Milioane de șoferi români ar putea fi afectați de noua taxă auto pe mașini poluante, inclusă în cererea de plată 4 din PNRR. Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș, spune că taxa va avea un „impact destul de mare, sunt peste 8 milioane de mijloace de transport”. Noua taxă ar putea lovi buzunarele șoferilor în mai puțin de un an.
În jalonul 4 al PNRR este inclusă o reformă fiscală, dar și o taxă pe poluare separată pentru mașinile vechi, cu emisii ridicate. Noua taxă ar fi similară cu cele impuse în trecut, care au fost respinse la Curtea Europeană de Justiție, iar statul a fost nevoit să restituie 6,5 miliarde lei.
Noua taxă ar trebui să intre în vigoare la 1 ianuarie 2026.
„În 4 avem legea taxării utilajelor grele în funcție de numărul de kilometri parcurși și a mijloacelor de transport poluante. Este o lege cu un impact destul de mare, sunt peste 8 milioane de mijloace de transport. Jalonul este la Ministerul Transporturilor și are o sensibilitate destul de ridicată ca aplicare. Este un jalon foarte important pentru ce înseamnă reformele asumate prin PNRR și de mare complexitate”, a explicat ministrul Investițiilor Marcel Boloș pentru Profit.ro.
Taxa auto introdusă de Guvernul Tăriceanu a fost modificată de 3 ori, devenind timbru de mediu, dar statul a foste nevoit să restituie banii încasați.
Noua taxă „afectează mulți posesori de mijloace de transport și are impact asupra bugetelor autorităților locale. O parte din banii din taxă se duc la autorități locale, altă parte din bani se duc la CNAIR, să fie utilizați la întreținerea drumurilor”, a mai spus Boloș.
...citeste mai departe despre "Taxa auto pe mașini poluante revine în România. De când intră în vigoare, ca obligație pentru cererea de plată 4 din PNRR" pe Ziare.com