Compania nipona Nissan a anuntat miercuri ca l-a angajat pe Jim Press, fost director la Toyota si Chrysler, pentru a consilia Renault-Nissan in privinta vanzarilor, marketingului si distributiei marcilor aliantei, inclusiv Dacia, potrivit cotidianului britanic Financial Times, informeaza Mediafax.
Rolul lui Press va fi "global ca obiectiv si nu va viza doar piata din SUA", printre cele mai importante pentru Nissan, a afirmat Simon Sproule, purtator de cuvant al aliantei celor doi producatori auto.Press, in varsta de 63 de ani, este cunoscut dupa ce a fost primul strain numit in consiliul de administratie al companiei japoneze Toyota, in 2007.
In cei 37 de ani petrecuti la Toyota, Press este creditat cu dezvoltarea producatorului auto pana la atingerea pozitiei dominante pe piata americana.
La doar trei luni, Press a parasit Toyota pentru a conduce divizia de vanzari, marketing si strategie la Chrysler, companie controlata la momentul respectiv de fondul de investitii Crberus Capital.
Pana in decembrie, Press a detinut postul de director general adjunct la Chrysler.
Alianta Renault-Nissan nu a dezvaluit durata sau termenii contractului.
Dacia, parte a grupului francez Renault, a avut in primele sase luni vanzari de 181.826 de autovehicule, cu 18,2% mai mult ca in primul semestru al anului trecut.
In iunie constructorul a inregistrat o crestere de 8,6%, la 37.134 de masini.