Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Oana Taban, Dent Estet: Despre business si pasiune pentru performanta

Oana Taban, Dent Estet: Despre business si pasiune pentru performanta


Oana Taban, CEO si fondator Dent Estet, sustine ca frumusetea nu este un ingredient de baza in afaceri. Frumusetea trebuie completata si de intelect si fler, spune omul de afaceri care si-a construit un imperiu pe un teren sensibil: estetica sanatoasa.

A pornit un business din dorinta de a lucra cu cele mai performante materiale si mizand pe o realitate dovedita in Romania, prin studii: majoritatea romanilor isi platesc de doua ori tratamentul stomatologic, tocmai pentru ca tratamentul initial nu a fost unul potrivit lor.

Pe timp de criza, afacerea ei s-a mentinut in topul clinicilor de specialitate, tocmai pentru ca a ales sa investeasca in performanta si aparate in premiera in Romania. Pentru a se asigura ca au succes, chiar ea, alaturi de specialistii clinicii au testat fiecare tratament pe care il recomanda.

Despre nivelul afacerilor pe piata de servicii stomatologice, investitii dar si perceptia unei femei de afaceri despre succes, vorbeste Oana Taban, intr-un interviu acordat Business24.

In ce stadiu se afla afacerile pe segmentul medical premium, in Romania anului 2012? Dar DentEstet?

In zona de servicii stomatologice premium vorbim de cateva retele de clinici care se adreseaza atat publicului din afara tarii prin turism dentar, cat si segmentului corporate prin abonamente.

Este o piata care se dezvolta, lucru care nu poate decat sa ne bucure, pentru ca aceasta inseamna ca exista cerere, ca romanii isi doresc servicii de calitate, dar si ca suntem atractivi pentru straini datorita raportului calitate - pret mai bun decat in tarile lor de origine sau de resedinta.

La nivelul intregii piete se mentine o anumita fragmentare, vorbim de peste 16.000 de medici stomatologi, majoritatea activand in cabinete individuale situate la parterul blocului cu o dotare tehnologica limitata.

DENT ESTET este lider pe piata de servicii stomatologice cu o cifra de afaceri de 2,3 milioane de euro in 2011.

Am inregistrat constant crestere, iar in ultima perioada unul dintre motoare l-au constituit tocmai clientii veniti din cabinetele individuale pentru refacerea unor tratamente esuate.

Am realizat chiar un studiu pornind de la aceasta problema, care a relevat faptul ca mai mult de o treime dintre romani isi platesc de doua ori tratamentul stomatologic, tocmai pentru ca tratamentul initial nu a fost unul potrivit lor. Ceea ce ii atrage in clinicile DENT ESTET este calitatea si diversitatea serviciilor, faptul ca primesc garantie pentru tratamentele pe care le urmeaza, dar si optiunile diverse de plata.

Cea mai recenta solutie de plata este DENT ESTET Plan 12 prin care clientii isi achita tratamentul esalonat, timp de un an de zile, fara dobanda si fara comision. Pe langa faptul ca nu au de platit niciun cost suplimentar fata de cel al tratamentului, un alt avantaj ar fi ca stiu de la bun inceput cat au de platit si isi pot face tratamentele stomatologice fara a resimti o presiune financiara foarte mare.

Sunt pacienti care nu vin la stomatolog de teama ca nu isi vor putea plati tratamentul si pentru ca nu stiu de la inceput cat si pentru ce platesc. Prin aceasta solutie financiara pe care am lansat-o ne dorim sa adresam si aceasta categorie de clienti.

Un alt atu al DENT ESTET sunt serviciile de estetica faciala si dentara pe care le oferim. In plus, avem singura clinica destinata exclusiv copiilor si care, la momentul lansarii - la sfarsitul anului 2008 - era prima de acest fel deschisa in Europa. Acum pregatim deschiderea unei clinici pentru adolescenti. Nu in ultimul rand, oferim solutii rapide pentru diverse probleme: vorbesc aici de implanturile dentare pe care le realizam in 24 de ore sau fatetele dentare LUMINEERS pe care le aplicam intr-o singura sedinta la stomatolog.

Care a fost momentul in care ati realizat ca serviciile dentare premium vor avea succes in Romania?

Mai degraba totul a pornit din dorinta de a lucra cu cele mai bune materiale si a utiliza tehnologia performanta atat pentru siguranta si confortul medicului ca ofera cele mai bune servicii din punct de vedere calitativ, cat si pentru satisfactia pacientului in urma unui tratament reusit.

In acest fel, am introdus mereu cea mai avansata tehnologie si aparatura medicala si medicii s-au specializat la cursuri din strainatate alaturi de cei mai buni experti din domeniul stomatologic.

Rezultatele au fost serviciile complete premium si dezvoltarea sanatoasa a business-ului. Asadar, succesul a venit ca urmare a felului in care am inteles sa ne facem datoria fata de clienti.

Daca ar fi sa o luati de la inceput, care ar fi segmentul in care ati incepe o afacere?

Stomatologia este o pasiune, iar prin deschiderea clinicii am reusit sa imi exercit profesia aici, in Romania, dar la standarde occidentale, lucrand cu aparate si materiale de ultima generatie, aduse in premiera in tara noastra. As alege acelasi drum ca si pana acum.

Ce strategii de business ati aplicat pentru ca afacerea dumneavoastra sa nu fie clintita de criza economica, in ultimii ani?

Strategia pe care DENT ESTET a aplicat-o cu succes in acesti ani a fost de a investi permanent in servicii, multe dintre ele aduse in premiera in Romania, si in personalul medical.

La sfarsitul anului 2008, chiar inainte sa se faca simtita criza in Romania, am facut o investitie de 300.000 de euro in prima clinica dedicata exclusiv copiilor. DENT ESTET 4 KIDS este un succes pe care ne dorim sa il replicam, prin deschiderea, in aceasta toamna, a unei clinici exclusiv adresate adolescentilor.

Am investit, de asemenea, in diversificarea serviciilor oferite clientilor - DENT ESTET este printre putinele clinici stomatologice din Romania care face tratamente de estetica faciala - acid hialuronic si botox - si care are personal certificat in acest sens de catre Academia Americana de Estetica Faciala.

De asemenea, anul trecut am investit in cel mai performant aparat de depistare a cancerului oral in faza incipienta disponibil in acest moment pe piata - Oral Screening Cancer - fiind singura clinica stomatologica ce ofera in Romania un astfel de test. De asemenea, DENT ESTET este singura clinica stomatologica din Romania care are un departament ATI, echipat cu tehnologie care mai poate fi intalnita doar in sectiile de chirurgie din spitale, pentru efectuarea de tratamente stomatologice complexe sub anestezie generala.

Pentru a facilita accesul pacientilor la tratamente stomatologice de calitate am diversificat optiunile de plata respectiv: in doua transe, plata integrala cu reducere de 5%, la fiecare sedinta, dar si printr-o oferta de abonamente individuale.

La acestea se adauga solutia financiara DENT ESTET Plan 12, lansata in aceasta vara. De asemenea, am derulat periodic campanii promotionale pe diferite categorii de servicii. Rezultatul a fost o medie anuala de crestere in perioada 2008 - 2011 de 20% pentru afacerile DENT ESTET.

Unde s-a facut simtita criza a fost in comportamentul clientilor care se decideau mai greu sa inceapa tratamentul si doreau sa realizeze doar o parte din el, motiv pentru care am introdus multiple optiuni de plata intrucat sanatatea este un serviciu de care oricine trebuie sa beneficieze.

Sunteti CEO-ul unei clinici dentare premium. Ati testat si dumneavoastra tehnicile aplicate de specialistii dumneavoastra? Care sunt cele mai incantatoare rezultate pe care le-ati vazut?

Evident, eu si colegii mei suntem primii care le testam si incercam. Acest lucru ne ajuta sa mentinem un standard ridicat al calitatii serviciilor.

Cele mai spectaculoase rezultate sunt ale tratamentelor de estetica faciala si dentara, pentru ca au efecte vizibile. Fatetele dentare LUMINEERS sunt atat preferatele vedetelor de la Hollywood, cat si ale noastre intrucat ofera o imbunatatire vizibila in doar doua sedinte.

Spectaculoase sunt si rezultatele tratamentelor implantologice - noi avem disponibil sistemul german Fast&Fixed care asigura reconstructia esteticii si a functionalitatii dentare intr-o singura zi in cazul persoanelor care au nevoie de implanturi multiple.

Considerati ca aspectul fizic placut este un ingredient pentru succesul in afaceri?

Este un ingredient, dar nu baza, si nu doar in afaceri, ci si in viata de zi cu zi, pentru ca aspectul fizic placut are directa influenta asupra increderii in sine. Pentru afaceri, in afara de aspect fizic placut, mai e nevoie insa si de calitati intelectuale, aptitudini profesionale, dar si de fler.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 5769 ori