Daca-ti iubesti meseria poti vinde cu succes pixuri sau terenuri pe Marte

Vineri, 01 Mai 2015, ora 00:00
3565 citiri
Daca-ti iubesti meseria poti vinde cu succes pixuri sau terenuri pe Marte
Foto: clujsales.ro

Nicoleta Gerea conduce divizia de vanzari Toyota in Romania, iar printre modelele pe care le vinde cu succes se nnumara si Lexus.

Chiar daca vorbim despre un brand de lux, cu un public restrans si extrem de exigent, managerul priveste totul cu detasare si cu pasiune pentru aceste masini.

"Consider ca, atata timp cat iti place sa vinzi si iubesti aceasta meserie, poti sa excelezi, fie ca vinzi premium, fie ca vinzi mainstream; fie ca vinzi pixuri, nave spatiale sau terenuri pe Marte, fie ca vinzi in Romania sau in Japonia", spune Nicoleta Gerea, raspunzand provocarii de a spune cat de greu este sa vinzi luxul in Romania.

In industria in care activeaza "trebuie sa te reinventezi si sa tii pasul cu era digitala prin care clientul devine din ce in ce mai sofisticat si documentat", spune managerul, care-si va impartasi din experienta sa in cadrul uni eveniment dedicat vanzarilor in luna mai, la Cluj.

Cu toate acestea, tanarul manager puncteaza ca altcineva o intrece la capitolul "vanzari": cei doi copii ai sai. "Ei doi cu adevarat ma vand si ma cumpara zilnic", spune Nicoleta Gerea, Sales and Network Director Toyota Romania, intr-un interviu acordat Business24.

Conduceti din aprilie 2010 divizia de vanzari si network a Toyota Romania, importatorul marcilor Toyota si Lexus din Romania, Bulgaria si Macedonia. Ce inseamna sa vinzi masini precum Lexus, in ziua de azi, in Romania?

Sa vinzi un brand premium precum Lexus reprezinta o mare placere, dar si o provocare. As spune ca provocarea nu vine neaparat din contextul pietei si mai degraba din nivelul de sofisticare atat al brand-ului cat si al consumatorului Lexus.

Ma refer aici din perspectiva brand-ului la nivelul foarte ridicat al exigentei in zona de Satisfactie a Clientilor, pe care marca Lexus il impune.

Sigur, Lexus este inca un brand de nisa, foarte tanar atat in Europa cat si in Romania.

Cate astfel de modele de lux ati vandut in 2014?

In 2014 am vandut 53 unitati, din care 52 cu tehnologie Hybrid. De altfel tehnologia Hybrid reprezinta diferentiatorul principal atat al marcii Lexus cat si Toyota.

Este senzational sa conduci un Hybrid Lexus, fiind o ingemanare perfecta intre putere, confort si siguranta.

Ce estimari aveti pentru 2015?

Dupa 4 ani consecutivi de scadere accelerata a pietei auto in Romania, (asteptam - n.red.) mai degraba o corectie a acesteia.

In 2014 am avut primul an de crestere si in 2015 mizam pe o cresterea a pietei auto, pe fondul unor indicatori macroeconomici pozitivi.

Atat Toyota si Lexus vor creste vanzarile in acest an, cu minim 10%.

E mai usor sau mai dificil sa vinzi produse premium in Romania?

Consider ca, atata timp cat iti place sa vinzi si iubesti aceasta meserie, poti sa excelezi, fie ca vinzi premium, fie ca vinzi mainstream; fie ca vinzi pixuri, nave spatiale sau terenuri pe Marte, fie ca vinzi in Romania sau in Japonia.

Important este sa intelegi nevoia clientului si sa devii un consultant al acestuia.

Care e secretul? Va implicati personal, puneti suflet in fiecare contract incheiat cu clientii?

Da, sunt foarte implicata in tot ceea ce fac. Vand direct impreuna cu colegii mei, fiind foarte pasionata de tot ceea ce presupune managementul vanzarilor.

De la stabilirea strategiei pana la implementarea ei ma implic direct. Cand vin dimineata la birou sau merg in tara, am obiceiul de a numara toate masinile Toyota sau Lexus pe care le intalnesc, calculez cota de piata pe strada si abordez cu respect si apreciere soferii Toyota sau Lexus.

Cum ar trebui abordate vanzarile in 2015, astfel incat rezultatul sa fie o crestere a performantei?

Clientii anului 2015 sunt elevati, sofisticati si temeinic documentati. Drept urmare, vanzatorul si procesul de vanzare trebuie sa fie aliniati acestui tip de clienti.

Mai mult decat atat, pentru noi, cei din industria auto, care vindem produse tangibile, situatia este mai provocatoare, clientul avand in cele mai multe cazuri decizia de cumparare stabilita cand intra in contact cu vanzatorul.

Drept urmare, ca vanzator in industria auto, pentru a avea o crestere a performantei, trebuie sa te reinventezi si sa tii pasul cu era digitala prin care clientul devine din ce in ce mai sofisticat si documentat.

Ce alte secrete veti impartasi la Cluj Sales Conference, in luna mai, cand va veti intalni cu toti oamenii importanti de vanzari din Transilvania?

Sunt foarte onorata de aceasta experienta si abia astept sa intalnesc oamenii de calibru din luma vanzarilor.

Voi avea o prezentare dinamica, cu obiectivul de a-i face pe cei prezenti constienti de evolutia rapida a tehnologiei si impactul masiv al acesteia in decizia de cumparare a clientilor.

E adevarat, ce se spune, ca trebuie sa fii nascut pentru a fi un bun vanzator?

Cred ca trebuie sa fie si nativ, dar si dobandit. In niciun caz nu cred ca un vanzator poate vinde doar prin vorbe sau aplicand metoda "merge si asa".

In esenta, daca exista pasiune, dragoste si studiu pentru ceea ce practici, poti face orice.

Considerati ca sunteti nascuta pentru a face vanzari sau mai degraba pasionata de masini?

O intrebare foarte draguta. Imi este greu sa aleg. Pasiunea pentru Vanzari o am inainte de Toyota, iar pasiunea pentru masini mi-a transmis-o si cultivat-o Toyota.

Daca ai lucrat in Vanzari din placere si pasiune, ramai cu drogul in sange. Mi-a placut si in joburile de back office pe care le-am avut, insa imi doream tot timpul sa ma intorc in prima linie.

Ce alte pasiuni aveti?

Iubesc sportul foarte mult, in trecut am practicat arte martiale si ski, dar cea mai noua pasiune a mea este aceea de mama!

Am doi copii superbi, unul de 2 ani si jumatate si unul de 7 luni si recunosc ca acest "job" este incredibil.

Si daca pana acum credeam ca sunt un bun vanzator, am realizat ca cei doi copii ai mei sunt genii in acest domeniu.

De altfel cred ca toti copiii exceleaza la acest capitol. Ei doi cu adevarat ma vand si ma cumpara zilnic.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

OnePlus Pad Go, tableta de buget cu specificații excelente. La ce preț este oferită
OnePlus Pad Go, tableta de buget cu specificații excelente. La ce preț este oferită
OnePlus a introdus pe piață o nouă tabletă, OnePlus Pad Go, o versiune mai accesibilă a modelului OnePlus Pad. Cu un preț de pornire de aproximativ 230 EUR în Europa, tableta promite să...
Microsoft vrea să introducă reclame în Windows 11. Cum pot fi dezactivate
Microsoft vrea să introducă reclame în Windows 11. Cum pot fi dezactivate
Microsoft vrea să introducă reclame în meniul de Start al Windows 11, conform informațiilor oferit de utilizatorii beta din Statele Unite. Experimentul se aliniază practicii companiei de a...
#Nicoleta GereaToyota Romania, #interviu Toyota Romania, #vanzari Toyota Romania , #Management