Statele europene au decis vineri, 4 octombrie, să impună taxe vamale mai mari pe mașinile electrice produse în China, în ciuda unui efort din partea producătorilor auto germani și a Berlinului de a împiedica această măsură comercială ofensivă. Tarifele pot ajunge până la 45%.
Zece state au votat în favoarea măsurii, în timp ce Germaniei i s-au alăturat patru alte țări pentru a vota împotrivă, iar 12 s-au abținut, conform unor surse care au comunicat rezultatele pentru Bloomberg. Mișcarea va alimenta tensiunile economice dintre blocul european și China, conform sursei citate.
Ieri, informațiile apărute indicau că Franța, Grecia, Italia și Polonia urmau să voteze în favoarea măsurii. Pentru ca măsura să fi fost respinsă, 15 state, reprezentând 65% din populația Uniunii, ar fi trebuit să voteze împotrivă. VOtul celor patru state, care adună 39% din populație, asigura în practică adoptarea măsurii.
Comisia Europeană aplică deja bariere tarifare împotriva mai multor producători chinezi, până acum în regim temporare. Conform Bloomberg, aceste măsuri au redus vânzările producătorilor chinezi în Europa cu aproape jumătate în august, cel mai mic nivel din ultimele 18 luni. Totuși, Europa reprezintă în jur de cel mult 3% din cifra de afaceri pentru cei trei mari producători auto din China, conform unui analist citat de publicație.
Este neclar la acest moment cum a votat România. La finalul lui iunie, o publicație franceză spunea că inclusiv prețul mașinilor Dacia Spring va crește pe fondul taxelor suplimentare, având în vedere că o parte din producție este localizată în China.
...citeste mai departe despre "Europa intră în luptă cu China. UE merge înainte cu măsuri economice agresive în sectorul auto, în ciuda opoziției Germaniei" pe Ziare.com