Tarom în 2024 și planurile pentru sezonul estival

Vineri, 05 Aprilie 2024, ora 19:34
0 citiri
Tarom în 2024 și planurile pentru sezonul estival
Compania Tarom are planuri de restructurare pentru 2024 FOTO: airlinefan.com, commons.wikimedia.org/

Următorii ani par să aducă vești bune pentru compania aeriană națională, cu speranțe de a ajunge în sfârșit pe profit. Cu planuri de restructurare și cu un posibil suport financiar din partea Comisiei Europene, există șanse să auzim mai des despre întreprinderile companiei.

Întrebarea totuși rămâne, ce schimbări va implementa compania Tarom luând în considerare nivelul de instabilitate atât pe plan de administrare internă, cât și în deservirea călătorilor?

Tarom și colaborări externe

După cum a fost anunțat în comunicatul de presă, Tarom face parte din alianța SkyTeam care a câștigat al doilea an la rând recunoașterea de „Alianța anului”. Aparteneța companiei de stat la această alianță vizează dezvoltarea companiilor aeriene în oferirea unei experiențe de călătorie mai bune pentru pasageri. În urma aceste colaborări, compania Tarom își propune să diminueze decalajul de gen din aviație cu scopul de a ajunge la un nivel bazat pe merit la nivelul companiei.

În plus, pentru a completa viziunea pentru anul 2027, se planifică o nouă strategie în care se plănuiește o inițiativă în care companiile membre ale alianței să se angajeze în reducerea impactului traficului aerian asupra mediului. Cu ajutorul de stat primit prin susțisținerea Comisiei Europene, Tarom ar putea să evolueze pe piața aeriană într-un ritm asemănător competitorilor privați.

Destinațiile Tarom în 2024

Tarom ocupă, în general, primele locuri în topurile companiilor aeriene din România, fiind preferată de călători pentru ușurința zborurilor interne și frecvența zborurilor externe. Un alt aspect interesant al companiei este că, de la 1 februarie 2024, au început să opereze zboruri către Statele Unite prin intermediul parteneriatului cu Air Europa și ITA Airways.

Deși a fost supusă unor negocieri, ruta București - Londra Heathrow, râvnită de competitorii low-cost, nu a fost vândută și Tarom va continua să opereze acest segment de zbor în ritmul uzual.

În plus, compania a publicat deja ofertele pentru sezonul estival din 2024 unde biletele pornesc de la 120 de euro pentru o călătorie dus-întors. Printre cele mai populare destinații pentru călătorii români, întâlnim Budapesta, Istanbul, Sofia și Belgrad. Conform companiei Tarom, această ofertă vizează în mod special perioada concediilor de vară, mai precis 1 - 31 august.

Această mișcare din partea companiei dovedește că Tarom nu intenționează să devină un spectator pe piața aviatică din România și că, încă mai mai este relevantă în ochii pasagerilor.

Situații instabile și gestionarea acestora

În ciuda intențiilor de a readuce Tarom la un nivel de excelență, situațiile imprevizibile nu ocolesc nicio companie. Evenimentele recente, printre care menționăm greve internaționale, passageri instabili și defecțiuni ale aeronvelor au afectat călătoriile a sute de pasageri.

Din fericire, există anumite reglementări europene care au scopul să protejeze drepturile pasagerilor în situații în care zborul este perturbat. Aveți dreptul să înaintați împotriva Tarom reclamații pentru a solicita despăgubiri de până la 600 de euro.

Condiția pentru compensarea unui zbor anulat sau întârziat Tarom este ca compania aeriană să fie direct responsabilă de zborul perturbat. De exemplu, pasagerii care au avut neplăcerea de a zbura cu Tarom în decembrie 2023 pe ruta Oradea - București - Oradea și au fost obligați să ajungă la destinație făcând o aterizare la Timișoara, pe urmă spre Oradea cu autobuzul, au dreptul la o despăgubire financiară.

Când pasagerii nu au dreptul la despăgubiri sau rambursări Tarom

Compania aeriană Tarom nu este întotdeauna responsabilă de evenimentele care afectează zborul. Din acest motiv, există situații în care călătorii nu sunt îndreptățiți la o compensație. Astfel, cel mai adesea numite „circumstanțe excepționale”, sunt evenimente care împiedică buna desfășurare a zborului din cauza influenței unor factori externi. Printre cei mai comuni actori externi care afectează un zbor prin anulare sau întârziere numim: condițiile meteorologice precare, problemele de securitate, atacurile teroriste, situațiile politice instabile, problemele la turnul de control și blocarea traficului aerian.

Zborurile perturbate din aceste motive nu fac parte din puterea decizională a companiei Tarom. De aceea, obținerea unei despăgubiri sau a unei rambursări poate fi aproape imposibilă.

Concluzie

În ciuda dificultăților din ultimii ani, compania aeriană de stat Tarom începe să se direcționeze către un viitor ascendent. Planurile de restructurare și investițiile în acestea lasă impresia că traiectoria companiei va continua să avanseze. Noile rute către SUA vor facilita călătoriile a mii de români, iar ofertele de vacanță pentru sezonul estival 2024 cu siguranță au atras un nou flux de pasageri de care compania are nevoie.

Cu mici obstacole pe parcurs, cum ar fi grevele și întârzierile, gestionarea acestora, atât de companie, cât și de pasageri prin solicitarea de despăgubiri vor duce cu siguranță la o experiență de călătorie mai plăcută.

#tarom, #reclamatii tarom, #zbo, #vacanta, #calatorie , #Stiri Vacanta