Biocombustibilii vor fi folositi in aviatie din 2020

Duminica, 13 Decembrie 2009, ora 23:44
1919 citiri
Biocombustibilii vor fi folositi in aviatie din 2020

Utilizarea semnificativa in aviatie a combustibililor alternativi, inclusiv a biocombustibililor, se va face, cel mai probabil, incepand din anul 2020, in contextul unor investitii necesare de ordinul sutelor de miliardelor de euro.

Expertii din sectorul aviatic au apreciat, in cadrul Conferintei Mondiale privind Schimbarile Climatice (COP15) de la Copenhaga, ca schema de comercializare a emisiilor - EU-ETS - reprezinta o masura suplimentara de reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera, avind in vedere ca emisiile din sectorul aviatic au o contributie semnificativa in emisiile totale de gaze cu efect de sera (GES) la nivel global.

Expertii cred ca au la indemina un instrument si un cadru stimulativ pentru companiile din domeniul aviatic, chiar daca EU-ETS naste provocari legate de faptul ca o schema ce vizeaza spatiul Uniunii Europene se adreseaza companiilor a caror activitate nu se limiteaza la acest spatiu.

"Managementul combustibilului reprezinta una dintre preocuparile cheie ale companiei nationale romane, prin care aceasta incearca sa raspunda cerintelor privind gestionarea emisiilor de carbon, in conformitate cu Schema UE de Comercializare a Emisiilor (EU-ETS)", spun reprezentantii Tarom, companie ce a organizat la Copenhaga conferinta "Tarom - gandind verde pentru a pastra cerul albastru", in colaborare cu Ministerul Mediului.

Sectorul aviatic este unul in care economia poate sustine ecologia intrucit, pe de o parte, combustibilul reprezinta principalul factor de cost in aviatie, iar pe de alta parte, o tona in minus de combustibil consumat conduce la o reducere a emisiilor de dioxid de carbon echivalente cu 3,5 tone.

Solutiile puse deja in practica includ nu doar modificari de natura tehnologica, ci si un management integrat al TAROM realizat impreuna cu Administratia Romana a Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA) si cu Autoritatea Aeronautica Civila Romana (AACR).

O reducere a distantelor pe traseele de deplasare, concretizata intr-o reducere a duratei unui zbor cu 29 de minute, poate conduce intr-un singur an la economii de peste 25 de milioane de kg de combustibil si la diminuarea cu peste 81 de milioane de kilograme a emisiilor de dioxid de carbon.

Urmarirea ciclului de viata al aeronavelor si valorificarea ecologica a componentelor acestora reprezinta un alt element important in eficientizarea transportului aviatic, iar o ardere adecvata a combustibilului in deplasarea aeronavelor a condus deja la performante remarcabile in limitarea emisiilor, concretizate intr-un consum sub 75 de grame CO2/pasager/kilometru.

De asemenea, reprezentantii Organizatiei Aeronautice Civile Internationale (ICAO) au insistat pe nevoia unei abordari comprehensive referitoare la emisii.

O reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera, importanta in contextul luptei pentru prevenirea incalzirii globale, poate fi debalansata de o crestere a emisiilor de compusi cu sulf, dar si de o crestere a zgomotului ambiental, ambele cu un impact negativ asupra mediului.

La eveniment au luat parte, din partea Romaniei, delegatia de experti ai Ministerului Mediului, condusa de Iozefina Lipan, consilier personal al ministrului Mediului si de Florentina Manea, punct focal national al Romaniei la Conventia Cadru a Natiunilor Unite privind prevenirea schimbarilor climatice (UNFCCC).

Alaturi de acestia au participat reprezentantii Ministerului Afacerilor Externe, ai Ministerului Finatelor, Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, ai Departamentului pentru Afaceri Europene, ai TAROM - in frunte cu Ruxandra Brutaru, presedintele si CEO al companiei -, ai Autoritatii Aeronautice Civile Romane si ai ROMATSA.

Printre ceilalti oficiali prezenti la eveniment s-au numarat Victor Micula, ambasadorul Romaniei la Copenhaga, Roberto Gutierrez, presedintele si Catalin Cotrut, vicepresedintele Consiliului Organizatiei Aeronautice Civile Internationale (ICAO), Philippe Fonta - vice-chair in cadrul Consiliul International pentru Coordonarea Industriei Aerospatiale (ICCAIA), reprezentanti ai Asociatiei Internationale pentru Transportul Aerian (IATA), ai altor companii aeriene, experti din sectorul aviatic, reprezenanti ai ONG-urilor internationale si alti participanti la COP15. 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Blocarea firmelor care oferă investiții înșelătoare pe internet. Măsurile pe care ASF intenționează să le ia
Blocarea firmelor care oferă investiții înșelătoare pe internet. Măsurile pe care ASF intenționează să le ia
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) lucrează la un mecanism legislativ prin care își dorelte să blocheze entitățile neautorizate care oferă investiții în mediul online, a...
Verdict oficial în cazului celei mai așteptate autostrăzi din România. Când va fi gata A7: „Nu avem emoții!”
Verdict oficial în cazului celei mai așteptate autostrăzi din România. Când va fi gata A7: „Nu avem emoții!”
Moldova încă este singura regiune din România fără autostrăzi, care să o „lege” de restul țării. Totuși, instituțiile responsabile pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere promit...
#aviatie, #biocumbustibil, #euro, #investitii , #stiri Tarom