Ce istorie se ascunde in spatele logo-urilor auto?

Miercuri, 01 Iunie 2011, ora 16:16
3376 citiri
Ce istorie se ascunde in spatele logo-urilor auto?

Un logo este o imagine puternic incarcata de insemnatate. El trebuie sa fie simbolic, sinonim cu brandul companiei si sa inspire incredere intr-un produs. Teoria este valabila si in cazul logo-urilor de automobile care, in plus, trebuie sa transmita putere si prestigiu. Exista insa si logo-uri care contin in ele o parte din istoria companiei. 

Iata o serie de logo-uri de masini si explicatia fascinanta a originilor fiecaruia, alcatuita de Business Insider:

Aripile Mazda simbolizeaza capacitatea companiei de a se ridica la inaltime

Numele provine de la Ahura Mazda, zeul intelepciunii, inteligentei si armoniei din civilizatille asiatice stravechi.

Chiar si numele fondatorului, Jujiro Matsuda, suna foarte asemanator cu al companiei.

Mazda isi descrie complexitatea simbolica pornind de la litera “M” care evoca imaginea unor aripi si simbolizeaza “zborul” Mazda catre viitor. “V”-ul din centrul literei “M” apare ca o fanta ce reprezinta creativitatea, vitalitatea, flexibilitates si pasiunea pe care Mazda o reprezinta.

Intregul simbol exprima sentimentul de siguranta pe care Mazda il creaza in toate produsele sale.

Cercul dinamic reprezinta disponibilitatea companiei de “a-si deschide aripile” si a intra in noul secol tehnologic, potrivit descrierii oferita de Mazda si citata de Business Insider.

Logo-ul Subaru reprezinta constelatia din zodia Taur

Cele sase stele din logo-ul Subaru fac trimitere directa catre Pleiades, o aglomerare de stele din constelatia Taurului.

Subaru este denumirea japoneza pentru zodia taurului.

Cele sase stele sunt usor de identificat pe cerul Japoniei si au reprezentat un adevarat ghid pentru calatorii din mai multe generatii.

Logo-ul Mitsubishi reprezinta coronamentul familiilor Iwasaki si Yamanouchi

Coronamentul era alcatuit din trei frunze de castan, respectiv trei frunze de stejar aranjate in trei directii diferite

Logo-ul este folosit inca din anii 1870.

Logo-ul BMW porneste de la originile companiei din industria producatoare de avioane

BMW era producator de avioane pe care le vopsea in culorile regiunii: alb si albastru.

Semnul care seamana cu o tinta este simbolul elicelor care se invarteau pe cerul albastru.

Logo-ul Ford, imaginea simplitatii

Un reprezentant al Ford spunea despre logo-ul companiei ca este un simbol cu greutate, recunoscut in intreaga lume ca si compania care a pus “lumea pe roate”. 

Logo-ul Volovo, un simbol chimic stravechi pentru fier

Simbolul pe care Volvo il foloseste este unul dintre cele mai vechi ideograme din cultura occidentala si este menita sa infatiseze un design modern.

Logo-ul Porsche, un tribut catre Germania

Logo-ul Porsche contine culorile steagului german, numele orasului unde se afla sediul companiei (Stuttgart) si o imagine a unui cal care denota puterea si viteza.

Numele orasului Stuttgart se traduce ca “ferma de armasari”, iar fundalul logo-ului provine de la armura specifica fostului stat Wurttemberg, care avea drept capitala orasul Stuttgart

Steaua cu trei colturi din logo-ul Mercedes, simbolul celor trei mari aspiratii

Compania tinteste catre asigurarea unui transport mai usor atat pe pamant, pe apa, cat si pe calea aerului.

Logo-ul Rolls Royce se bazeaza pe numele companiei

Cei doi “R” din logo sunt o trimitere directa la numele companiei care este atat de puternic incat sustine simbolul, in loc sa se intample invers.

Logo-ul Toyota: increderea reciproca intre companie si clienti

Ovalele care se intersecteaza  simbolizeaza increderea intre Toyota si clientii sai, pornind din litera “T”, prima litera din numele companiei.

Spatiul alb reprezinta expresia potentialului nelimitat pentru viitor.

Cele trei elipse descriu inima clientului, inima produsului, expansiunea continua a tehnologiei si nenumaratele oportunitati care pot sa apara.

Polestar Phone, primul smartphone dedicat posesorilor de mașini electrice? Ce știe să facă
Polestar Phone, primul smartphone dedicat posesorilor de mașini electrice? Ce știe să facă
Polestar, producătorul suedez de mașini electrice, a intrat pe piața dispozitivelor mobile lansând Polestar Phone, un smartphone conceput special pentru posesorii de mașini electrice....
Meta oferă acces la sistemul de operare Horizon OS
Meta oferă acces la sistemul de operare Horizon OS
Meta a anunțat recent că va oferi acces la sistemul de operare Horizon OS, utilizat pe căștile de realitate virtuală Meta Quest, pentru producătorii terți de hardware, precum ASUS și...
#brand companie, #logo, #porsche, #rolls royce, #simbol, #toyota, #volvo , #stiri Toyota