Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Turismului romanesc ramane ignorat de nemti

Turismului romanesc ramane ignorat de nemti
Romania este lasata deoparte de touroperatorii din Germania, atunci cand acestia accesesaza oferte internationale pentru vacante si calatorii. Forumul de Bune Practici in Turism, care a avut loc recent, a adus in fata opiniei publice, un sondaj de opinie al operatorilor turistici germani despre Romania, realizat cu sprijinul Societatii de Promovare Economica a Germaniei in Romania (GTZ/IBD).Prezent la acest eveniment, reprezentantul ANAT, Dragos Anastasiu, a declarat, ca, rolul Asociatiei Nationale al Agentiilor de Turism din Romania a fost mai degraba unul de a furniza idei, si s-a aratat incantat de de cooperarea intre Romania si Germania pentru eventuale proiecte turistice.

Winfried Hildebrant, reprezentant al GTZ in Romania, si un membru activ in Programul German de Promovare Economica si Ocupare a Fortei de Munca a prezentat un sondaj intitulat "Romania in ochii tour-operatorilor germani". Studiul a fost realizat pe un numar de 134 de operatori turistici din Germania care ofera pachete de travelling cu destinatii in Bucovina, Transilvania si Dobrogea. Conform datelor prezentate de oficialul german, doar 35% din particpantii la studiu au resit sa isi vanda in totalitate ofertele turistice spre Romania, dar 51,06% s-au aratat interesati de posibilitatea de studia noi destinatii. Pentru anul 2007 majoritatea tour-opratorilor germani au votat ca destinatie preferata pentru pachetele turistice, Sibiul. Conform studiului, destinatiile practicate pana acum sunt: Bucovina 48%, Transilvania 33%, Bucuresti 7%, Delta Dunarii 9%, litoral 3% si marile atractii le reprezinta turismul rural, obiectivele si orasele culturale, sporturile extreme.

In general parerile tour-operatorilor germani par a fi unele pozitive, mai ales in ceea ce privesc obiectivele turistice si natura, care a fost apreciata de 80% dintre participantii la acest studiu. In schimb, nici de aceasta data nu am scapat de criticile de rigoare. Operatorii s-au declarat nemultumiti de canitatea uriasa de gunoi menajer, infrastructura si starea dezastroasa a drumurilor. Un alt capitol la care am primit o bila neagra a fost cel al serviciilor, fiind total nemultumiti de personalul din hoteluri si restaurante, in proportie de 74%. Cea mai putin apreciata zona turistica este, dupa parerea participantilor la studiu, litoralul romanesc, din cauza mizeriei generale prezenta atat pe plaja cat si in restaurante. Serviciile publice de la frontiera, ne ridica, de asemenea, probleme. Operatorii germani sustin ca procedurile birocratice de la vama romaneasca sunt greoaie, interminabile si de obicei se rezolva cu spaga.

Rezultatele unui studiu recent efectuat in randurile tour operatorilor germani arata faptul ca una dintre cele mai mari probleme ale turismului romanesc este legata de compania de stat Tarom, pe care l-au numit un "dezastru", acuzanu-l de a interfera in programele lor turistice. Dupa parerea lui Winfried Hidlebrant preturile solicitate de Tarom sunt mult prea mari in comparatie cu preturile liniilor aeriene din Ungaria, Polonia sau Cehia, si exista o serie de probleme in momentul cand un oprator german doreste sa faca rezervari de grup prin intermediul companiei. O alta problema o constituie faptul ca Tarom a desfiintat cursele de la Dusseldorf si Berlin spre Romania, precum si cursele charter care ajungeau pe aeroportul Constanta. Reprezentantii agentiilor de turism din Germania au mai atras atentia asupra poluarii arhitectuarale, sustinand ca administratiile locale ar trebui sa ia in considerare ce avize de construire acorda, pentru ca imobilele ce se ridica in prezent, au aspecte futuristice, si distrug valoarea culturala si istorica din imprejurimile lor. Oficialul GTZ a dat exemplu, noile hotele ce s-au construit in centrul istoric al Bucurestiului care nu sunt deloc in armonie cu vechile case boieresti. Agentii turistici din Germania au mai pus accent si pe faptul ca monumentele istorice nu sunt pazite si ingrijite corespunzator. Majoritatea celor care au participat la acest sondaj au insistat pe faptul ca Romania trebuie sa creeze o campanie de promovare a turismului, sa echilibreze raportul pret-calitate din toate serviciile, si sa organizeze programe elaborate de trainning pentru personalul care activeaza in turism.

Bloombiz

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 806 ori