Schimbarile fiscale la nivel international si local raman o permanenta preocupare pentru mediul de afaceri

Marti, 02 Mai 2017, ora 16:05
2269 citiri
Schimbarile fiscale la nivel international si local raman o permanenta preocupare pentru mediul de afaceri

BusinessMark a organizat cea de-a VII-a editie a "Tax & Finance Forum", de la Bucuresti. Obiectivul forumului a fost de a reuni expertii in taxe si fiscalitate ai celor mai mari companii de consultanta prezente pe piata romaneasca si factorii de decizie din departamentele financiar-contabile si de a facilita dialogul intre acestia si mediul de afaceri.

Evenimentul s-a desfasurat pe parcursul a 2 zile si a inclus o conferinta - doua sesiuni Tax Focus, un CFO Roundtable si 3 seminarii sustinute de reprezentantii unora dintre cele mai importante companii de consultanta.

In cadrul celor doua sesiuni Tax Focus au fost prezentate: principalele aspecte privind Taxa pe Valoare Adaugata, preturile de transfer, contextul legislativ si ariile de risc pentru contribuabili, vamuirea centralizata la nivel national - o metoda de eficientizare a costurilor, aspecte legislative de mediu relevante pentru companiile din Romania, reorganizari, actualizarea structurilor de investitii, aspecte privind impozitarea activitatilor dependente desfasurate in Romania de catre nerezidenti.

Printre subiectele dezbatute in cadrul CFO Roundtable se numara: provocarile unui CFO in contextul economic global si romanesc, legislatia fiscala internationala si impactul asupra business-ului, fiscalitatea in Romania si mediul de afaceri, provocarile financiare ale business-urilor internationale, bugetare si previzionare eficienta, rolul CFO-ului in Client Centricity, construirea si consolidarea unui departament financiar performant, gestionarea investitiilor strategice, cum se vede business-ul din biroul CFO-ului in era digital si care este rolul CFO-ului in aria CSR.

Printre principalele modificari din 2017 in materie de TVA, prezentate in cadrul evenimentului se numara: schimbarea regimului aplicabil persoanelor carora li se anuleaza codul de TVA, reducerea cotei standard de TVA de la 20% la 19%, modificarea regulilor de ajustare a taxei deductibile pentru bunurile de capital, introducerea regimului special pentru agricultori, abrogarea prevederilor referitoare la Registrul operatorilor intracomunitari (ROI), suspendarea pana la data de 31 decembrie 2019, a obligatiei depunerii a trei declaratii informative (cod 392A, 392B si 393).

De asemenea, in cadrul evenimentului au fost prezentate cazuri de jurisprudenta recenta a Curtii de Justitie a Uniunii Europene privind: scutire pentru livrari intracomunitare + livrari intracomunitare asimilate, activitati economice + drept de deducere a TVA, scutire activitati de asigurare.

Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OCDE) a publicat planul de actiuni BEPS in octombrie 2015. In ianuarie 2016, Comisia Europeana a publicat pachetul de propuneri legislative privind combaterea evaziunii fiscale.

Din punct de vedere al implementarii Actiunii 13 BEPS in legislatia din Romania, putem sublinia ca dosarul preturilor de transfer este obligatoriu pentru toti contribuabilii care au tranzactii cu persoane afiliate.

Informatii noi ce trebuie prezentate in dosarul preturilor de transfer: principalele functii indeplinite, riscuri asumate si active utilizate care contribuie semnificativ la crearea de valoare adaugata la nivel de grup, localizarea geografica si detaliile societatilor afiliate si a sediilor permanente din cadrul grupului, restructurari derulate la nivel de grup, prezentarea aranjamentelor de contributii la cost (CCAs), prezentarea pietelor de desfacere pentru livrarile de bunuri/prestari de servicii intra-grup, descrierea activitatii de cercetare si dezvoltare a grupului si descrierea politicii de preturi de transfer cu privire la acordurile de finantare intra-grup.

In urma evenimentului au mai fost trasate cateva concluzii: exista motive interne (plus de eficienta, timp mai scurt de distribuire profituri, economia de scara) si externe (garantia pentru finantare, referinte suplimentare, brand, licenta) puternice pentru care o organizatie ar trebui sa apeleze la reorganizari, structurile de investitii au o durata de viata de 5 ani de aceea trebuie schimbate permanent, iar implicarea departamentului financiar trebuie adaptata in functie de necesitatile business-ului. Chiar daca sunt constienti de avantajele pe care le aduce digitalul, reprezentantii prezenti au atentionat ca acesta trebuie preluat cu echilibru si prudenta de catre CFO pentru ca presupune anumite riscuri: control, solutii de back-up, competente sau securitatea informatiilor.

Un alt subiect abordat a fost cel al ultimelor modificari propuse in domeniul fiscalitatii. Specialistii au avertizat ca trecerea contributiilor la sistemul de pensii si asigurari de sanatate doar in sarcina angajatilor ar putea duce la scaderea salariului net, iar impozitarea gospodariilor ar fi o adevarata provocare.

Speakerii invitati in cadrul evenimentului au fost:

SESIUNEA I. TAX FOCUS

* DANIELA TANASE, Director General Adjunct, Directia Generala Legislatie Cod fiscal si reglementari vamale, Ministerul Finantelor Publice

* MIRUNA ENACHE, Partener, Asistenta fiscala, EY Romania

* MITEL SPATARU, Tax Partner, FiNEXPERT

* LIVIU GHEORGHIU, Senior Manager, Preturi de Transfer, Mazars Romania

* ALEXANDRA SMEDOIU, Director, Consultanta Fiscala, PwC Romania

SESIUNEA A II-A. CFO ROUNDTABLE

* LIVIU BOCSARU, CFO,Group Renault Romania

* DRAGOS BARBULESCU, Director General Adjunct, E.ON Romania

* ELIZA IRIMIA, Head of Finance, Vodafone Shared Service Romania

* CIPRIAN LADUNCA, CFO, Metlife

SESIUNEA A III-A. TAX FOCUS

* FLORINA PARING, Manager, Impozitare indirecta, EY Romania

* ALINA DAVID, Tax Manager, PKF Finconta

* ALEXANDRU COMANESCU, Senior Manager, Deloitte Romania

* ANDREEA GIOVANI, Manager, Servicii de Consultanta pe probleme de Mediu si Dezvoltare Durabila, PwC Romania

* MIHAI PETRE, Senior Manager, Customs & Global Trade, Deloitte Romania

Moderatorii evenimentului au fost DANIEL DRAGAN, Managing Partner, BusinessMark si MIHAI PETRE, Senior Manager, Customs & Global Trade, Deloitte Romania si Deloitte Romania.

Evenimentul "Tax & Finance Forum" a reunit directori financiari, controlleri financiari, directori economici si contabili, auditori, experti fiscali, analisti financiari si consultanti fiscali.

Forumul a fost organizat de BusinessMark alaturi de PwC Romania, FiNEXPERT, Mazars Romania, TMF Group, PKF Finconta si Camera Consultantilor Fiscali. Partenerii media ai conferintei sunt: Gazetadestiri, BusinessCover, Mtcmagazin, TheTrends, Jurnalul de Afaceri, FEMEI IN AFACERI, NewMoney, Ziare.com, Business24, SaptamanaFinanciara, Startups.ro, PRBox, Rbeconnect, Antreprenorinromania, Bucuresteni.ro, Promo Afaceri, Legal Marketing, Finzoom, Calendar Evenimente, Plan de afacere, Roportal, Transilvania Business, Debizz, MLM News, Economiaonline, Global Manager, Avocatura, Manager Express, Chalbert, MediaRabbit, Revista Valoarea, Vox Capital, 1asig.ro, Administratie.ro.

Pentru informatii despre evenimentele noastre va invitam sa accesati site-ul BusinessMark sau sa ne scrieti pe adresa office@business-mark.ro.

Despre BusinessMark

BusinessMark este o companie ce ofera servicii integrate de B2B si pune la dispozitia clientilor sai modele de dezvoltare complexe cu scopul de a-i conecta in mod direct cu mediul de afaceri si de a crea oportunitati de parteneriat strategic. Atat prin organizarea de evenimente business, cat si prin serviciile de B2B Public Relations, BusinessMark isi propune sa vina in intampinarea partenerilor sai cu strategii de comunicare si promovare centrate pe business matchmaking si crearea de oportunitati de dezvoltare.

#Tax Finance Forum 2017 , #Stiri Taxe si impozite