Un senator liberal critica Guvernul pe tema taxei pe lacomie: Circa 70% din profitul bancilor va merge la stat! Adio, investitii!

Duminica, 27 Ianuarie 2019, ora 12:38
1149 citiri

Senatorul PNL Iancu Caracota sustine ca introducerea "taxei pe lacomie" va face ca bancile sa-si micsoreze drastic activele din Romania, pentru a plati cat mai putin catre stat. Asta va insemna ca vor retrage miliarde de euro, vor instraina imobile si vor stopa investitiile, ceea ce va duce la "un dezastru" pentru Romania. Senatorul cere convocarea unei sesiuni extraordinare in care sa poata fi respinsa aceasta ordonanta, dar solicita si discutarea de urgenta a bugetului pentru 2019.

"Deja bancile au dat un prim semnal Guvernului: isi vor micsora drastic investitiile in piata interna romaneasca, in urma introducerii taxei pe active. Acesta este un prim pas ingrijorator care premerge o decizie iminenta a bancilor in privinta reducerii activelor bancare. Ce inseamna asta? Bancile, pentru a diminua costurile pentru plata taxei, vor retrage din Romania miliarde de euro, vor instraina imobile, vor stopa investitiile, pentru a-si scadea numarul activelor si, prin urmare, vor minimiza cheltuielile pentru plata taxei", a transmis, duminica, printr-un cmunicat de presa, senatorul liberal Iancu Caracota.

Potrivit acestuia, "artificiul bancilor este unul natural, pentru ca fiecare investitor vrea sa-si protejeze castigul, insa pentru economia romaneasca, pentru bugetul national va fi un dezastru pentru ca miliarde de euro vor pleca din Romania anual".

"Lacomia Guvernului a ajuns pana la nivelul in care, potrivit analistilor financiari, circa 70% din profitul bancilor va merge la bugetul de stat, in urma acestei taxe pe lacomie. Insa acest procent va fi doar o iluzie a Guvernului, pentru ca bancile isi vor reduce activele, iar banii care se vor varsa la bugetul de stat vor fi mult mai putini decat estimarile patrulaterului Dragnea- Valcov-Teodorovici-Dancila", mai spune Caracota.

Acesta solicita convocarea unei sesiuni extraordinare a Parlamentului pentru a putea respinge "Ordonanta lacomiei", "care blocheaza creditarea, alunga investitorii si care a aruncat in aer cursul leu/euro si Bursa de la Bucuresti".

"Este nevoie ca Guvernul sa se aseze la masa discutiilor impreuna cu reprezentantii bancilor, astfel incat sa fie eliminata presiunea asupra economiei romanesti. De asemenea, Guvernul trebuie sa trimita urgent, in Parlament, Bugetul pentru 2019 pentru a inlatura o alta tensiune instalata in economie", mai spune senatorul.

...citeste mai departe despre "Un senator liberal critica Guvernul pe tema taxei pe lacomie: Circa 70% din profitul bancilor va merge la stat! Adio, investitii!" pe Ziare.com

#taxa pe lacomie, #efecte taxa pe lacomie , #Stiri Taxe si impozite