Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Romanii cauta un Paste low-cost. Agropensiunile, vedetele sarbatorilor pascale

Romanii cauta un Paste low-cost. Agropensiunile, vedetele sarbatorilor pascale

Agroturismul ramane cel mai cautat de turistii romani, in perioada Pastelui, sustine Corina Martin, Presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism, care adauga ca ofertele pentru acest tip de turism au un pret mai accesibil si le permit romanilor sa respecte specificul sarbatorii. Oficialul ANAT a enumerat destinatiile favorite de turisti pentru Pasti si a explicat de ce litoralul romanesc nu se poate compara cu cel bulgaresc. 

Care sunt cele mai cerute destinatii interne in acest an in perioada Pastelui si de 1 Mai?


Destinatiile pentru agroturism sunt cele mai cautate, pentru ca, in acest an, ca principiu ele au si un pret ceva mai accesibil si inca reprezinta, pentru romani, o intoarcere catre traditii. Mai ales de Paste, ne dorim sa ajungem intr-o destinatie in care sa putem si sa respectam specificul sarbatorii si al traditiei in sine. Dupa care, destinatiile montane. Dar nu neaparat doar Sinaia sau Brasov.


Dar oricum pe primul loc agroturismul.  Bran Moeciu cred ca este in top, dupa solicitari si bineinteles Bucovina.


In Brasov, un pachet care presupune trei nopti de cazare cu demipensiune la un hotel de patru stele, de 1 Mai, costa 2192 lei, pentru o camera, in timp ce la o vila de trei stele, turistii vor plati cel putin 215 lei/persoana, pentru un pachet care cuprinde doua nopti de cazare cu mic dejun, 1 cina pentru 2 persoane cu preparate specifice si vin rosu si o excursie gratuita la Bran.



Care este topul destinatiilor externe preferate de romani pentru aceaste perioada, dupa vanzarile de pachete turistice?


In general tarile ortodoxe. Vorbim de Grecia, Cipru de asemenea este cautat. Pentru ca oamenii vor sa serbeze sarbatoarea de Paste in stilul ortodox. Dupa care, bineinteles, exista si variantele de capitale moderne. Inca sunt la moda. Adica fugim undeva de acasa doua, trei zile.


Poate in Viena, Londra, Roma sau Barcelona. Si acestea sunt la mare cautare, pentru ca ne ofera o iesire de cateva zile. In Israel, in perioada 20 – 26 aprile costa 715 de euro/persoana. In tarif sunt incluse transportul cu avionul pe ruta Bucuresti-Tel-Aviv-Bucuresti, sase nopti de cazare cu demipensiune, la hoteluri de trei sau patru stele, asistenta turistica si ghid local.


O alta destinatie cautata de romani, Cipru, poate fi vizitata pentru 132 de euro/persoana. Sejurul este valabil in perioada 20-26 aprilie iar pretul include sase nopti de cazare cu demipensiune si transferul spre biserica pentru participare la Slujba de Inviere.



Daca facem o comparatie pret/calitate intre litoralul romanesc si Nisipurile de Aur, care dintre destinatii credeti ca este mai avantajoasa pentru romani in 2011?


Mie imi este greu sa spun, si ca presedinte al Asociatiei Litoral (Asociatia pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului Litoral-Delta Dunarii n.red.)  sa fac o comparatie in care litoralul romanesc sa fie in defavoare, dar, acuma, sincer, sunt alte conditii pe litoralul bulgaresc, trebuie sa fim constienti de asta.


Pentru ca, am spus intotdeauna, s-a investit pe bani germani, pe management german, cu tour-operatori germani, ceea ce nu s-a putut face si pe litoralul romanesc. Din cauza ca la noi, privatizarea aleasa in urma cu cativa ani, nu a permis.


Noi nu am putut sa luam toate hotelurile si sa le dam pe toate la nemti. Nu putem, orice comparatie, am face, de cele mai multe ori, litoralul romanesc iese in defavoare. Sunt avantaje si dezvantaje. Sigur, pe litoralul romanesc, e mai sigur. Nu ti se fura masina. Atat pot sa spun. Dar, repet, sunt alte conditii. Competitia nu e egala, daca vrem sa comparam aceste doua zone de litoral. Nu avem aceleasi conditii si e normal ca noi sa fim pe alta pozitie decat litoralul bulgaresc.


Pentru Bulgaria, sunt cereri in continuare. La fel de mult a crescut interesul turistilor rusi pentru litoralul bulgaresc si asta va face ca tarifele sa fie putin mai mari fata de anul trecut, din cate se pare.



Care credeti ca este cel mai bun marketing pentru aceasta perioada Paste – 1 Mai si cine credeti ca face cele mai mari vanzari? Grecii au anuntat reduceri mari la pachete.


Romanii se orienteaza spre online, din ce in ce mai mult si din aceasta cauza agentiile noastrede turism dezvolta site-uri de rezervari online, ca sa le fie mai la indemana turistilor romani, sa poata alege si sa poata viziona pe un site online destinatiile, prezentarile, argumentele.


De ce sa mearga, de exemplu, la Roma si de ce sa nu mergem intr-o anumita perioada, si foarte multi dezvolta site-uri cu vanzare online.


Acum, in acest moment, marketingul nostru se indreapta mai mult catre solutiile online, pentru ca in general, turistul nu are suficient de mult timp sa ajunga la o agentie de turism traditionala. Nu are timp sa intre intr-o agentie, sa ajunga sa parcheze.


E ceva mai dificil in ziua de azi si atunci trebuie sa ii oferi turistului variantele acasa, ca sa zic asa. Sa i le livrezi tu. Foarte mult se merge pe solutiile online: emailul si ofertele transmise pe email sunt acum la moda.


Care reduceri mari? Nu sunt reduceri mari. Am vazut o stire ieri, dar nu sunt reduceri mari. Dimpotriva, chiar a inceput sa creasca cererea in Europa si chiar recomandam romanilor sa cumpere acum vacante, cat inca mai avem oferte de early booking si pentru destinatii externe.


In Halkidiki, un sejur de trei nopti de cazare, in perioada Pastelui, incepe de la 168 de euro/persoana cu demipensiune, la hoteluri clasificate la trei stele.


Pentru ca europenii si vest-europenii mai ales, iesind din criza inaintea noastra, vorbim de germani, de francezi, de britanici, deja isi cumpara vacante intr-un ritm mult mai mare decat noi si va creste cererea.


De accea targul nostru  (Holiday Market n.red) este foarte bine plasat, ca si perioada din an, pentru ca sunt inca valabile Inscrierile Timpurii pentru destinatiile romanesti si early booking pentru destinatiile straine, cand avem posibilitatea sa cumparam mai ieftin decat o vom face dupa aceea.




Cum credeti ca va fi 2011 fata de 2010 ca volum al vanzarilor si al bugetelor? Simt romanii ca se termina criza?


O usoara crestere.  Noi ne asteptam la o usoara crestere. Anul a inceput cu cateva motive sa fim optimisti. Multi dintre colegii nostri deja inregistreaza cresteri la vanzari si programul Inscrieri Timpurii inregistreaza clar o crestere de 10% fata de acelasi moment de anul trecut. Deci ne asteptam sa incepem sa vedem si cresteri, nu doar scaderi, asa cum a fost anul trecut.




Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2742 ori