Un logo este o imagine puternic incarcata de insemnatate. El trebuie sa fie simbolic, sinonim cu brandul companiei si sa inspire incredere intr-un produs. Teoria este valabila si in cazul logo-urilor de automobile care, in plus, trebuie sa transmita putere si prestigiu. Exista insa si logo-uri care contin in ele o parte din istoria companiei.
Iata o serie de logo-uri de masini si explicatia fascinanta a originilor fiecaruia, alcatuita de Business Insider:
Aripile Mazda simbolizeaza capacitatea companiei de a se ridica la inaltime
Numele provine de la Ahura Mazda, zeul intelepciunii, inteligentei si armoniei din civilizatille asiatice stravechi.
Chiar si numele fondatorului, Jujiro Matsuda, suna foarte asemanator cu al companiei.
Mazda isi descrie complexitatea simbolica pornind de la litera “M” care evoca imaginea unor aripi si simbolizeaza “zborul” Mazda catre viitor. “V”-ul din centrul literei “M” apare ca o fanta ce reprezinta creativitatea, vitalitatea, flexibilitates si pasiunea pe care Mazda o reprezinta.
Intregul simbol exprima sentimentul de siguranta pe care Mazda il creaza in toate produsele sale.
Cercul dinamic reprezinta disponibilitatea companiei de “a-si deschide aripile” si a intra in noul secol tehnologic, potrivit descrierii oferita de Mazda si citata de Business Insider.
Logo-ul Subaru reprezinta constelatia din zodia Taur
Cele sase stele din logo-ul Subaru fac trimitere directa catre Pleiades, o aglomerare de stele din constelatia Taurului.
Subaru este denumirea japoneza pentru zodia taurului.
Cele sase stele sunt usor de identificat pe cerul Japoniei si au reprezentat un adevarat ghid pentru calatorii din mai multe generatii.
Logo-ul Mitsubishi reprezinta coronamentul familiilor Iwasaki si Yamanouchi
Coronamentul era alcatuit din trei frunze de castan, respectiv trei frunze de stejar aranjate in trei directii diferite
Logo-ul este folosit inca din anii 1870.
Logo-ul BMW porneste de la originile companiei din industria producatoare de avioane
BMW era producator de avioane pe care le vopsea in culorile regiunii: alb si albastru.
Semnul care seamana cu o tinta este simbolul elicelor care se invarteau pe cerul albastru.
Logo-ul Ford, imaginea simplitatii
Un reprezentant al Ford spunea despre logo-ul companiei ca este un simbol cu greutate, recunoscut in intreaga lume ca si compania care a pus “lumea pe roate”.
Logo-ul Volovo, un simbol chimic stravechi pentru fier
Simbolul pe care Volvo il foloseste este unul dintre cele mai vechi ideograme din cultura occidentala si este menita sa infatiseze un design modern.
Logo-ul Porsche, un tribut catre Germania
Logo-ul Porsche contine culorile steagului german, numele orasului unde se afla sediul companiei (Stuttgart) si o imagine a unui cal care denota puterea si viteza.
Numele orasului Stuttgart se traduce ca “ferma de armasari”, iar fundalul logo-ului provine de la armura specifica fostului stat Wurttemberg, care avea drept capitala orasul Stuttgart
Steaua cu trei colturi din logo-ul Mercedes, simbolul celor trei mari aspiratii
Compania tinteste catre asigurarea unui transport mai usor atat pe pamant, pe apa, cat si pe calea aerului.
Logo-ul Rolls Royce se bazeaza pe numele companiei
Cei doi “R” din logo sunt o trimitere directa la numele companiei care este atat de puternic incat sustine simbolul, in loc sa se intample invers.
Logo-ul Toyota: increderea reciproca intre companie si clienti
Ovalele care se intersecteaza simbolizeaza increderea intre Toyota si clientii sai, pornind din litera “T”, prima litera din numele companiei.
Spatiul alb reprezinta expresia potentialului nelimitat pentru viitor.
Cele trei elipse descriu inima clientului, inima produsului, expansiunea continua a tehnologiei si nenumaratele oportunitati care pot sa apara.