Iata cum s-a nascut calatoria cu trenul in care descoperi fortificatii medievale si mestesuguri uitate din Transilvania

Vineri, 01 Decembrie 2017, ora 13:51
11232 citiri
Iata cum s-a nascut calatoria cu trenul in care descoperi fortificatii medievale si mestesuguri uitate din Transilvania
Alina Deak, co-fondator Transilvania Train, Managing Partner Free Spirit Travel

Stiai ca poti vedea cele mai frumoase locuri din Transilvania calatorind timp de cinci zile cu trenul printre cetati medievale si facand cu mana ta ceea ce vechii mestesugari obisnuiau sa faca?

Din 2017 poti face asta datorita proiectului Transilvania Train, pus la cale de patru antreprenori romani din turism, din pasiunea lor pentru calatoriile cu trenul.

Ideea ii apartine lui Cristi Pitulice, un antreprenor cu o experienta de zece ani in turism si numeroase calatorii cu trenuri precum Transsiberianul, Glacier Express si Bernina Express. Dupa zeci de povesti despre frumusetea acestor experiente, a venit firesc si intrebarea: "De ce nu ar merge si in Romania?".

Asa s-a nascut Transilvania Train, fondat de Alina Deak si Oana Pricop, Managing Partners Free Spirit Travel, alaturi de Alexandra Grigore si Cristi Pitulice, Managing Partners Globe365 Travel Boutique: cu trei vagoane tip bistro si 100 de participanti.

Proiectul romanesc creste de la an la an, asteptand in 2018 alti 200 de calatori, care vor vizita 20 de fortificatii istorice si 6 orase medievale, de-a lungul a 600 de kilometri de cale ferata.

"Proiectul este unul costisitor (...), asteptarile si standardele in privinta calitatii serviciilor sunt mari, iar acest lucru se traduce in preturi pe masura", povesteste Alina Deak, intr-un interviu acordat Business24.

Ce experiente v-au inspirat in crearea conceptului Transilvania Train?

Ideea unui tren turistic prin Romania ii apartine lui Cristi Pitulice, unul dintre cei 4 fondatori ai acestui proiect. Cristi are, ca si mine, peste 10 ani de experienta in turism si, in plus este pasionat de trenuri si de tot ce tine de calatoria cu trenul.

Tot povestindu-ne despre numeroasele sale experiente prin lume, cu trenul (Transsiberianul, Glacier Express si Bernina Express), am ajuns la intrebarea, "De ce nu ar merge si in Romania?".

Simtind nevoia de initiative inovatoare in turismul romanesc, idei prin care sa aratam in primul rand romanilor si apoi lumii care sunt adevaratele valori culturale nationale, am conturat impreuna un proiect in care sa cuprindem experiente si activitati din sfera traditionala, culturala, istorica si sa implicam pasagerii trenului in tot acest proces.

Si ne-a iesit destul de bine, dovada sta prima editie.

Care a fost momentul in care ati decis ca merita testata in Romania ideea de calatorie culturala cu trenul?

Am mers cu aceasta idee, in primul rand catre cei apropiati, catre prieteni, colegi de munca sau de breasla, sa testam deschiderea si reactiile acestora la cald.

Ne-am dat seama destul de rapid ca nu am fost subiectivi in entuziasmul nostru. Pe masura ce le explicam detaliile proiectului, acestia ramaneau surprinsi de idee si ne incurajau sa o punem in practica. Clar era un proiect ce merita incercat.

Cum aratau riscurile punerii in practica a acestui concept la inceput?

Toti patru suntem oameni de business, fiecare avem proiectul lui si stim ce inseamna sa investim resurse intr-o idee.

Am realizat un plan de afaceri pentru acest proiect complex, analizand riscurile, estimand destul de corect resursele financiare implicate, cele de timp, know-how si ne-am asumat inca de la inceput un volum mare de lucru.

Nu au fost lasate elemente la voia intamplarii. Cand raspunsul pietei este o incertitudine, tot ce poti sa faci este sa faci previziuni - optimiste si pesimiste.

Pe langa toate acestea, mai exista partea de implicare a partenerilor principali ai proiectului - CFR Calatori, autoritatile locale din orasele incluse in proiect, furnizorii de servicii pe care trebuia sa ii convingem de validitatea proiectului si sa ii tinem aproape, sa ii facem sa ne sustina.

Daca un singur element lipseste sau nu se concretizeaza, proiectul este in pericol, deci, avem nevoie si de variante de rezerva.

Cum ati colaborat cu autoritatile locale din Transilvania si cu Ministerul Turismului?

Autoritatile locale si partenerii/furnizorii proiectului au fost primii care ne-au sustinut si au fost alaturi de noi, din motive evidente.

Proiectul sustine promovarea zonelor in care acestia isi desfasoara activitatea si atunci sustinandu-ne reciproc vom creste impreuna. Cam acesta trebuie sa fie modul de a gandi lucrurile, in general, in sfera de business si nu numai.

In ceea ce priveste autoritatile si institutiile centrale, cum ar fi Ministerul Turismului, ne-am dori foarte mult sa existe mai multe initiative legislative care sa sustina proiectele si companiile din acest segment si sa le incurajeze sa creasca si sa aduca inovatii de calitate.

Privind in urma, prima editie s-a dovedit a fi un succes din perspectiva publicului. Cum s-a vazut acest succes prin ochii vostri, ai organizatorilor?

Transilvania Train este un proiect de suflet, cu care ne mandrim si prin care, dincolo de aspectele financiare, simtim ca oferim ceva cu valoare adaugata lumii. Nu este acesta scopul fiecarui om?

Acest sentiment este cu atat mai pregnant atunci cand de la turistii tai auzi cuvinte de lauda si simti ca ai reusit sa le transmiti viziunea ta asupra lucrurilor.

Cum spuneam, din punct de vedere financiar, proiectul este o investitie ce se va amortiza in timp. Succesul din acest punct de vedere depinde in cea mai mare masura de gradul nostru de implicare si de planificarea asumata a resurselor.

Totodata, acest succes v-a oferit aripi pentru o noua editie Transilvania Train in 2018. Ce noutati ati pregatit pentru public?

Prima editie a reprezentat un "test" pentru toata lumea. Un test pentru modul in care lucram noi, ca si echipa, un test in ceea ce priveste validitatea programului si flow-ului proiectului si un test pentru receptivitatea publicului si clientilor.

Inca de la finalul primei editii am inceput sa primim cereri pentru urmatoarea. Mai mult, primim rezervari chiar online, de pe site. Noi credem ca este un semn bun.

Pentru editia 2018 avem foarte multe noutati, pe baza concluziilor primei editii.

A 2-a editie Transilvania Train va avea loc in perioada 22-26 august 2018, de-a lungul a 5 zile tematice pline si va gazdui 200 de participanti in 5 vagoane.

Calatoria va include vizita a 20 fortificatii istorice, 15 workshop-uri traditionale, 2 evenimente muzicale, 2 petreceri private, dedicate calatorilor, va strabate un traseu de 600 km cu trenul si vizita a 6 orase medievale.

Prima zi va fi dedicata primirii participantilor si intalnirii acestora cu echipa, in cadrul unei mici receptii in Brasov; ziua a 2-a va fi marcata de vizita, plina cu povesti, a bisericilor fortificate cu mare insemnatate istorica, in zona Haferland; in ziua a 3-a calatorii vor descoperi povestile castelor si mestesugurilor traditionale transilvanene; ziua a 4-a va marca implicarea calatorilor in pregatirea de preparate traditionale dupa retete stravechi, in cadrul workshop-ului gastronomic sasesc; ultima zi va fi dedicata evenimentelor culturale muzicale in Sibiu si vizitei cetatii impresionante a Fagarasului, inainte de intoarcerea in Brasov.

Toate detaliile proiectului pot fi gasite pe site, la www.transilvania-train.com.

Cat costa calatoria cu trenul prin Transilvania in 2018?

Calatoria costa 780 euro de persoana, in camera dubla.

Fiind un proiect ce se adreseaza si familiilor cu copii, avem diverse facilitati pentru acestea, cum ar fi gratuitate pentru copii sub 4 ani, insotiti de 2 adulti sau 50% reducere pentru copii cu varste intre 4 si 14 ani, in aceleasi conditii.

Desigur, se pot oferi discount-uri pentru grupuri mari, dar aceste detalii se vor discuta cu echipa fondatoare.

Si totusi, ati atras 100 de calatori in 2017. Iar in 2018 asteptati 200 de calatori. Cum ati reusit sa doborati bariera conceptiei privind pretul?

Bariera legata de pret este inca o provocare, ideile preconcepute nu se schimba in cateva luni.

Incercam sa fim cat mai transparenti, sa respectam dreptul fiecaruia in a-si exprima opinia, atata timp cat o face in mod asumat si constructiv.

Proiectul este unul costisitor pentru organizatori, asteptarile si standardele in privinta calitatii serviciilor sunt mari, iar acest lucru se traduce in preturi pe masura.

Si totusi, pentru un proiect de 5 zile, deci aprox. 160 euro/zi/persoana cu toate activitatile, vizitele la obiective turistice, transport, transferuri, mese, cazare, etc. incluse, costul nu este nici pe departe mare.

Pe de alta parte, daca iti doresti un mini-concediu de relaxare, intr-o statiune insorita comerciala sau o calatorie exploratorie urbana, intr-un oras european, inseamna ca nevoile tale sunt altele, iar acest concept de turism cultural nu ti se potriveste, sau cel putin nu inca.

Ce alte planuri aveti? Va incumetati sa creati si alte rute pentru pasionatii de calatorii?

Pentru anul 2018, vom avea o singura editie Transilvania Train, insa vom pregati si alte proiecte, despre care vom reveni cu detalii in lunile urmatoare.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Cu 218 kilometri pe oră pe DN 55. Șoferul vitezoman a rămas 3 luni fără permis
Cu 218 kilometri pe oră pe DN 55. Șoferul vitezoman a rămas 3 luni fără permis
Dolj: Şofer înregistrat de radar în timp ce conducea cu viteza de 218 kilometri pe oră pe DN 55 Un şofer din Craiova a rămas fără permisul de conducere pentru 120 de zile după ce a fost...
Apar primele investiții arabe în România. Ministrul Agriculturii: „Numai aşa vom creşte valoarea produselor româneşti!"
Apar primele investiții arabe în România. Ministrul Agriculturii: „Numai aşa vom creşte valoarea produselor româneşti!"
Nu doar companiile occidentale vin să facă bani în România, ci și arabii, mai nou. Florin Barbu, ministrul Agriculturii din partea PSD, a anunțat investițiile pe care antreprenorii din Qatar...
#Transilvania Train 2018, #tren turistic Romania , #Afaceri in turism