Un pasionat de lucrări de infrastructură a filmat din dronă traseul unui drum de mare viteză programat pentru inaugurare în România până la finalul anului 2023.
Lucrarea este efectuată de consorțiul de societăți coordonat de UMB Spedition, administrat de Dorinel Umbrărescu.
Firmele omului de afaceri băcăuan se află într-un stadiu extrem de avansat și pe lotul 2 din autostrada A0 Nord, în lungime de 19 kilometri.
În afară de primul lot inaugurat în 2023 pe autostrada de centură a Bucureștiului, UMB se pregătește să termine și tronsonul 3 din drumul expres DEx12 Craiova-Pitești. Proiectat cu o lungime de 31,75 de kilometri, lotul construit în județul Olt, între localitățile Slatina și Colonești, avea un progres fizic de execuție de 84% la finalul lunii septembrie, potrivit estimării oficiale a CNAIR.
Filmarea realizată pe data de 7 noiembrie 2023 arată că drumul este asfaltat pe aproape toată lungimea, fiind de asemenea prevăzut cu marcaje și semnalizare rutieră pe tronsoane considerabile.
Teoretic, UMB trebuie să predea lucrarea până cel târziu pe data de 18 ianuarie 2024, dar există șanse reale să fie inaugurată în 2023.
Până la finalizarea tronsonului 4, constructorul pregătește o descărcare temporară în drumul european E574, în dreptul localității Colonești, foarte aproape de limita județelor Olt și Argeș.
„Cu 31 kilometri aici (DEx12, tronson 3 – n.r.) și 19 kilometri pe A0 în următoarele luni UMB se pregătește să termine 50 kilometri de autostradă/drum expres. Să ne gândim că e mai mult decât media anuală a României în ultimii 10 – 12 ani”, comentează un membru pe forumul PeUndeMerg.ro al Asociației Pro Infrastructură.
Tronsonul 2 al Autostrăzii Ford, având 40 de kilometri între Robănești și Slatina, este dat în folosință din 2022. După finalizarea tronsonului 3, ar mai rămâne de terminat segmentele 1 și 4 ale drumului de mare viteză.
Pe tronsonul 4 (31,88 kilometri), între Colonești și Pitești, lucrează tot UMB, iar stadiul fizic al lucrărilor la sfârșitul lunii septembrie era estimat la 30%. Lotul ar putea fi terminat, la limită, la sfârșitul anului 2024.
Tronsonul 1 (17,70 kilometri), între Craiova și Robănești construit inițial de italienii de Tirrena Scavi, a fost relicitat și atribuit recent turcilor de la Ozaltin, care au reînceput lucrările efectiv la jumătatea lunii octombrie. Stadiul fizic estimat de noul constructor la preluarea șantierului ar fi de aproximativ 45%. Ozaltin are la dispoziție 18 luni să termine lucrările, dar autoritățile spun că ar exista șanse teoretice ca lotul să fie inaugurat până la sfârșitul anului viitor.
Constructorul „a înțeles nevoia de a termina rapid lucrarea” și a promis să se mobilizeze astfel încât drumul să fie dat în circulație până la finalul lui 2024, a declarat Cristian Pistol, șeful CNAIR, potrivit realitateaoltului.ro.
...citeste mai departe despre "Viitorul drum de mare viteză deschis în 2023. "UMB se pregătește să termine 50 kilometri. Mai mult decât media anuală a României" VIDEO" pe Ziare.com