Evolutia Opel

Luni, 02 Martie 2009, ora 14:46
3360 citiri
Evolutia Opel

Opel Vectra se poate mandri cu un descendent frumos, interesant si cu preturi competitive. Inspirat din conceptul GTC Gran Turismo prezentat la Salonul Auto de la Geneva 2007, Opel Insignia joaca rolul unui blitz pentru noua poza de grup Opel.

Cu un design mult mai sportiv decat vechiul Vectra, noul Opel Insignia tinteste mai mult trend-ul actual declansat de Merc CLS si urmat indeaproape de VW Passat CC adica acela al coupe-urilor cu patru usi, in segmentul D al berlinelor de familie.

Privit din aceasta perspectiva e mai usor de inteles noua berlina ajunsa pe piata romaneasca. Dupa parerea noastra e mai usor de comparat Opel Insignia cu VW Passat CC sau Mazda 6 decat cu Toyota Avensis, Ford Mondeo , Citroen C5 sau Renault Laguna . Pana la aparitia in Romania a motorului CDTI de 190 CP , a modelului break si a gaselnitei interesante botezata "Opel Eye", ce vin in toamna, Auto.ro a testat motorizarea 2.0 CDTI de 130 CP.

Opel Insignia - Dinamica

Propulsorul turbo diesel Ecotec este capabil de 130 CP/4000 rpm si un cuplu maxim de 300 Nm/1750-2500 rpm. Motorul lucreaza in cazul masinii de test cu o cutie manuala cu 6 trepte etajata spre confort mai mult decat spre sportivitate, cu treptele 4,5,6 lungi pentru un consum redus. Tandemul motor cutie permite lui Opel Insignia o acceleratie 0-100 km/h in 11.1 secunde, iar viteza maxima anuntata este de 205 km/h. Consumul mediu in timpul testului nostru a fost de 9.7 l/100 km.

Comportamentul rutier al lui Opel Insignia este influentat atat de motor cutie cat si de sistemul se suspensii. Daca tandemul motor/cutie nu exceleaza in sportivitate cum te-ai astepta vazand exteriorul, sistemul de suspensii destul de tare si rigiditatea sasiului mai contrabalanseaza dinamica, oferind Insigniei reprize animate, mai degraba decat un demaraj fulminant. Pedalierul este cam moale insa beneficiaza de sistemul PRS (pedale decuplabile la impact sever) care va protejeaza picioarele de imixtiunea pedalierului. Stabilitatea automobilului este asigurata de ESP plus, TC (controlul tractiunii), CBC (controlul franarii in curbe), sisteme care se fac simtite din plin la un elan mai optimist din partea driver-ului. Am remarcat ca un plus de aderenta in curbe n-ar strica nimanui, si ar fi pe masura notei dinamice a caroseriei. Servodirectia electrohidraulica este precisa insa manevrarea volanului este supraasistata.

Opel Insignia - La volan
Cand patrunzi in habitaclul lui Opel Insignia dai cu ochii de un cockpit de avion, "aripile" pornind din consola central si prelungindu-se pe laterale pe usi, un element de design ce vine sa completeze aerodinamica exteriorului. Scaunul soferului este ajustabil electric, in echiparea Edition, iar volanul multifunctional imbracat in piele este reglabil pe doua directii. Ergonomia postului de conducere usureaza atat accesul la comenzi cat si lizibilitatea asupra instrumentarului de bord. Datorita curburii pronuntate a pavilionului spre spate, vizibilitatea prin luneta este un punct slab al lui Opel Insignia, facand necesara existenta unui sistem de asistare la parcare. Spatiul oferit pentru capul pasagerilor este de asemenea slab insa aici ne apropiem de prescriptiile caietului de proiectare pentru un coupe cu patru usi, care este zgarcit cu spatiul pentru cap in spate; aici este un compromis acceptat de Opel tocmai pentru a introduce noua forma a caroseriei.Daca percepem noul Opel Insignia la fel ca pe VW Passat CC, atunci portbagajul de 500 de litri, desi mai mic decat la concurenta ( VW Passat CC - 532 l, Ford Mondeo - 528 l) este suficient pentru 4 persoane. Pe bancheta nu pot sta decat 2 persoane adulte, din cauza extinderii tunelului central spre spate.

Opel Insignia - Echipare si pret

Modelul de test Opel Insignia 2.0 CDTI ne-a fost oferit de dealer, in echiparea Edition. Din dotarea standard pe langa sistemele de siguranta activa mentionate mai sus automobilul mai continea: BA (asistenta la franarea de urgenta), EBD (distributia electronica a fortei de franare), HBFA (asistenta hidraulica in cazul oboselii franelor), BDC (curatarea discurilor de frana), airbag-uri frontale si laterale sofer si pasager, airbag cortina, tetiere active fata, preechipare scaun Isofix, Climatronic + filtru de polen + ventilatie separate fata/spate. In plus automobilul testat de noi mai continea si pachetul optional Premium Edition in valoare de 900 de euro cu TVA din care fac parte: Climatronic dual zone, senzor umiditate aer, parbriz atermic, senzori de lumina cu detetctarea tunelelor, senzor de ploaie, oglinda interioara heliomata, alarma, jante pe 18 toli, anvelope 245/45 R18.

Pentru toate acestea platiti 19.454 euro fara TVA sau 23.150 euro cu TVA la care se adauga cei 900 de euro cu TVA pentru pachetul optional. Suma totala pentru modelul Opel Insignia 2.0 CDTI Edition este de 24.050 euro cu TVA.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Un alt obiectiv al Green Deal pare să fie lăsat uitării: Ponderea transportului rutier de mărfuri a crescut în zece ani
Un alt obiectiv al Green Deal pare să fie lăsat uitării: Ponderea transportului rutier de mărfuri a crescut în zece ani
Comisia Europeană își propunea, prin Green Deal, ecologizarea transportului de marfă, prin urmare, atragerea a cât mai multe companii de transport de marfă pe calea ferată. Însă în...
De ce a renunțat Alfa Romeo la numele "Milano" pentru un nou SUV. Care este noul nume ales de companie
De ce a renunțat Alfa Romeo la numele "Milano" pentru un nou SUV. Care este noul nume ales de companie
Producătorul auto Stellantis a cedat după o confruntare cu autoritățile italiene și a redenumit SUV-ul al cărui nume a fost contestant. Alfa Romeo Milano a stârnit controverse imediat după...
#consola, #euro, #geneva, #opel , #stiri Toyota