Toyota Motor Corp., ce estimeaza ca va inregistra prima pierdere din ultimii 59 de ani, mizeaza pe imprumuturi de la guvernul japonez, in contextul in care investitorii particulari solicita o dobanda cu pana la 50% mai mare pentru datoriile companiei, relateaza Bloomberg.
Divizia financiara a grupului ar putea solicita imprumuturi de 200 miliarde yeni (2 miliarde dolari), a anuntat marti televiziunea publica NHK, fara a preciza de unde a obtinut informatia. Toyota Financial Services Corp. se afla in discutii cu Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala, detinuta de stat, a anuntat un purtator de cuvant al Toyota Financial, Toshiaki Kawai, fara sa dea alte amanunte.
Constructorul auto estimeaza o pierdere neta de 350 miliarde yeni, dupa ce vanzarile din Statele Unite, cea mai profitabila piata a companiei, au scazut in ultimul trimestru al anului cu 31%. Recesiunea mondiala a facut si alte mari grupuri auto, precum General Motors Corp. si Chrysler LLC sa ceara ajutor de la guvernul american.
"Toyota ar trebui sa profite de orice are ocazia pentru a iesi din criza", a declarat directorul executiv Fortis Asset Management Japan Co., Hitoshi Yamamoto. "Banii nu circula in pietele de capital", a subliniat acesta.
Constructorii auto strang de obicei fonduri prin obligatiuni si imprumuturi pentru companiile lor financiare, pentru a oferi credite clientilor. Ajutorul guvernamental va fi utilizat in mare parte pentru a ajuta grupul sa ofere in continuare credite clientilor din America de Nord, a spus Kawai.
Japonia va folosi o parte din rezervele valutare pentru a imprumuta companiile de stat ce ofera finantare grupurilor japoneze cu operatiuni internationale, a anuntat ministrul de finante, Kaoru
Toyota a anuntat luni ca ar putea scadea productia cu 12% in urmatorul an fiscal.
Vanzarile de autoturisme la nivel mondial ar putea scadea cu 14%, la 55 milioane unitati in 2009, potrivit directorului executiv al Nissan, Carlos Ghosn.