Toyota si-a pastrat locul intai printre companiile auto, in cadrul topului 100 Best Global Brands. Brandul Toyota valoreaza mai mult de 30 de miliarde de dolari. Pe locurile urmatoare s-au plasat companiile germane Mercedes-Benz si BMW.
Topul 100 Best Global Brands este un top realizat de compania de cercetare Interbrands si prezinta cele mai valoroase branduri din lume, indiferent de domeniul de activitate, scrie stuff.co.nz.
In clasamentul general, Toyota s-a plasat pe locul 10, cu un loc mai sus decat anul trecut, cu o valoare a brandului de 30,23 miliarde de dolari, in crestere cu noua procente fata de 2011.
Mercedes s-a plasat pe locul 11, si ea cu un loc mai sus, cu o valoare de 30,1 miliarde de dolari, iar BMW pe 12, valoarea brandului sau crescand cu 18%, pana la 29,1 miliarde de dolari.
Cel mai mare avans fata de 2011 l-a avut insa Nissan. Japonezii s-au ridicat de pe locul 90 anul trecut, pe locul 73, iar brandul sau este cu 30% mai valoros in acest an, atingand nivelul de 4,96 miliarde de dolari.
Honda a fost singura companie auto care a scazut in top, ajungand de pe locul 19 in 2011, pe locul 21 in acest an. Valoarea brandului sau a scazut cu 11% pana la 17,3 miliarde de dolari.
Dintre marcile din afara sectorului auto, Coca-Cola si-a mentinut pozitia intai, ca si anul trecut. Diferenta insa dintre ea si competitorii sai se micsoreaza. Apple a castigat sase pozitii fata de anul trecut, ajungand pe locul doi, iar urmatoarele clasate, IBM (3), Google (4) si Microsoft (5), au pierdut fiecare cate un loc.
Puterea unui brand: Coca Cola valoreaza 78 de miliarde de dolari
Acest clasament a fost realizat prin analiza performantei financiare a produselor sau serviciilor oferite de firma si tinand cont de influenta companiei in procesele decizionale al clientilor, precum si de capacitatea brandului de a-si transforma pozitia de pe piata in profit. Interbrands a transformat apoi acesti factori intr-o valoare monetara.
Topul celor mai valoroase branduri auto
1.Toyota
Locul 10 in clasamentul general
Valoarea brandului: 30,23 miliarde de dolari
2. Mercedes-Benz
Locul 11 in clasamentul general
Valoarea brandului: 30.1 miliarde de dolari
3. BMW
Locul 12 in clasamentul general
Valoarea brandului: 29.1 miliarde de dolari
4. Honda
Locul 21 in clasamentul general
Valoarea brandului: 17.3 miliarde de dolari
5. Volkswagen
Locul 39 in clasamentul general
Valoarea brandului: 9.3 miliarde de dolari
6. Ford
Locul 45 in clasamentul general
Valoarea brandului: 8 miliarde de dolari
7. Hyundai
Locul 53 in clasamentul general
Valoarea brandului: 7.5 miliarde de dolari
8. Audi
Locul 55 in clasamentul general
Valoarea brandului: 7.2 miliarde de dolari
9. Porsche
Locul 72 in clasamentul general
Valoarea brandului: 5.2 miliarde de dolari
10. Nissan
Locul 72 in clasamentul general
Valoarea brandului: 5 miliarde de dolari