Timbrul de mediu, asa cum este el denumit in prezent, a fost introdus in 2007 sub denumirea de taxa de prima inmatriculare si a suferit pana in prezent numeroase modificari atat de denumire cat si de calcul.
Tot anul 2007 a marcat ultima modificare a impozitului pe mijloacele de transport, impozit ce se plateste anual. Astfel, si in prezent se aplica aceleasi cote de impozit asupra grupelor de capacitati cilindrice ca si acum 8 ani, netinandu-se seama de progreselor tehnice din industria auto.
In acest context legislativ, tendinta de imbatranire a parcului auto din Romania s-a accelerat.
Astfel, daca in UE varsta medie a parcului auto 2014 este de 8,3 ani, in Romania varsta medie este de aproximativ 13 ani. Acest fapt se traduce printr-un parc auto mai poluant si mai nociv sanatatii umane si mediului inconjurator. Prin urmare, se impune reformarea sistemului de impozitare al autoturismelor, in asa fel incat tendinta de imbatranire a parcului auto national sa fie ...citeste mai departe despre "Impozit auto in loc de timbru de mediu? Idei din alte state UE si schimbari necesare" pe Ziare.com