Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Importatorul masinilor chinezesti Great Wall isi extinde activitatea

Importatorul masinilor chinezesti Great Wall isi extinde activitatea
RoChin Motors, importatorul masinilor chinezesti Great Wall, va avea la finele acestui an aproape 20 de puncte de vanzare si si-a propus sa vanda 100 - 150 de masini in acest an, dupa ce in trei luni de comercializare a vandut putin peste 30, au spus pentru NewsIn reprezentantii RoChin.Great Wall este cel mai mare producator independent chinez de automobile. In Romania, importatorul RoChin a inceput in iulie comercializarea modelului Great Wall Hover CUV care s-a vandut in 31 de unitati (11 in iulie si septembrie, noua in august).

Pana la finele anului compania si-a propus sa vanda 100 - 150 de unitati, si considera ca tinta este realizabila, mai ales ca reteaua de puncte de vanzare este in plina dezvoltare si va ajunge in doua luni la 20 de locatii, dublu fata de situatia de acum.

Cei de la RoChin au spus ca luna aceasta au fost livrate zece masini numai in capitala, unde urmeaza a fi trimise catre clienti alte zece unitati. Adaugand la acestea si vanzarile din provincie, cei de la RoChin considera ca totalul va fi simtitor mai mare decat in lunile precedente.

Previziunile optimiste au la baza planul extinderii retelei de dealeri. In prezent, compania are doua showroom-uri proprii in Bucuresti si opt parteneri care-i comercializeaza masinile in restul tarii. In curand importatorul va deschide un showroom propriu la Constanta si se afla in discutii avansate cu aproximativ zece noi parteneri din teritoriu.

In prezent, automobilele Great Wall se pot cumpara din Bucuresti, Craiova, Pitesti, Galati, Targu Mures, Cluj, Oradea, Radauti si Baia Mare. Pana la finele anului se vor mai adauga parteneri in Brasov, Hunedoara, Timisoara, Arad, Bacau, Iasi, Satu Mare, Targu Jiu, Sibiu si Odorheiu Secuiesc.

Great Wall comercializeaza in tara modelul Hover CUV (Crossover Utility Vehicule), masina ce combina confortul si spatiul oferite de o berlina cu capabilitatile off-road ale unei masini de teren. Modelul are un motor Mitsubishi pe benzina de 2,4 litri si 134 de cai, iar in primul trimestru din 2007 va veni si o varianta diesel.

In functie de echipare, Hover CUV costa intre 13.000 si 18.000 de euro, fara taxe. La aceste preturi se adauga taxele vamale de 30%, acciza pe motorizare de 8% plus TVA-ul de 20%. Cu toate taxele incluse masina costa intre 21.000 si 30.000 euro.

Reprezentantii RoChin spun ca Hover are ca principal atu raportul calitate - pret si ofera la varianta de top interior din piele si trapa electrica, optiuni care nu se gasesc pe niciun alt SUV din aceasta plaja de pret. Cele mai ieftine SUV-uri asiatice de pe piata noastra sunt Kia Sportage si Hyundai Tucson, ale caror preturi pornesc de la valoarea de 30.000 de euro cu toate taxele incluse. Great Wall a produs anul trecut 67.000 de unitati si a exportat o treime dintre ele, ocupand locul intai printre constructorii chinezi la capitolul export.

Great Wall a fost prezent la salonul auto de la Paris cu pick-up-ul Wingle care va fi adus in Romania in primul trimestru al anului viitor. Tot la anul, chinezii vor mai aduce in Romania trei modele de turisme si un MPV. Anul acesta, Great Wall va produce 200.000 de masini, iar la inceputul lui 2007 va da in folosinta o fabrica ce-i va dubla productia anuala. Producatorul a exportat in acest an peste 20.000 de masini in 50 de tari printre care se numara Italia si Germania.

RoChin, importatorul unic al Great Wall, a intrat pe piata in februarie 2006 si face parte din grupul Alexandrion. Grupul cu capital grec e prezent in Romania din 1994 si e cunoscut pentru productia si distributia bauturilor alcoolice. Alexandrion mai are activitati in domeniul productiei si reciclarii hartiei, cat si in productia de piatra compozita din granit.

Great Wall nu e singura marca chineza de pe piata romaneasca. Compania CEMI vrea sa comercializeze masini chinezesti sub brandul Martin Motors. Reprezentantii CEMI nu au dorit sa dea date de vanzari, dar au spus ca automobilele lor vor fi distribuite prin intermediul a peste 20 de dealeri pana la sfarsitul anului. Brandul Martin Motors va fi reprezentat de SUV-ul CEO despre care reprezentantii companiei au spus ca avea preturi pornind de la 25.000 de euro (fara taxe).

CEMI este prezenta in Romania din 1994 si are doua fabrici de echipamente pentru service-uri auto. Compania este lider la importurile de tahografe si limitatoare de viteza si are aproximativ 100 de angajati. Compania isi va prezenta planurile si tintele in prima decada a lui noiembrie, cu ocazia lansarii masinii.

In Romania cel mai cunoscut producator chinez este Chery Automobile care a depus scrisoare de interes pentru cumpararea uzinei Daewoo Craiova. Chery s-a infiintat in 1997 si a intrat anul trecut in topul celor mai mari zece constructori chinezi de automobile, cu o productie de 190.000 de unitati.

Compania indica la inceputul anului trecut Romania ca una dintre destinatiile unde ar vrea sa produca automobile, alaturi de Polonia. Pe plan international, Chery e cunoscuta pentru procesul cu General Motors, care i-a acuzat pe asiatici ca modelul Chery QQ este un plagiat dupa Matiz. GM sustine ca usile modelului chinezesc se potrivesc perfect pe modelul Chevrolet Spark (noua generatie a lui Matiz, produs de GM Daewoo in Coreea). Disputa a fost rezolvata in afara instantei anul trecut.

China a fost anul trecut al patrulea producator mondial de automobile (dupa Statele Unite, Japonia si Germania). Cea mai populata tara din lume a produs 5,7 milioane de automobile in 2005, iar in prima jumatate a acestui an productia a depasit 3 milioane, iar China a devansat Germania. Totusi, chinezii exporta numai 1% din ceea ce produc, deoarece majoritatea producatorilor sunt in proprietatea statului si lucreaza in colaborare cu cei mai mari constructori mondiali de automobile care produc in China pentru a vinde automobilele acolo, nu pentru export.

In plus, desi o serie de producatori din China au venit cu planuri ambitioase de a vinde anual sute de mii de masini pe cele mai mari piete mondiale, ei au amanat data intrarii si au recunoscut ca trebuie sa mai imbunatateasca o serie de lucruri pana sa spere la vanzarea unui volum important pe cele mai mari piete mondiale.

Doi producatori chinezi si-au amanat deja de doua ori data intrarii pe piata americana. Astfel, Chery si-a propus sa vanda masini in SUA cel mai devreme in 2009, dupa ce la un moment dat daduse ca sigur anul 2007, in timp ce compania Geely a anuntat anii 2008, 2010 si apoi 2011 ca data de patrundere pe cea mai mare piata mondiala. Presa americana a scris recent ca unele companii din China au recunoscut ca abia in 2020 vor putea concura de la egal la egal cu celelalte marci prezente in SUA.

Un studiu publicat luna trecuta de Automotive Resources Asia Ltd a aratat ca producatorii chinezi de automobile nu sunt pregatiti sa intre pe pietele dezvoltate din cauza problemelor de calitate ale masinilor, a lipsei de consolidare in randul constructorilor interni si a sistemelor slab dezvoltate de marketing si distributie.

In plus, avantajul preturilor mici de productie va disparea in timp, deoarece constructorii care vor exporta in Europa sau America vor fi nevoiti sa investeasca masiv in tehnica moderna pentru ca masinile lor sa treaca testele de siguranta si sa respecte normele tot mai stricte de poluare. Aceste investitii sunt in prezent greu de facut, din moment ce majoritatea producatorilor se afla in proprietatea statului si sunt dependenti de subventiile ce vin de la autoritati.

Cei mai mari producatori de automobile din China sunt Donfeng, Beijing AIG, First Auto Works si Shanghai Automotive, cu productii anuale de peste jumatate de milion de vehicule fiecare, conform datelor Organizatiei Internationale a Constructorilor de Automobile (OICA).

NewsIn

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1985 ori