"Parteneriatele transcontinentale sunt extrem de dificile", a declarat Thomas Sedran, director general la compania de consultanta AlixPartners.
El a aratat ca aceste proiecte au nevoie de mai mult timp pentru a da rezultate.
"Un proiect care are nevoie de 30 de luni pentru a fi finalizat in Germania sau Europa Centrala, ar putea dura 40 de luni in alte regiuni", a spus Sedran.
Cel mai spectaculos esec a fost cel al
Daimler, acum patru ani, cand a renuntat la Chrysler si a "inghitit" pierderi de 30 de miliarde de dolari.
PSA Peugeot Citroen si
Mitsubishi Motors, care lucreaza impreuna la proiecte precum automobilele electrice, au incercat un schimb de actiuni pentru a-si cimenta parteneriatul, dar au abandonat discutiile anul trecut.
Chiar si in Europa o serie de colaborari au esuat.
O alianta importanta, care a implicat detineri incrucisate de actiuni, intre Renault si Volvo, s-a rupt in 1994 dupa o revolta a actionarilor companiei suedeze.
Mai recent,
BMW a vandut Rover, dupa sase ani de proprietate asupra companiei britanice care au dus la pierderi masive ale acesteia.
Sub presiuni intense de reducere a costurilor, producatori auto mai mici au incercat sa dezvolte sau sa extinda aliante care sa le confere acces la tipuri de modele care nu fac parte din portofoliul lor, sau la noi piete.
Pentru producatori mai mici precum Suzuki Motor, dezvoltarea independenta a unor tehnologii complexe de tipul sistemelor hibrid nu este o optiune. Acesta a fost motivul pentru care compania japoneza s-a aliat cu VW in 2009.
Dar Suzuki a anuntat luni ca vrea sa puna capat aliantei, dupa ce grupul german a acuzat-o ca incalca pactul printr-un acord cu Fiat privind furnizarea de motoare diesel.
Ruptura a avut loc dupa doua luni de certuri, in care Suzuki a acuzat VW ca vrea sa aduca producatorul japonez sub controlul sau.
Esecul aliantei scoate in evidenta dificultatile avute de producatorii auto pentru a ramane in relatii bune si este o noua lovitura pentru VW, la mai putin de o saptamana dupa ce a trebuit sa amane pentru anul viitor fuziunea cu
Porsche.
"Volkswagen se lupta in izolare", a declarat Ferdinand Dudenhoeffer, seful Centrului pentru cercetari in domeniul euro la universitatea germana din Duisburg-Essen.
VW vrea sa devanseze Toyota pentru a deveni cel mai mare producator auto la nivel mondial pana in 2018, dar unii analisti spun ca ambitia presedintelui grupului, Ferdinand Piech, de a construi un imperiu auto a facut suspiciosi ceilalti producatori, din cauza strategiei agresive de extindere.
Producatorul auto german, cel mai mare din Europa, este implicat in mai multe proiecte de fuziuni si achizitii, inclusiv acordul de fuziune cu Porsche si planul de a uni productia de camioane a Scania si MAN.