Factorul J

Joi, 05 Martie 2009, ora 16:31
1983 citiri
Factorul J

„Actionarea elementelor contradictorii in armonie este esentiala pentru crearea unor noi valori in design. Acest mod de gandire isi are originea in estetica japoneza. Este ceea ce numim noi factorul J, care inseamna originalitate japoneza care va fi atractiva la nivel mondial”, Wahei Hirai, Managing Officer, Toyota Design Center.

Profilul celei de a treia generatii Avensis este aproape monoform, capota fiind prelungita si stalpul spate tras inapoi pentru a crea o imagine surprinzatoare, puternica, si distincta. Partea frontala ridicata a automobilului se continua armonios cu habitaclul monoform si profilul liniei de mijloc, inainte de a ajunge la portbagajul ridicat, creand o forma unica, aerodinamica. La prima apropiere de automobil am observat ca sub filozofia de design precizata de Toyota in asa numitul factor J, formele sedanului sunt o intrepatrundere intre designul de atitudine al lui Cadillac si L-finesse-ul lui Lexus, forma rezultata fiind identitatea noului Avensis.

Noul Avensis Sedan este cu doar 50 mm mai lung decat varianta precedenta, masurand acum 4.695 mm. Ampatamentul de 2.700 mm si inaltimea de 1.480 mm au ramas neschimbate.
Noi am testat un model Toyota Avensis Sedan 2.2 D-CAT (Clean Advanced Technology) de 177 CP, in varianta de echipare de top Luxury.

Motorul turbodiesel D-CAT de 2.2 litri cilindree, dezvolta 177 CP/3600 si un cuplu de 400 Nm/2000-2800 rpm. Propulsorul lucreaza cu o cutie manuala cu 6 trepte, etajate pentru confort. Cu aceasta cutie manuala, Toyota Avensis Sedan accelereaza 0-100 km/h in 8.5 secunde, iar viteza maxima comunicata este de 220 km/h. Consumul mediu in timpul testului n-a depasit valoarea de 8.2 l/100 km.

Cei 177 de cai putere ai motorului se simt din plin, insa constrangerile normelor antipoluare Euro 5, reduc din potenta motorului. Toyota Avensis este un automobil cinstit, fara pretentii nejustificate de sportivitate. Ea se adreseaza clientilor decisi sa parcurga drumuri lungi, dese, perioade mari de timp, lucru care cere fiabilitate la care Toyota, conform studiilor de masurare a gradului de satisfactie a clientilor, JD Power, sta in frunte alaturi de Honda. Demarajul lin, suspensiile destul de ferme genereaza un confort sporit de instalatia audio. Directia beneficiaza de calitatile asistarii electrice (EPS – Electric Power Steering), anuland disconfortul resimtit in volan la parcurgerea suprafetelor cu piatra cubica sau a drumurilor de calitate mai slaba. La viraje sau eschive directia nu ofera un feedback viu similar cu Ford Mondeo sau VW Passat cu toate ca este precisa.

In rulare noul sedan Avensis se dovedeste un automobil silentios, nivelul redus de zgomot datorat atat motorului diesel cat si cel aerodinamic (datorat rezistentei aerului), contribuind la confortul din interior. Un usor zgomot datorat anvelopelor am inregistrat la rularea pe drum intins.
Cockpit-ul ofera un loc agreabil, plansa de bord curata ca design contine zona instrumentarului de bord  facil lizibila, iar comenzile simple sunt dispuse in zona confortabila de utilizare, un plus marcand cele de pe volan. Sistemul de navigatie ofera un display touch screen usor de operat, insa cu mentiunea ca soft-ul poate primi imbunatatiri. Scaunul soferului si cel al pasagerului beneficiaza de ajustari electrice pe 6 directii, iar alaturi de volanul reglabil electric axial si pe inaltime sporesc nota de confort a interiorului. Singura observatie o avem la dispunerea butonului pentru frana de parcare, corect pozitionat sub butonul de start/stop al motorului, insa usor incomod de operat din cauza genunchiului drept.

Vizibilitatea oferita de suprafata vitrata este buna si ajuta la manevrele obisnuite intr-un trafic aglomerat. Spatiul interior este indestulator, atat pentru locurile din fata cat si pentru bancheta care poate suporta trei adulti fara probleme. Spatiul pentru umeri si cap nu ne-a creat probleme dovedindu-se suficient, pentru trei oameni de talii medii. Spatiul cargo ofera un volum de incarcare de 509 litri cu bancheta nerabatata. Tinuta de drum a noului sedan Avensis este sigura, si dinamica doar la nevoie. 

La capitolul siguranta Toyota ne-a pregatit pentru echiparea Luxury, in cazul automobilului testat, urmatoarele componente: Airbag-uri frontale sofer & pasager + airbag-uri laterale fata, airbag-uri tip cortina, airbag pentru genunchii soferului, ABS & EBD, sistem de asistenta la franarea de urgenta – BA, Tetiere fata active, semnal pentru franare de urgenta, blocarea automata a usilor, sistem de control al stabilitatii Plus - VSC +, sistem de control al tractiunii – TRC, sistem Smart Entry & Push Start, frana de parcare electrica, Cruise Control cu limitator de viteza.
Pentru modelul Toyota Avensis 2.2 D-CAT Luxury trebuie sa pregatiti 27.008 euro fara TVA sau 32.140 euro cu TVA.

Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul a aprobat o schema de ajutor de stat pentru activitati productive si pentru industria prelucratoare, o schema mult asteptata pentru mediul de afaceri, in valoare de 500 de milioane de...
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Mumbai a devenit capitala asiatică cu cel mai mare număr de miliardari, depăşind Beijingul, potrivit unei liste a bogaţilor la nivel mondial, realizată de Hurun Research Institute, transmite...
#japoneza, #toyota, #volan , #stiri Toyota