ale lui Dracula si cu excursii pe trasee montane, par sa fie ofertele-vedeta ale agentiilor de turism din strainatate, dar si prima optiune a celor care vin pe cont propriu in Romania.

In ceea ce priveste preturile, oferta variaza in medie de la 550 de euro la 1.300-1.500 de euro, in functie de tara de origine a clientului si de serviciile solicitate.

"Doua pachete de servicii foarte populare printre clientii nostri sunt circuitul si sejurul la hotelul Savoy din Mamaia. Pretul mediu este de 440 de euro pentru 10 zile, la care se adauga o chetuiala medie de 70-100 de euro pentru excursii suplimentare", a declarat agentiei Mediafax purtatorul de cuvant al TUI, Anja Braun.

Poiana Brasov, atractia turistilor britanici

O abordare usor diferita pare sa se manifeste pe piata britanica, unde castiga tot mai mult teren sejururile la schi, in Poiana Brasov.

"Cel mai bine vandut produs romanesc este Poiana Brasov, o statiune excelenta pentru schi, cu un raport bun calitate-pret. Vindem, de asemenea, vacante pe litoral, la pachet, cu o vacanta in Bulgaria, dar cred ca statiunile romanesti au nevoie de modernizari pentru a atinge standardele din tara vecina", este de parere directorul de marketing al Balkan Holidays din Marea Britanie, Chris Rand.

Aceasta pozitie este impartasita si de reprezentantul TUI, care pune in capul listei de critici privind turismul romanesc preturile mai mari decat cele din Bulgaria, calitatea serviciilor hoteliere si zgomotul excesiv din statiunile de pe litoral.

"In general, Romania ar trebui sa investeasca in promovare pentru a se face cunoscuta pe piata externa. Atuurile ei sunt peisajele, obiectivele istorice si de arhitectura, calitatea plajei si ospitalitatea oamenilor", a adaugat Braun.

O piata pe care se lupta sa o cucereasca toate statele est-europene, dar si cele vestice, este cea americana, explicatia fiind legata in primul rand de puterea financiara a turistilor din SUA.

Americanii sunt atrasi de orasele medievale

"Americanii cheltuiesc in medie de doua-trei ori mai mult decat germanii, francezii, britanicii sau italienii, in timpul vizitei in Romania. Estimez ca suma medie alocata penru o excursie in Romania se ridica la circa 1.700 de dolari, cheltuiala care acopera si transportul aerian", a precizat directorul biroului de turism al Romaniei la New York, Simion Alb.

Pentru vizitatorii din SUA, orasele medievale din Transilvania reprezinta principala atractie, urmate de Bucuresti, Bucovina si Maramures. O pondere importanta o au si croazierele pe Dunare, circuitele legate de Dracula si cercetarile genealogice.

"Durata medie a sejurului este de 4,6-5 zile, insa sunt persoane care petrec doua-trei saptamani in Romania. Anul trecut, numarul vizitatorilor din SUA a depasit pentru prima data 100.000 de persoane, fiind raportati 110.618 turisti si vizitatori, cu 20,3% peste nivelul din 2003", a adaugat Alb.

In plus, se mentine perceptia ca Romania nu este o destinatie sigura si ca sistemul medical este mult sub standardele occidentale.

Austriecii prefera circuitele culturale

Transilvania, Maramures si Bucovina sunt destinatiile preferate si de majoritatea turistilor austrieci care isi petrec concediile in Romania.

Aproape 40% dintre acestia aleg circuitele culturale, in timp ce 28% prefera sejururile de odihna si aproape 17% litoralul.

"Au fost lansate si circuite ample, care acopera o mare parte din tara. Sunt in trend manastirile din Oltenia si parcursul Dunarii. De asemenea, a crescut numarul circuitelor culturale care includ Capitala si se vand foarte bine croazierele", a declarat directorul Biroului de Turism al Romaniei de la Viena, Simion Giurca.

Costul mediu al unui sejur se ridica la circa 685 de euro, durata medie a sederii in Romania fiind anul trecut de 14,3 zile. Potrivit datelor Biroului, peste 100.000 de austrieci au vizitat anul trecut Romania, incasarile valutare pentru serviciile prestate acestora ridicandu-se la 27 milioane de euro.

In ceea ce priveste criticile, turistii austrieci adauga listei obisnuite si lipsa unor puncte de informare turistica, a planurilor localitatilor, a vederilor si timbrelor.

Sursa: Curentul

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...