Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Jeep Compass, o aventura continua

Jeep Compass, o aventura continua
Cu o alura compacta, cu un motor diesel mic, insa cu mari ambitii europene, Jeep Compass reprezinta trecerea lui Jeep la alt tip de clientela. Ajutat de preturile sale competitive, Jeep Compass se suprapune cu SUV-urile coreenilor si ataca, sigur, regele Toyota RAV4 .

dsc_0716.jpgProprietarii de Wrangler sau Cherokee va spun ca detin un Jeep, ca fac parte dintr-o aventura continua si ca detin o stare de spirit aparte.



Cu Jeep Compass, constructorul se orienteaza catre o clientela neobisnuita, similar cum a procedat Land Rover cu modelul sau de succes Freelander .



O clientela orientata spre mediul citadin care, uneori, isi doreste sa traverseze si drumuri stricate, forestiere, pentru o excursie off-road (video ). Jeep Compass este un automobil cu o forma robusta, usor ameliorata, ce se integreaza perfect in jungla urbana.



Construit pe aceeasi platforma tehnica cu a varului sau, Dodge Caliber, Jeep Compass beneficiaza de asemenea de binecunoscutul motor Volkswagen - 2.0 TDI 140 CP rebranduit CRD cu DPF (filtru de particule pentru Diesel) si de o transmisie 4x4.



De precizat ca Jeep Compass este primul model Jeep cu tractiune fata,
modul 4x4 putand fi cuplat la nevoie pentru extra tractiune sau
stabilitate.

V



izavi de design, Jeep Compass retine spiritul familiar al marcii
nord-americane: grila mare a calandrului, farurile rotunde, aripile
proeminente si pasajele rotilor retezate drept. Silueta joasa, insa, este neobisnuita pentru automobilele Jeep cu care ne-am obisnuit pana acum.






dsc_0702.jpg



Jeep Compass -Dinamica



Modelul Jeep Compass, condus de noi dispune de un motor diesel 2.0
CRD cu DPF (filtru de particule pentru diesel) capabil de o putere
maxima de 140 CP/4000 rot/min si un moment maxim de 310Nm/1.750-2.500
rot/min.




Dezvoltat
in cadrul unui parteneriat dintre fostul DaimlerChrysler,
Hyundai si
Mitsubishi (fapt ce explica numele sau) Jeep Compass a atras atentia
tuturor, datorita consumului scazut, de doar 8.3 l/100 km, in mediu
urban.



Cuplul de 310 Nm disponibil pe o plaja de aproape 800 rot/min se
simte din plin la demaraje atat on-road cat si off-road. Acceleratia
0-100 km/h dureaza 11 secunde, iar viteza maxima este de 189 km/h.



 



Consumul extraurban, comunicat este de 5.4 l/100 km, iar in ciclu mixt
doar 6.5 l/100 km. Motorul lucreaza cu o cutie manuala cu 6 trepte
corect etajata pentru confort si performante bune de consum.

Fidel principiilor sale acest Jeep dispune si de tractiune integrala,
la nevoie, cu o repartitie favorizanta a cuplului catre rotile fata.



In
caz de nevoie, cuplul este trimis catre rotile din spate via unui
cupleur electronic actionat prin intermediul unei clapete situate langa
levierul schimbatorului de viteze. Ca si ceilalti concurenti cu mici
pretentii de aventura repartitia cuplului se poate face 60% pe puntea
spate in functie de starea drumului si necesarul de tractiune.



Capacitatea
de trecere a lui Jeep Compass
este limitata de garda la sol de 200 mm
si de unghiurile de atac de 21 de grade respectiv cel de degajare de 32
de grade. On-road, calitatile tehnice al lui Jeep Compass
garanteaza un rulaj linistit, o tractiune fara cusur.dsc_0722.jpg



Suspensiile isi
fac treaba cu succes asigurand un confort deplin cu un bun control al
ruliului. Interesant de precizat ca Jeep Compass marcheaza o premiera
vizavi de suspensii, el dispunand de suspensii independente pe toate
cele patru roti o filozofie inedita pentru Jeep.



 



In rulaj cu viteze ridicate, luand in considerare suprafata
transversala mare a lui Jeep Compass, zgomotul este la cote normale.
Zgomotul produs de motor este la un nivel minimal pana cand se creste
sarcina si atunci realizezi ca ai un diesel.



Directia este precisa si sigura, in ciuda unor mici vibratii resimtite in volan in regim off-road.

Sistemul de franare ofera un comportament ferm si oportun beneficiind de aportul ABS-ului
si BAS-ului (sistemului de asistare la franarea de urgenta). Controlul
stabilitatii este oferit standard, contribuind alaturi de sistemul de
tractiune integrala la cresterea sigurantei active.



Jeep Compass - La volan




Pozitia inalta la volan (cu peste 5.1 cm mai sus decat la
Caliber) si suprafata vitrata degajeaza un camp vizual ideal atat in
mediul citadin cat si off-road, proportiile compacte ale lui Jeep
Compass fiind usor de urmarit la manevrele de parcare sau rulaj bara la
bara.



Plansa
de bord inspirata din cea a lui Caliber te intampina cu un design
militar, robust absolut in armonie cu spiritul Jeep.



Nuanta de kaki a
bordului te racordeaza instant la ceea ce inseamna marca Jeep,
descendenta directa din faimosul Willys.



Plasticul este alaturat de
cauciuc, iar aspectul curat si rustic al bordului genereaza o senzatie
place/nu place. Noua ne-a placut tinand cont ca Jeep Compass este un
automobil cu caracter.



dsc_0727.jpgScaunele din fata ofera un confort sporit, iar
cel din dreapta soferului ofera un exemplu atat de habitabilitate cat
si de modularitate, el putand fi pliat complet pentru a se putea
incarca obiecte lungi.



Scaunele din spate se rabat 2/3-1/3
eliberand un volum de incarcare de 1277 litri. Cei 334 litri oferiti
normal de portbagaj nu sunt extraordinari pentru segment, dar
modularitatea interiorului compenseaza acest lucru. Bancheta ofera un sezut cam ingust, confort pentru doi adulti, iar spatiul pentru picioare si cap este indestulator.





Jeep Compass - Echipare si pret



Jeep Compass faciliteaza accesul doritorilor la spiritul autentic Jeep, in mediul citadin.



Modelul condus de noi, Jeep Compass 2.0 l CRD Limited cu DPF ( Diesel Particle Filter)
dispune de o echipare bogata din care am selectat: Air Bag-uri
frontale, Next Generation, Multistage / Air bag-uri laterale tip
cortina / Acoperire spatiu cargo / Aer conditionat / Anvelope - 215/55R18 /
Coloana volan reglabila pe inaltime / Computer de bord / Cotiera
centrala pentru sofer/pasager cu suport de telefon / Cruise control
/Geamuri actionate electric - sistem "one touch" la sofer /



Filtru de particule / Jante - 18x7.0 aluminiu / Lampa interioara reincarcabila si detasabila (lanterna) / Oglinzi retrovizoare degivrabile, reglabile electric /Proiectoare
de ceata / Radio AM/FM CD RDS / Sistem acustic cu 4 difuzoare / Sistem
ISOFIX de fixare scaun copil / Sistem de blocare automata a usilor la
demaraj / Scaune fata cu incalzire / Scaun sofer reglabil pe inaltime /
Scaun sofer cu reglaj lombar / Tapiterie piele /Volan multifunctional
imbracat in piele dsc_0736.jpg



In plus modelul Jeep Compass condus de noi avea urmatoarele
optionale: Vopsea metalizata Light Khaki / Tapiterie piele Pastel
Pebble Beige / Pachet Siguranta si Confort (air bag-uri laterale in
scaunele din fata, sistem de monitorizare a presiunii din pneuri)

Geamuri cu tenta inchisa / Radio AM/FM cu CD, Magazie 6 Discuri, MP3, RDS.



 



Pretul pentru modelul Jeep Compass, testat de noi, disponibil pe www.jeep.ro este de

24.379 euro fara TVA sau 29.011 euro cu TVA.


Cu acest pret absolut competitiv, Jeep Compass se pozitioneaza sub Toyota RAV4 si mult sub Land Rover Freelander 2 .


Vezi video Jeep Compass, o aventura continua



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2537 ori