Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Noua taxa auto: praf in ochii UE, miza ramine pe masinile Euro 3

Noua taxa auto: praf in ochii UE, miza ramine pe masinile Euro 3
Taxa auto nu a schimbat nimic in ceea ce priveste cele mai tranzactionate masini second-hand, ci doar a rasturnat valorile extreme. Masinile noi vor deveni mai scumpe.
A doua varianta de taxa, denumita acum taxa de poluare auto, a fost creata pentru a le face pe plac oficialilor europeni de la Bruxelles privind gradul de depreciere al unei masini. In fond insa, masinile second-hand din import care indeplinesc normele de poluare Euro 3, dintre anii 2000-2005, sint cel mai bine vindute in Romania.

In ceea ce priveste cilindreea, motorizarile preferate de romani sint intre 1,6 si 2 litri. Or, exact pe acest palier, noul nivel al taxei a ramas aproape neschimbat comparativ cu cel vechi. Aceasta a fost cu adevarat miza noii taxe: cele mai multe incasari vor veni din masinile rulate Euro 3. Concret, pentru un autoturism rulat din import cu o cilindree de 2.000 de centimetri cubi si o vechime de cinci-sase ani, noua taxa ajunge la un nivel de 1.710 euro.

Potrivit calculului taxei actuale, pentru exact aceeasi masina, cu aceleasi specificatii, nivelul este tot de 1.710 euro. Noua grila incurajeaza importurile de masini rulate Euro 4 de sub 1,6 litri si de maximum 2 litri. Taxa de poluare auto va intra in vigoare la 1 iulie 2008. Noua taxa poate fi contestata daca cei care urmeaza sa inmatriculeze autovehiculul rulat pot face dovada ca masina s-a depreciat intr-o masura mai mare decit cea indicata in grila fixa stabilita de Guvern.

Incasarile urmeaza sa fie virate direct la Fondul de Mediu si nu vor mai intra la bugetul consolidat. Banii vor fi folositi in trei scopuri: acoperirea cheltuielilor din programul Rabla, care ar putea fi extins in 2008 pentru inlocuirea a peste 30.000 de masini vechi de peste 12 ani, plantarea de copaci si alte proiecte de mediu.

Masinile noi vor costa mai mult in urma aplicarii modificarilor taxei, iar pentru cele vechi se va plati mai putin comparativ cu nivelul actual. Algoritmul a fost calculat tocmai pentru a respecta cerintele Comisiei Europene, care a sustinut sa se ia in calcul nivelul de depreciere al autoturismelor. Astfel, cu cit masina este mai veche cu atit se reduce si timpul de poluare in circulatie, intrucit ii scade si durata de viata. Pe de alta parte, tocmai acest rationament a facut ca nivelul noii taxe pentru masinile nou-noute sa creasca.

Oficialii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile au declarat ca a fost nevoie sa se majoreze nivelul taxei pentru masinile noi tocmai pentru a avea de unde scadea la cele foarte vechi. De exemplu, daca inainte se platea in plus cel mult 183 de euro pentru un Logan nou, cu un motor de 1,6 litri, care respecta standardele Euro 4 privind emisiile de noxe, dupa noua grila se va ajunge la un nivel maxim de 480 de euro.

Insa majorarea de 300 de euro pentru modelele foarte ieftine, de sub 10.000 de euro, va constitui un efort financiar important pentru clientii acestui segment, fie ca e vorba despre potentialii posesori de modele precum Logan, Chevrolet Aveo, Renault Clio sau Symbol, Skoda Fabia, Ford Fiesta sau alte masini.

Vicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe, declara dupa introducerea taxei de prima inmatriculare ca, "pentru clientii de Logan, fiecare 100 de euro conteaza". Pentru a-si mentine vinzarile, unii importatori au apelat la strategii de marketing prin care se angajau sa plateasca taxa de prima inmatriculare in locul clientului.

<a href=http://www.cotidianul.ro/index.php?id=17264&art=41992&cHash=3afbf9227a target=_blank>Cotidianul</a>

<b>Bloombiz.ro Newsletter </b>
Aboneaza-te la <a href=http://newsletter.vodanet.ro/gateway/?a=YT1CbG9vbWJpel8xMiZiW109aW5mb2Jsb29tYml6XzE4 target=_blank>newsletter-ul infoBloombiz</a> ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1532 ori