Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Timbrul de mediu, contestat de 10.000 de romani: Ce sanse sunt sa fie modificat birul

Timbrul de mediu, contestat de 10.000 de romani: Ce sanse sunt sa fie modificat birul


Timbrul de mediu a starnit, inca de la implementare o serie de "reactii adverse" atat din partea transportatorilor cat si a clientilor nemultumiti. Peste 10.000 de romani au semnat o petitie impotriva acestui bir, insa avocatii dau sanse minime de reusita pentru a modifica timbrul de mediu.

Intr-o singura luna, peste 10.000 de oameni au semnat petitia de anulare a timbrului de mediu, initiativa a avocatilor de la Casa de avocatura Coltuc si Asociatii.

Printre argumentele care stau la baza acestei petitii sunt:

- Principiul "poluatorul plateste" nu este respectat. De modificat prin fixarea unei marje fixe de CO2 care atunci cand este depasit se plateste in plus,indiferent daca este masina noua,veche,non euro,euro 1,2,3,4,5,6

- Noul timbru de mediu nu va fi cu adevarat o taxa de mediu,ci un adevarat impozit discriminatoriu. De modificat in a se stabili numai de baza emisiilor de CO2,real;

- Noile valori de impunere sunt foarte mari.De scazut cel putin cu 30% in functie de puterea de cumparare a romanilor;

- Eliminarea platii pentru autoturismele mai vechi de 2007 cand se revand. Incalca dreptul de proprietate si retroactiveaza;

- Eliminarea dispozitiei ca daca vanzatorul a obtinut prin hotarare judecatoreasca restituirea sau evitarea la revanzare va plati cumparatorul timbru de mediu. Se incalca liberul acces la justitie.

- Regula"Se va plati o singura data timbrul de mediu" sa fie in toate formele legii,nu doar in anumite cazuri.

- Daca este o taxa pentru intreaga perioada de viata a masinii, ce se intampla daca masina este scoasa din Romania inainte de a se implini aceasta perioada? Se poate recupera diferenta?De stabilit in mod expres

- "Masinile modificate pentru a fi utilizate de persoane cu handicap sunt excluse de la plata timbrului de mediu, in conditiile in care cumparatorul este tot o persoana cu handicap". De modificat pentru ca se incalca libera circulatie a marfurilor

- Exista riscul ca Romania sa fie invadata de masini vechi si extrem de poluante.

Se propune ca taxa sa fie scazuta cu cateva zeci de procente (in medie 10%, insa si 80% la unele modele) pentru masinile Euro 3 si Euro 4, vizate fiind cele mai populare masini rulate din tara, precum Volkswagen Golf, Opel Astra sau Ford Focus.

Gabriel Biris, specialist in taxe: "Nu vad sanse de reusita"

De cealalta parte, specialistul in taxe Gabriel Biris nu crede in sansele de reusita ale acestei petitii. Potrivit acestuia, un client care da in judecata statul are sanse minime pentru a obtine un verdict favorabil.

"Nu cred ca o astfel de petitie nu are succes. Au mai existat si alte petitii de acest gen semnate pe internat care nu au avut nici un rezultat. Sunt multe alte argumente in legatura cu inechitatea acestei taxe.

In momentul de fata motivele care au stat la baza deciziei Curtii Europene care au decis ca aceasta taxa este neconforma nu mai exista. Cu ce sa sesisezi instanta? In legatura cu un impozit stabilit in mod constitutional? Nu poti sa spui ca o lege este neconstitutionala doar pentru iti impune un impozit care este conceput gresit. Pe forma noua a taxei nu vad sanse de reusita pentru un consumator de rand care da in judecata statul. Este injust dar nu avem ce face", a spus Gabriel Biris, avocat specializat pe fiscalitate.

Potrivit avocatului, aceasta petitie poate sa fie un indicator ca 10.000 de oameni au o problema cu aceasta taxa si politicianului sa inceapa sa ii fie frica faptul ca nu va mai fi votat.

"La noi in tara nu functioneaza acest sistem pentru ca la noi alegerile sunt peste patru ani, iar romanii au memorie scurta. Din punctul meu de vedere este inutil", a adugat Biris.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 4738 ori