Compania aeriana nationala Tarom s-a distins in primele trei luni ale anului curent printr-o strategie originala de combatere a crizei, diferita de restul companiilor aeriene europene.
Astfel, potrivit datelor furnizate de Asociatia Europeana a Liniilor Aeriene (AEA), in perioada ianuarie-martie, Tarom a fost una dintre putinele linii aeriene care au preferat sa isi majoreze capacitatea de zbor, restul liniilor aeriene diminuand-o,relateaza Cotidianul.
Air France si-a micsorat capacitatea cu 3,5%, in conditiile unei caderi a cererii cu aproximativ 6%, iar Malev si-a diminuat-o cu 20%, aferent unei micsorari a cererii cu 28%.
Desi a inregistrat o diminuare a traficului de 20%, compania aeriana nationala si-a majorat capacitatea de transport cu peste 2%.
De-abia in martie, aceasta capacitate a scazut cu 6,5%.
Singurele linii aeriene care si-au majorat capacitatea in primele trei luni au fost Swiss International Airlines (crestere de capacitate de 3,4% cu o diminuare a cererii de 1,5%), Croatia Airlines, cu o majorare a capacitatii de 10,3 % si o diminuare de 4,8% a cererii, Ucraine International Airlines si Turkish Airlines, ultima inregistrand totusi o crestere a cererii de servicii de transport aerian.
Restul liniilor au preferat diminuarea capacitatilor lor, astfel incat gradul de ocupare a acestora sa fie mentinut.
Aceasta politica a determinat ca gradul de ocupare a aeronavelor Tarom sa fie cel mai scazut dintre toate liniile aeriene europene, respectiv 46,1% comparativ cu media europeana de 71%.