Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

MTCT: Romania va avea o infrastructura de transport la nivel european

MTCT: Romania va avea o infrastructura de transport la nivel european
Romania va avea o infrastructura de transport echivalenta cu cea din Comunitatea Europeana, urmand a fi derulate o serie de proiecte, finantate din fonduri europene, de la buget, dar si din surse private, a declarat la Roma, Constantin Dascalu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului.

Axa prioritara 1 va fi finantata exclusiv din fonduri europene si se va focaliza pe dezvoltarea de autostrazi si pe modernizarea infrastructurii feroviare, Romania fiind strabatuta de trei coridoare de transport, si anume Coridorul 4 paneuropean, coridorul 9 paneuropean si coridorul 7 paneuropean. 'Aceasta Axa prioritara va urmari intarirea coeziunii intre Romania si statele UE prin reducerea semnificativa a timpilor de parcurs, imbunatatirea sigurantei si a calitatii serviciilor, atat pentru pasageri cat si pentru marfuri', a precizat Dascalu.

Axa prioritara 2 vizeaza modernizarea si dezvoltarea infrastructurii de transport feroviar, pe apa si in aer. Sunt vizate modernizarea si dezvoltarea sectiunii infrastructurii de drumuri nationale amplasate in afara Axei prioritare 1, reabilitare de gari, poduri si tuneluri de cale ferata, modernizarea si dezvoltarea porturilor maritime si fluviale, precum si aeroporturi situate pe reteaua de transport european.

Axa prioritara 3 urmareste achizitia de material rulant pentru realizarea unor servicii mai rapide, mai sigure si de calitate mai buna, la standarde europene, de interoperabilitate pentru pasagerii interni si internationali, pe caile ferate, permitand astfel cailor ferate sa concureze eficient cu transportul rutier.

Axa 4 se refera la implementarea principiilor de dezvoltare durabila in sectorul transporturilor, conform concluziilor de la Cardif ale Consiliului European, din 1998, si strategiei europene de dezvoltare durabila de la Gotebourg, din 2001. Aceasta va promova un grad de siguranta sporit, va minimiza efectele asupra mediului si va promova transportul intermodal.

Axa 5 va asigura implementarea adecvata a instrumentelor structurale care necesita sprijin institutional, dar si consolidarea capacitatii administrative a Romaniei in urmatorii ani.

In ceea ce priveste portofoliul de proiecte identificate la nivelul planului sectorial national de transport, MTCT a analizat, pana in prezent, peste 270 de proiecte, dintre care 63 proiecte majore, si, pe baza unei analize multicriteriale, a stabilit o lista cu 46 de proiecte, din care 16 majore, ce urmeaza sa fie finantate in perioada 2007-2013.

Implementarea proiectelor se va face prin Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale, prin Agentia MTCT de implementare a programelor sectoriale, prin compania Nationala de Cai Ferate etc.

MTCT va mai implementa si alte proiecte finantate de la bugetul de stat sau din credite externe, ca de exemplu autostrada Brasov-Bors, reabilitarea autostrazii Bucuresti- Pitesti, Autostrada Bucuresti-Brasov. Din credite externe se vor finanta autostrazile Timisoara - Lugoj, Lugoj-Deva, Sibiu Pitesti, Cernavoda Constanta.

Pentru sectorul feroviar se are in vedere achizitia de vagoane noi de calatori si de rame electrice si reabilitarea vagoanelor existente, iar pentru sectorul naval - modernizarea spargatoarelor de gheata, conectarea terminalului de marfuri Constanta Sud la calea ferata, modernizarea cheiurilor etc.

Proiectele mai vizeaza innoirea flotei Tarom si dezvoltarea 'metroului' bucurestean, prin deschiderea de noi magistrale si modernizarea materialului rulant, a mai spus Dascalu.


Rompres


Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1205 ori