Guvernul renunta la split TVA. Iata care sunt costurile ascunse pe care nu au putut sa le ignore

Luni, 16 Octombrie 2017, ora 07:46
3034 citiri
Guvernul renunta la split TVA. Iata care sunt costurile ascunse pe care nu au putut sa le ignore
Foto: Arhiva Ziare.com

Split TVA, masura indelung hulita de antreprenorii romani, nu va mai fi obligatorie de la 1 ianuarie 2018 pentru toate companiile. Da, Guvernul a cedat la presiunea patronatelor, specialistilor in fiscalitate si a tuturor afaceristilor din tara noastra.

Premierul Mihai Tudose a anuntat, vineri, ca renunta la obligativitatea split TVA pentru toate companiile.

El a mai spus ca ordonanta de urgenta prin care a fost introdusa masura va fi modificata prin amendamente in Parlament.

Astfel, split TVA va deveni obligatorie doar pentru firmele de stat, cele care sunt in insolventa sau in faliment, dar si cele care inregistreaza frecvent datorii.

Chiar daca timp de cateva luni guvernantii s-au batut cu caramida in piept ca split TVA va fi usor de implementat si va genera venituri semnificative la buget, iata ca acestia nu au putut sa ignore la nesfarsit povara financiara pe care split TVA ar fi generat-o pentru fiecare firma din Romania.

Ziare.com a facut o lista cu cele mai importante 5 costuri care ar fi rezultat din aplicarea masurii.

1. Modificarea sistemelor informatice

"Cea mai mare problema pe care o vad la companiile mari este adaptarea sistemului IT, fiindca acestea vor trebui sa raspunda in timp real solicitarilor noului sistem pentru a se asigura ca sunt respectate prevederile legale.

Pentru aceste companii, desi aparent aceasta modificare afecteaza componenta fiscala, in fapt aspectele operationale si de sisteme IT reprezinta adevarata provocare", spunea de curand, pentru Mediafax, Daniel Anghel, liderul Echipei de Impozite si Taxe Indirecte, PwC Europa Centrala si de Est.

Multe firme folosesc un sistem de planificare a resurselor intreprinderii (ERP), iar implementarea, operarea si mentenanta lui nu sunt deloc ieftine.

Firma de cercetare MetaGroup Inc. a realizat un studiu de piata pe un esantion format din 63 de companii de toate felurile si din mai multe industrii, de la firme mici pana la companii uriase, pentru a descoperi care a fost costul total (TCO - total cost of ownership) al implementarii sistemului ERP, aici incluzand costul cu echipamentele hardware, licentele software, serviciile profesionale si costurile interne ale firmei.

Costul mediu rezultat a fost de 15 milioane de dolari, dar sumele au variat de la caz la caz.

Citeste mai departe despre "Split TVA nu va mai fi obligatoriu: Costurile ascunse ale masurii, pe care Guvernul nu avea cum sa le ignore" pe Ziare.com.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#split TVA, #costuri split tva , #Stiri Taxe si impozite